Gå til innhold

Chess kundeservice ignorerer spørsmålene mine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til Chess og treghet så har jeg meget dårlig erfaring med Chess.

Jeg driver bilimport og er derfor VELDIG avhengig av telefonen min, den 16 Desember mister jeg telefonen min på utdrikkningslag, dagen etter ringer jeg kundeservice, og ber de om snarest sende meg ett nytt simkort, dette skulle de ordne, og iløpet av en uke skulle nytt simkort være på plass. Jeg reiste bort i Juleferien og tenkte at simkortet ligger nok å venter i postkassa når jeg kommer hjem igjen 2.Januar. Men den 2.Januar, til min store forskrekkelse er det ingen spor etter simkort fra Chess, jeg ringer til Chess og der får jeg en enda større overraskelse, de har ikke fått beskjed om å sende nytt simkort!?! Jeg blir rett og slett meget forbannet, og forteller at jeg har ringt inn for ca. 2 uker siden og bestilt nytt simkort, personen i andre enden slenger på røret. Jaha, god kundeservice tenker jeg? Etter 11 dager til (13 Januar) så kommer simkortet mitt. Det tok nesten 30 dager! Uholdbart!

 

Jeg gjikk over til Telenor Bedrift kort tid etter, pga. kjøp av N70 med binding. Denne greide jeg selfølgelig å miste i London, men når jeg kom hjem til Norge, fikk jeg nytt simkort på 5min hos Telebutikken.

 

Moralen er: Er du VELDIG avhenig av mobilen, velg en leverandør som kan skaffe deg nytt simkort fort.

Lenke til kommentar
Jeg gjikk over til Telenor Bedrift kort tid etter, pga. kjøp av N70 med binding. Denne greide jeg selfølgelig å miste i London, men når jeg kom hjem til Norge, fikk jeg nytt simkort på 5min hos Telebutikken.

 

Det kan ikke stemme, Telebutikken er en NetCom-forhandler. Du har nok vært hos Telehuset eller Telekiosken.

 

Moralen er: Er du VELDIG avhenig av mobilen, velg en leverandør som kan skaffe deg nytt simkort fort.

6139469[/snapback]

 

110% enig med deg her. Det er kun Telenor og NetCom som har store forhandlernettverk i Norge og kun disse to som kan gi deg rask service når det trengs.

 

Men det koster.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg gjikk over til Telenor Bedrift kort tid etter, pga. kjøp av N70 med binding. Denne greide jeg selfølgelig å miste i London, men når jeg kom hjem til Norge, fikk jeg nytt simkort på 5min hos Telebutikken.

 

Det kan ikke stemme, Telebutikken er en NetCom-forhandler. Du har nok vært hos Telehuset eller Telekiosken.

 

Moralen er: Er du VELDIG avhenig av mobilen, velg en leverandør som kan skaffe deg nytt simkort fort.

6139469[/snapback]

 

110% enig med deg her. Det er kun Telenor og NetCom som har store forhandlernettverk i Norge og kun disse to som kan gi deg rask service når det trengs.

 

Men det koster.

 

 

-snubbel

6139860[/snapback]

 

My bad; Telekiosken var det.

 

 

Ja det koster, men det kan koste langt mer å være utilgjengelig i nesten 30 dager. Dette er selfølgelig ikke likt for alle.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Artig at folk bruker alle disse snodige operatørene slik at det blir en viss konkurranse.

 

Har brukt telenor mobil i ca 11 år og aldrig hatt noe problemer med dem. Skal man ha noe som funker så velg en seriøs aktør. Skal man derrimot gnikke på ørene så er det fullt forsvarlig å velge billige leverandører, men da er _ofte_ også servicen tilsvarende dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har litt blandede erfaringer med Chess kundeservice. Tok kontakt med dem da jeg ikke fikk EDGE til å fungere på min nye telefon. Etter mye fram og tilbake (forholdsvis raske svar - sendte e-post på kvelden og fikk svar tidlig dagen etter, første svar kom etter to dager) tilbudte de meg å sende meg et nytt sim-kort. Dette fikk jeg ganske raskt i posten, og da jeg sendte mail for å få aktivert det kom det svar etter ca. 20 minutter om at sim-kortet var blitt aktivert. Installerte også ny ROM på mobilen, og så funket det. Sendte mail tilbake og takket for god service.

 

Dagene gikk, og jeg trodde alt var bra. Etter nesten to uker, fikk jeg derimot et brev fra Chess. I det lå det en regning på 200 kr. for "erstatninskort". Jeg trodde nesten ikke mine egene øyne. I tillegg til at det var Chess som tilbudte meg å prøve et nytt sim-kort, fikk jeg ingen beskjed om at dette ville koste meg 200 kr. Hadde jeg visst dette ville jeg takket nei til tilbudet om nytt sim-kort. Sendte derfor en ny e-post til Chess på torsdag formiddag og klaget på nettopp dette. Denne e-posten har jeg enda ikke fått svar på. Håper virkelig jeg slipper å betale.

Endret av daskam
Lenke til kommentar

Du kommer nok neppe til å få svar heller. Chess har en kjedelig tendends til å ikkek svare på slike spørsmål...

 

Er du avhengig av rask og god sørvis, er nok NetCom og Telenor de eneste gode alternativene. Derfor bruker jeg de.

Men skal ikke nekte for at vi har mye å takke billigoperatørene for når det gjelder priser. Hadde det ikke vært for Chess og andre, så hadde nok duopolistene herjet videre aleine med de prisene de selv følte for.

Lenke til kommentar

Nå skal de sies at NetCom ikke er verken spsiellt raske eller gode i svarene de gir. Tar 1-2 uker for svar. Også for spm. vedr bedriftstjenester. Her er Telenor suveren. Vi bruker begge operatørene og har sammenlignet dette over tid.

Lenke til kommentar
Nå skal de sies at NetCom ikke er verken spsiellt raske eller gode i svarene de gir. Tar 1-2 uker for svar. Også for spm. vedr bedriftstjenester. Her er Telenor suveren. Vi bruker begge operatørene og har sammenlignet dette over tid.

6145406[/snapback]

 

BS. Har jobbeet med begge, de er omtrent like raske/trege. For tiden ligger snittsvaret hos NetCom på 40 sekunder, 55 hos Telenor. Merk at dette er snittsvartid, så i perioder er det selvsagt vesentlig høyere (og lavere).

 

Om man går til en forhandler, har de "direktelinje" til operatørene og kan hjelpe deg enda raskere.

 

På e-post svarer begge to etter ca 1 døgn. Man får da som regel svar fra førstelinjesupport og hvis de ikke kan svare på spørsmålet blir det sendt videre.

 

Moralen er: bruk forhandlerne.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

Ingen andre operatører klarer å matche prisene til Chess King,

så det blir jo ett kompromiss, klarer man seg uten kundeservice,

og har orden på ting, (ikke mister mobiltelefoner og sim kort i hytt og gevær).

Så er faktisk Chess King det billigste og beste alternativet.

 

Har sett meg rundt etter noe som er like billig. Men telenor og netcom ligger faktisk 20øre over med samtaler og 30øre over med sms. SYKT.

 

Jeg har hatt chess king i snart 4 år. Har aldri trengt kundeservice. Og de har stort sett alltid vert billigst. Jeg forblir kunde.

Lenke til kommentar
Ingen andre operatører klarer å matche prisene til Chess King,

så det blir jo ett kompromiss, klarer man seg uten kundeservice,

og har orden på ting, (ikke mister mobiltelefoner og sim kort i hytt og gevær).

Så er faktisk Chess King det billigste og beste alternativet.

 

Har sett meg rundt etter noe som er like billig. Men telenor og netcom ligger faktisk 20øre over med samtaler og 30øre over med sms. SYKT.

 

Jeg har hatt chess king i snart 4 år. Har aldri trengt kundeservice. Og de har stort sett alltid vert billigst. Jeg forblir kunde.

6145493[/snapback]

 

Se f.eks netcom smarttalk, 19 øre over på sms, MEN 10 øre billigere på ringepris, pluss mye bedre kundeservice. Send mye sms og bruk smsmania, chess king har ikke sjans til å matche det.

Lenke til kommentar
Tele2 har også et ganske stort forhandlernettverk.

6149981[/snapback]

 

Vel... hvis man kaller Japan Foto og Elkjøp et forhandlernettverk... Makan til manglende kompetanse har jeg i hvert fall aldri opplevet. Har vært Tele2-kunde og skulle forholde meg til disse forhandlerne... nesten hver gang jeg skulle ha noe, fikk jeg feil. Nesten hver gang jeg skulle ha hjelp, ble jeg henvist til kundeservice. :thumbdown:

 

-snubbel

Lenke til kommentar

I hvert fall Elkjøp dekker jo store deler av Norges befolkning. Det er mulig kunnskapsnivået er litt mer varierende enn i rene telefonibutikker. Så vidt jeg vet kan vi gjøre stort sett det samme for Tele2-kunder som Telenor- og Netcom-kunder.

Lenke til kommentar

Har man noen rettigheter angående penger igjen på kontantkort? Til tross for at Chess spurte meg om hvorfor jeg skiftet til de når jeg byttet, og jeg svarte "telenor-dekning", så har jeg fått et netcom Sim-kort. Om jeg skifter levrandør, har jeg rett til å få igjen pengene jeg har fyllt opp? Noen som har noen gode tips til en levrandør som har ok priser på at abonnement som koster max 10 kroner i måneden (i abo-avgift)? Og gjerne med billig portering også?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har litt blandede erfaringer med Chess kundeservice. Tok kontakt med dem da jeg ikke fikk EDGE til å fungere på min nye telefon. Etter mye fram og tilbake (forholdsvis raske svar - sendte e-post på kvelden og fikk svar tidlig dagen etter, første svar kom etter to dager) tilbudte de meg å sende meg et nytt sim-kort. Dette fikk jeg ganske raskt i posten, og da jeg sendte mail for å få aktivert det kom det svar etter ca. 20 minutter om at sim-kortet var blitt aktivert. Installerte også ny ROM på mobilen, og så funket det. Sendte mail tilbake og takket for god service.

 

Dagene gikk, og jeg trodde alt var bra. Etter nesten to uker, fikk jeg derimot et brev fra Chess. I det lå det en regning på 200 kr. for "erstatninskort". Jeg trodde nesten ikke mine egene øyne. I tillegg til at det var Chess som tilbudte meg å prøve et nytt sim-kort, fikk jeg ingen beskjed om at dette ville koste meg 200 kr. Hadde jeg visst dette ville jeg takket nei til tilbudet om nytt sim-kort. Sendte derfor en ny e-post til Chess på torsdag formiddag og klaget på nettopp dette. Denne e-posten har jeg enda ikke fått svar på. Håper virkelig jeg slipper å betale.

6141120[/snapback]

Jeg fikk svar fra Chess kundeservice i dag tidlig. Det hadde skjedd en feil hos dem, og jeg skal ikke betale for sim-kortet. Av den grunn må jeg si meg fornøyd med deres kundeservice, selv om noen svar kunne ha kommet litt raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...