Gå til innhold

Chess kundeservice ignorerer spørsmålene mine


Anbefalte innlegg

Har hatt Chess i 4 mnd nå etter at jeg ble flyttet fra sense. Nokså tidlig fant jeg ut at internett (f.eks Opera mini) ikke virket lenger, selv om WAP og MMS gjorde det.

 

Jeg har sendt spørsmål på mail om dette til kundeservice flere ganger, men enten får jeg ikke svar, ellers svarer de på helt andre ting enn jeg spør om.

 

Er dette bare en taktikk fra Chess for å få meg til å ringe kundeservice (til x antall kroner pr minutt da jeg har knock-out)?

6075269[/snapback]

 

Opera MINI har da virkelig ingenting med Chess eller noen andre operatører og gjøre. Med feil på programvare må du snakke med din mobilprodusent, men aller best Opera selv. Det er jo deres programvare.

Vist GPRS, EDGE eller 3G er riktig satt opp med operatør er det ingenting Chess kan hjelpe deg med.

Men selvfølgelig, useriøst og ikke svare, men når de først svarer så får du nok det "standardsvaret" som mange i denne tråden maser om.

Men forhåpentligvis bruker Chess tid og resurser på og bruke og hjelpe sine kunder med sine Chess-problemer og ikke programvarefeil som ikke er deres sak.

 

Jeg kan ikke si med sikkerhet at det ikke er taktikk fra Chess og ringe til kundeservice, men det høres meget spesielt ut. De anbefaler som fleste andre kundeservice og sende en e-mail.

 

Har også sendt spørsmål angående overflytting til Chess fra Sense. Jeg fikk brev den 29.04.06 om at jeg fra og med 01.05.06 ville bli overflyttet til Chess Move fra Sense abonnement. Brevet kom altså på en lørdag i Posten, og endringen skulle skje mandagen, dvs innen for en periode der Chess og Sense ikke har kundesørvis.

 

Dette synes jeg ikke er rett, og sendte epost om dette faktisk var lovlig, pluss noen andre spørsmål. De andre spørsmålene fikk jeg svar på neste dag, spørsmål om overgangen og om det var lovlig, ble ikke besvart! Jeg sendte to purringer, men fremdeles ikke svar!

 

Jeg gav de to alternativer:

- Enten blir jeg fullverdig Chess-kunde meget raskt med Chess-simkort

- Eller så får jeg beholde Senseprisene (kr 0,- i månedsavgift).

 

Jeg har altså fremdeles ikke fått svar på dette!

 

Derfør tørr jeg påstå at dette er reint taktikteri fra Sense og Chess. Enden på visa, blir at jeg kommer til å flytte over til Telenor innen kort tid!

Tipper nok at Sense/Chess da kommer til å trenere porteringen mest mulig!

 

Jeg har etter den siste tidens turbulens mistet all tillit til selskapet. Det begynte med den "hemmelige" overføringen til netComs nett, og nå dette. Slikt blir det ikke fornøyde kunder av, og taperen vil jo til slutt være Chess. Kundene der har jo ingen bindingstid, og portering er jo derfor en smal sak for kundene. Dessuten antar jeg at kundene hos Chess er opptatt av pris og sørvis, og terskelen for å bytte selskap da, blir jo følgelig veldig lav!

 

Dessverre har jeg som en vanlig forbruker svært liten makt i en slik situasjon!  :thumbdown:

6077156[/snapback]

 

Jeg anbefaler deg sterkt og ha litt tolmodighet på en evt. portering. Bestem deg for at du har tolmodighet i to uker. Pleier ikke og ta lengre tid en det. Om du får et abonnement med priser du ikke liker så logger du bare enkelt inn på "Min side" hos Chess og endrer abonnementet ditt gratis til hva du vil. Står at det tar 1-3dager, jeg byttet på torsdag, og på fredag hadde endringen tred inn. Jeg byttet fra Chess easy til Chess Touch. Har hatt Chess i 5-6år nå. Chess Touche har ingen månedsavgift, 0,69,-minuttpris 0,39,- pr.sms.

Billig og stabilt nok for meg, bare fordi jeg hadde tolmodighet til og vente på en to ukers portering for 5-6år siden.

 

Dessverre gir Chess fullstendig f.... i om Pologutt sier opp sitt abonnement hos dem. Ved direkte spørsmål vil de selvfølgelig svare at "Pologutt er like viktig for oss som alle andre kunder, bla, bla, bla..." men Chess har jo vist gang på gang at kunder ikke er så veldig interessant likevel. Eksempler følger:

 

1. Chess kaller seg billigst. Det er de ikke. Det er flere andre tilbydere som er billigere enn Chess.

2. Chess flytter kunder fra et nett til et annet mot kundenes vilje. Ved spørsmål lyver de, og sier at kunder som ønsker å forbli i Telenor sitt nett skal få lov til det. Det har vist seg ikke å stemme.

3. Chess kundeservice forteller kundene sine at de kan kjøpe og benytte NetCom-låste mobiltelefoner med sine Chess-kort. Dette stemmer ikke og på tross av gjentatte advarsler fortsetter Chess kundeservice denne praksisen.

4. Ved overgang fra Sense til Chess (tvungen overgang, siden Chess kjøpte Sense) er flere kunder blitt offer for negativt salg av tilleggstjenester som bl.a. forsikring.

5. Behandlingstiden på henvendelser vis e-post blir stadig lengre og svarene man får er stort sett standardsvar som ikke alltid hjelper - ref trådstarters og Pologutt's erfaring.

 

Så - er det virkelig så lønnsomt med Chess? -Jeg tror ikke det. Jeg tror at de som har full oversikt over teknologi, oppsett og funksjoner bør bruke nettbaserte operatører som Talkmore, NoExtras og One Call. Disse er billigst, ikke Chess. De som trenger veiledning eller ønsker å få kontakt med en person når de trenger hjelp, bør handle Telenor eller NetCom som har store forhandlernettverk med fagfolk som kan hjelpe til.

 

Dette var litt Off Topic, beklager på forhånd.

 

-snubbel

6082855[/snapback]

 

1. Er vel flere ting som teller inn her da. Det kan da helt umulig finnes en mobiloperatør som er absolutt billigst for samtlige innbyggere i Norge? Jeg har som sagt hatt Chess i mange år, og flere ganger tar jeg en tilfeldig faktura som ligger lagret på "Min side" på chess.no og tar inn anntall sms og minutt osv... inn i telepriser.no sitt skjema og samenligner for hva som faktisk er billigst for meg, og det abonnementet jeg har varierer alltid, mellom 1-15plass som regel. Mobilregningen min har vert nede i 250kr og oppi 700kr. Og da kan det umulig være en mobiloperatør som er billigst for meg når jeg har så ulike mobilregninger. Men jeg har som regel 300kr i regning, og finnet meg til ro med Chess Touche.

2. Ja Chess er kjøpt av det svenske selskapet som eier også Netcom. Derfor må alle i Netcoms nett. Mye diskutert sak. Men det er absolutt ingen som bindingstid på noen abonnement fra Chess. Så du er jo på den måten ikke tvunget til en drit. Er jo bare og sette igang og bytte til ka en du vil. Men tenk om du faktisk hadde 8mnd igjen av bindingstid til Chess!? Da kunne vi diskutert om det Chess gjør er riktig og lovlig. Men som sagt, de gjør ikke! Du er fri! :D:p Er det så ille og billige mobilpriser i netcom nett, så bytt til litt dyrere hos Telenor. No problem.

 

Men helt enig, Chess har stresset mye det siste året nå angående bytte av nett på samtlige kunder, og har vert mange ulike utaleser i diverse media. Men jeg velger og høre på hva Chess sier til meg og hva de gjør, og hva seriøse mediaportaler som f.eks. Amobil.no skriver om. Og ikke nettaviser som tv2nettavisen.no dagbladet.no eller hvertfall vg.no!

 

Jaja, selskapet har fremdeles ikke svart på epostene mine (over en måned siden nå). Begynner jo å bli riktig så komisk dette. De svarer jo bare på det de ønsker å svare på, resten gidder de faktisk ikke å svare på. For en kundesørvis!

Jeg kommer nok til å endre operatør, men det har vel fint lite å si for selskapet. De kommer garantert til å fortsette med samme praksis, dessverre!

 

Den store taperen på lang sikt, vil likevel være Chess, i form av en massiv kundeflukt når folk innser den skrekkelige sørvisen de får. Heldigvis er det jo ikke bindingstid der...  :D

6128636[/snapback]

 

Mest sannsynlig har nok ikke e-postene dine kommet frem. Skal ikke si at det er din feil. Men alle vet vel at et spam-filter ikke er 100%sikkert.

Mange skriver ikke alltid e-mailene sine særlig formelt eller seriøst nok, og da er det veldig lett for og havne i spam-mappen. Merker det hver uke i min egen gmail-innboks. Av 1 av 10mailer er det noen mindre seriøse mailer fra venner som faktisk havner i spam.

Men selvfølgelig, kan jo alltis være at Chess er dritsekker og ikke og svare deg, men hvordan skal du få bevist det? Har du litt tolmodighet så kan du ringe kundeservice 06060. Tar som regel 2-8min med min erfaring før du kommer gjennom.

 

Og hvor mange kunder har Chess!?

Og hvor mange klager?

Det er alltid de som klager og skriker høyest som blir lagt merke til, aldri de som faktisk er positive og skryter.

Så om det er 100 000 kunder i Chess, hvor mange hører du klager? Jeg synes det er sykt mange her på forumet som klager, men om vi teller så er vi vel oppi 20-30stk.

Så tipper 2000-3000tusen kunder da. blir 2-3%? Så på lang sikt så blir Chess den store taperen?

Tviler sterkt på det.

Men vi får se.

 

 

jeg må si at jeg har en helt omvendt erfaring enn de fleste her ser ut til å ha, jeg har hatt chess i flere år nå, og har aldri opplevd noe som helst tull eller problemer, har også fått tak i kundeservice både på epost og telefon og alltid fått hjelp til det jeg trenger, og alt i alt er chess den absolutt beste opratøren jeg har vært borti.

 

tele2,telenor,netcom haer vært fullstendige horrible opplevelser for meg og jeg håper for guds skyld ikke kvaliteten hos chess kommer ned på de nivåene der.

6131035[/snapback]

Jeg har veldig veldig god erfaring med Chess og har ikke stort og si på de. Men det er en ting jeg begynner og bli lei av. Og det er en forsikringsak jeg har slitet lenge med hos Chess. Men skal nok vinne til slutt, for jeg vet mine retigheter. Og jeg overlever og slite litt med og komme frem av og til og heller ha det billig.

Men som sagt, det er de som klager vi merker, så virker jo som alle hater Chess, fordi det er 30stk som klager i dette forumet og vi er opp i 2stk nå som er litt mere nøytrale og ser det positive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å nevne det..

Jeg har Telenor Mobil, har hatt dette siden 1999, og tror ikke jeg kan si jeg har noen spesielle uheldige episoder..

Har hatt flere forskjellige abbonement, og er det noe problem, så er det bare en telefon eller e-post til kundeservice, så er det løst.

Sånn har det vært i 7 år... :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det..

Jeg har Telenor Mobil, har hatt dette siden 1999, og tror ikke jeg kan si jeg har noen spesielle uheldige episoder..

Har hatt flere forskjellige abbonement, og er det noe problem, så er det bare en telefon eller e-post til kundeservice, så er det løst.

Sånn har det vært i 7 år... :thumbup:

6635488[/snapback]

 

Tror på en måte det er lettere og få eller ihvertfall føle bedre kundeservice fra telefonoperatøren vår jo lengre man er der.

Eller så har folk som nettopp har byttet operatør mye mye mindre tolmodighet på og vente på at man får følelsen på at man har gjort et godt bytte eller følelsen av "suksess".

 

Det er ikke mange, hvertfall her i forumet, som for under 1mnd siden har byttet mobiloperatør, ihvertfall til Chess, som IKKE klager... Er det?

 

Men det er flere av oss som er fornøyd med den mobiloperatøren vi har, men vi har hatt det i mange mange år, sån som meg, strålende fornøyd med chess, i 5-6år. Og runel her, som har hatt Telenor i 7år.

 

Men igjen, Chess er jo i et spesielt år, der de flytter samtlige kunder fra Telenor til Netcom nett, blir det "kaos". Skulle Netcom flytte alle sine kunder til Telenor tror jeg ikke det hadde gått helt smertefritt for samtlige kunder.

 

Også selvfølgelig, hver sin smak og behag.

Noen føler det er billig med lave ringepriser og mobilsvarer inkludert i prisen, og noen føler det er best med enda lavere ringepris men ikke mobilsvarer osv...

Lenke til kommentar
Og hvor mange kunder har Chess!?

Og hvor mange klager?

Det er alltid de som klager og skriker høyest som blir lagt merke til, aldri de som faktisk er positive og skryter.

Så om det er 100 000 kunder i Chess, hvor mange hører du klager? Jeg synes det er sykt mange her på forumet som klager, men om vi teller så er vi vel oppi 20-30stk.

Så tipper 2000-3000tusen kunder da. blir 2-3%? Så på lang sikt så blir Chess den store taperen?

Tviler sterkt på det.

Men vi får se.

 

Synest tall aleine talar for seg sjølv. Det er jo fleire titalls tusen kundar som har bytta operatør frå Chess etter dei flytta over på NetCom sitt nett.

 

Uansett, at Chess har oppført seg generelt verre mot kundane sine enn dei større operatørane som NC og TnM er det ingen tvil om. Statistikk og inntrykk frå mange gir svar på dette, og det har sjølvsagt mykje med å gjere at dei større operatørane har større kapastitet til kundebehandling - og at dei har eigne forhandlarar som kan hjelpe kundane deira.

Sjølv har eg den oppfattinga at Chess sin storsuksess er kortvarig, og at dei må forandre seg for å halde ut vidare framover.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Og hvor mange kunder har Chess!?

Og hvor mange klager?

Det er alltid de som klager og skriker høyest som blir lagt merke til, aldri de som faktisk er positive og skryter.

Så om det er 100 000 kunder i Chess, hvor mange hører du klager? Jeg synes det er sykt mange her på forumet som klager, men om vi teller så er vi vel oppi 20-30stk.

Så tipper 2000-3000tusen kunder da. blir 2-3%? Så på lang sikt så blir Chess den store taperen?

Tviler sterkt på det.

Men vi får se.

 

Synest tall aleine talar for seg sjølv. Det er jo fleire titalls tusen kundar som har bytta operatør frå Chess etter dei flytta over på NetCom sitt nett.

 

Uansett, at Chess har oppført seg generelt verre mot kundane sine enn dei større operatørane som NC og TnM er det ingen tvil om. Statistikk og inntrykk frå mange gir svar på dette, og det har sjølvsagt mykje med å gjere at dei større operatørane har større kapastitet til kundebehandling - og at dei har eigne forhandlarar som kan hjelpe kundane deira.

Sjølv har eg den oppfattinga at Chess sin storsuksess er kortvarig, og at dei må forandre seg for å halde ut vidare framover.

6636063[/snapback]

 

Jeg har desverre et helt annet inntrykk.

Bare det at mange eksisterende kunder har så mye mot i mot netcom-dekning.

 

Men hadde vert morsomt og sett eksatte tall over hvilken mobiloperatør som faktisk er folkets favoritt. Og hvilket selskap som faktisk har mistet flest og fått flest nye kunder dette året. Det er jo vanvittige mange som har byttet operatør i år, og det er ikke bare hos Chess.

Lenke til kommentar

Jeg ble ignorert av kundeservicen til chess også.

Etter at jeg ladet opp 100 kr på internett med visa, og pengene ble trukket fra visa kort men ingen penger inn på kontantkortet.

Tok en telefon og ringte til kundeservicen, men neida, ifølge dem hadde jeg ikke ladet kontantkortet mitt.

Gikk da til banken for å stoppe det beløpet, men var forsent chess hadde jo fått pengene.

Ble så mye surr så jeg ga opp og bytter nå over til noextras.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...