eskarls Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Herregud, ante ikke at det hadde så mye å si. Har et viking x800gto skjermkort(4 mnd gammelt). Synes altid at tempen har vært litt høy, men har lest at skjermkort tar kvelden etter 100 grader. så jeg lot det være når jeg ikke lå over 90 load. Jeg har da overklokka kortet fra 400 til 560. Tenkte i dag at jeg måtte få gjort noe med det, har tid til overs (skal egentlig lese til eksamen da men... La på litt artric siver, vips er den rundt 60 grader. Noen som har en bra forklaring på dette? kortet hadde goop på seg fra før og vifta var skrudd bra på plass. Så eneste må jo være goop kvalitetn som betyr noe? Endret 10. mai 2006 av eskarls Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 ikke noen annen forklaring enn gammel goop, de nye er vel bedre også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Bytte av goop kan gi meget store temperatur-forskjeller. Kanskje den nye goopen du lå på gjorde slik at det ble bedre kontakt mellom GPU og kjøleribber, noe som den ikke hadde før. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, må være det. Så er veldig fornøyd med resultatet! Kan klokke litt lenger også nå Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Gammel og dårlig goop kan fungere som isolasjon snarare enn kontaktfremmande. Eg hadde ei eldre maskin med staurgammal goop som hadde litt høg temperatur, fjerna goopen og tempen sank 5-10 grader, la på ny Artic3 og den sank enda eit stykke. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Hva er Goop? Hva gjør den? *N00b!sh* Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Goop er kjølepasta, ei guffe du smører på prosessoren på det punktet der den får kontakt med kjølaren. Hensikten er å få god kontakt med kjølaren for best mogleg varmeoverføring frå prosessoren. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Bilete av ein Arctic Silver 3 og ein til, kjølepasta i ein liten tube: Her ser du goop lagt ut over kjerna på ein prosessor, det kvite området er der goopen er lagt og vil være punktet for kontakt mellom kjølar og CPU. Her er ein som har lagt goop på skjermkortet sitt Til slutt eit bilete av ein som "gooper" Endret 18. mai 2006 av zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 "gooper".... det var et morsomt utsagn. haha Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvordan fjerner man gammel goop? Trenger å legge på et nytt lag... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå