Gå til innhold

Digitale bilder på papir - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi en god grunn til å få skrevet ut de digitale bildene?

Jeg syns det er mye lettere å finne dem fram på PCen, enn de få jeg har på papir. Fremvisning løses med et enkelt slideshow. Backup legges på CDer hos bekjente. De digitale bildene falmer (misfarges) heller ikke. Å få bilder skrevet ut koster penger. Bildene blir større på skjermen enn i utskrift.

Jeg kommer faktisk ikke på noen god grunn til papirbilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som kan gi en god grunn til å få skrevet ut de digitale bildene?

Jeg syns det er mye lettere å finne dem fram på PCen, enn de få jeg har på papir. Fremvisning løses med et enkelt slideshow. Backup legges på CDer hos bekjente. De digitale bildene falmer (misfarges) heller ikke. Å få bilder skrevet ut koster penger. Bildene blir større på skjermen enn i utskrift.

Jeg kommer faktisk ikke på noen god grunn til papirbilder.

6074789[/snapback]

Nå er det jo slik at ikke alle har tilgang eller vil ha tilgang til pc eller dvd spiller jeg tenker da på den eldre garde av godt voksne personer.

plus en hel flokk med folk som ikke besitter en pc i heimen

Lenke til kommentar

Fremdeles mange som kjøper papir-aviser selv om du kan finne alt av nyheter på internett. Gammel vane er vond å vende, og som Osse-Mon sier: det er litt triveligere å sende rundt de fysiske papir-bildene fremfor å bare kunne se de på pc-skjermen.

Lenke til kommentar
Datakræsj. Ødelagte harddisker.

:)

6074798[/snapback]

Å se på papirkopier som backup er jo en veldig dårlig praksis. Greit at det er mye bedre å sitte igjen med de enn ingenting, men likevel er det ingen grunn til å ikke sikkerhetskopiere filene.

Er jo greit å vise bilder på PC eller TV, men det er jo noe annet med papir bilder likevel da...

Enklere å se på ute i solen også :D

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Jeg synes det er trivlig å sitte en gjeng med fotoalbum.

6074815[/snapback]

Jeg syntes det er koselig å sitte en gjeng foran PCen. Er du redd du ved et uhell skal trykke på "privat"-mappa under "Mine bilder"?

Også kosligere å gi bort bilder, enn en CD med bilder. Er heller ikke alle som vil ha datamaskin ;)

6074815[/snapback]

Jeg har ingen venner som ikke har PC. Slike venner vil jeg ikke ha.

:p

Edit: leif

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Jeg kobler gjerne det digitale fotoapparatet til TV for å vise bilder jeg har tatt. Det er enkelt å overføre bilder til og fra minnebrikken, og de fleste TVer har en videoinngang som passer.

Dreit meg ut en gang jeg skulle vise noen koselige bilder til noen av mine superkristne slektninger, på PC-skjermen. Jeg bladde raskt gjennom noen foldere, og vips så ble det avspilt en supergrov (men humoristisk) video mens hele gjengen sto og så på. De ble merkelig stille, og etter det har de ikke nærmet seg min PC. Etter det har jeg heller ikke vist bilder til venner på dataskjermen igjen. Pokker ta bildevisningsprogram som også kan spille av videofiler.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Det er også ett poeng: Bilder på veggen!

Det å pynte med digital kunst er dyrt ;)

Som Nuffern sier: Venner uten pc er fysj.. Derimot har man besteforeldre på over 70 og over 80 som synes papirkopier er trivelig. Det er også stilig, synes jeg, med album fylt med bilder.

Lag gjerne lysbilepresentasjon, men ingenting slår et fotoalbum som mange har bidratt til, og skrevet i! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...