Gå til innhold

Fredriksen flagger ut.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mer om saken her, er vel litt komplisert enn vi vet om...

http://www.na24.no/naeringsliv/article636710.ece

6106576[/snapback]

 

Dette er vel mer eller mindre det mange har påstått tidligere i tråden her og som mange andre har ignorert glatt og heller hylt om "felles ansvar" og "bidra til felleskapet".

 

Jeg tror enkelte trenger å sette seg inn i konsekvensene av ting før de kommer med absurde utsagn. Det hjelper ikke bare å "bidra til felleskapet" med cash hvis det betyr at selskapet må legge ned, arbeidsplasser går tapt, og skatt fra lønninger forsvinner samtidig som staten kanskje får en utgift ved å måtte holde de tidligere ansatte i live.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Mer om saken her, er vel litt komplisert enn vi vet om...

http://www.na24.no/naeringsliv/article636710.ece

6106576[/snapback]

 

Dette er vel mer eller mindre det mange har påstått tidligere i tråden her og som mange andre har ignorert glatt og heller hylt om "felles ansvar" og "bidra til felleskapet".

 

Jeg tror enkelte trenger å sette seg inn i konsekvensene av ting før de kommer med absurde utsagn. Det hjelper ikke bare å "bidra til felleskapet" med cash hvis det betyr at selskapet må legge ned, arbeidsplasser går tapt, og skatt fra lønninger forsvinner samtidig som staten kanskje får en utgift ved å måtte holde de tidligere ansatte i live.

6106589[/snapback]

linken forteller gjennom en skjult kode en annen historie, en historie om hvordan internasjonal handelsrett og børs som institusjon slik det fungerer i dag stinker :tease: forøvrig; dine uttalelser er ortodokse og befinner seg godt innenfor gjeldende paradigmet Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Et system som tillater å konfiskere eiendommen til enkeltindivider dersom de benytter seg av retten til å skifte statsborgerskap stinker langt mer enn dagens kapitalistiske system. Da er vi over på en helt annen diskusjon så jeg skal la det være med at intet system er perfekt. Førstnevnte har imidlertid blitt forsøkt med katastrofale resultater.

Lenke til kommentar
Et system som tillater å konfiskere eiendommen til enkeltindivider dersom de benytter seg av retten til å skifte statsborgerskap stinker langt mer enn dagens kapitalistiske system. Da er vi over på en helt annen diskusjon så jeg skal la det være med at intet system er perfekt. Førstnevnte har imidlertid blitt forsøkt med katastrofale resultater.

6107546[/snapback]

synes du det er galt dersom staten fryser terroristers kapital? (jeg sammenlikner ikke ham med en terrorist, men en tyv med velsignelse fra "systemet") "Sistnevnte system " har ikke vært i aksjon så veldig lenge, og jordkloden og vårt livsgrunnlag har heller aldri vært så herpet av mennesker som nå, så den dårlige meldiga får du rett tilbake. Er forresten ikke så sikker hvilket system du sikter til, sovjet? "det finnes ingen alternativer" retorikken er rett og slett lame. Det er som å uttale seg om hvordan en lsd trip føles når man aldri har prøvd lsd osv. Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Modellmakt: Faktisk er det lenge siden jorden har vært så ren som den er nå, det har i hvert fall ikke skjedd på denne siden av den industrielle revolusjon, da alle moderne fabrikker har renseanlegg på renseanlegg, noe man også ser på den hvite røyken som kommer ut derfra.

 

Utenfor emnet, men jeg liker ikke at folk feilinformerer.

 

:)

Lenke til kommentar
Utenfor emnet, men jeg liker ikke at folk feilinformerer.

:)

6107904[/snapback]

det er du som feilinformerer, til de grader:

http://www.bbc.co.uk/nature/programmes/tv/state_planet/

 

et annet eksempel:

Forbrukerrådet har funnet farlige miljøgifter i blodet til statsråd og forbrukeransvarlig Karita Bekkemellem. Rådet har testet forbrukerministeren, Lund-Isaksen og de ti øvrige for en rekke farlig stoffgrupper som finnes i vanlige forbruksprodukter. I alle de testede er det påvist både kvikksølv, bromerte flammehemmere og perfluoralkyl-stoffer. Dette er stoffer som kan skade evnen til å få barn og forstyrre hormonbalansen i kroppen. I halvparten av blodprøvene var det også funnet triklosan, et stoff som mistenkes for å gjøre bakterier motstandsdyktige mot antibiotika.
:thumbup:

kilde:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=120325

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Et system som tillater å konfiskere eiendommen til enkeltindivider dersom de benytter seg av retten til å skifte statsborgerskap stinker langt mer enn dagens kapitalistiske system. Da er vi over på en helt annen diskusjon så jeg skal la det være med at intet system er perfekt. Førstnevnte har imidlertid blitt forsøkt med katastrofale resultater.

6107546[/snapback]

synes du det er galt dersom staten fryser terroristers kapital? (jeg sammenlikner ikke ham med en terrorist, men en tyv med velsignelse fra "systemet") "Sistnevnte system " har ikke vært i aksjon så veldig lenge, og jordkloden og vårt livsgrunnlag har heller aldri vært så herpet av mennesker som nå, så den dårlige meldiga får du rett tilbake. Er forresten ikke så sikker hvilket system du sikter til, sovjet? "det finnes ingen alternativer" retorikken er rett og slett lame. Det er som å uttale seg om hvordan en lsd trip føles når man aldri har prøvd lsd osv.

6107851[/snapback]

 

Hvor du tar dette med terrorist fra aner ikke jeg. Sammenligningen er ikke gyldig da Fredriksen ikke juridisk er en tyv eller annen forbryter. Selv mener jeg at han har bidratt til å bygge norske arbeidsplasser og generere skatteinntekter i Norge mer enn de aller fleste.

 

Jeg sa på grunnlag av at et individ skifter statsborgerskap, ikke at han blir terrorist eller gjør noe annet ulovlig. Poenget er at så lenge man gjør noe som er lovlig så kan ikke staten ta seg friheter til f.eks. å konfiskere individers eiendom. Dersom man tillater dette, vil man ødelegge grunnlaget for all privat verdiskaping i det aktuelle landet, alle kapitaleiere vil flagge ut.

 

Jeg har da aldri forsøkt å argumentere for at "det ikke finnes alternativer", men forslaget om å fryse all kapital er hinsides all fornuft fordi konsekvensene hadde vært katastrofale.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvor du tar dette med terrorist fra aner ikke jeg. Sammenligningen er ikke gyldig da Fredriksen ikke juridisk er en tyv eller annen forbryter. Selv mener jeg at han har bidratt til å bygge norske arbeidsplasser og generere skatteinntekter i Norge mer enn de aller fleste.

 

 

6108532[/snapback]

 

Har ikke JF for det meste drevet utenriks skipsfart?

Hvis så, mener jeg inntekter generert tilbake til landet kanskje ikke er så betydelige. Kanskje han derimot har tjent på fordelaktige særregler som alle Norske redere gjør. Jeg tror "sutringen" rundt stakkars JF som SV har mobbet ut av landet er fordi vi i Norge enda tror at vi har en skipsfart som tjener landet.

Lenke til kommentar
Sammenligningen er ikke gyldig da Fredriksen ikke juridisk er en tyv eller annen forbryter.

 

Fredriksen ikke en tyv? Det er da allment kjent at fredde stjal mangfoldige tonn olje under trafikken i gulfen ;)

 

Edit: Men terrorist, neppe.

Endret av KurtM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...