Gå til innhold

Fredriksen flagger ut.


Anbefalte innlegg

Leste i dagbladet at Fredriksens formue anslås til 35mrd. Av dette må det betales 20% i arveavgift når arven skal fordeles. Om døtrene hans skulle betalt det, måtte de solgt mye for å frigjøre midlene.

 

Fullstendig urimelig, spør du meg. 7mrd i arveavgift. Pluss at innen han er borte vil han nok bygge opp mer formue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er et godt poeng, at de stakkars døtrene kanskje ikke hadde arvet mer en 15-20 milliarder hver. Det burde vært noen unntak i arveloven for slike tilfeller som rammer så hardt.

 

Heldigvis så er det mange som er kreative og klarer å overføre pengene før staten får kloa i noe!

Lenke til kommentar
Ja? Han startet på null og er idag en av verdens rikeste menn. Er ikke det et forbilde?

 

Dessuten, kypros har 3 offisielle språk: Gresk, tyrkisk og engelsk:thumbup:

6074922[/snapback]

 

Personlig ser jeg ikke på det om ha størst økonomisk gevinst som et mål, og jeg ser ei heller på personene som har det som et forbilde.

 

Grunnen til utflaggingen er ikke de fæle sosilistene, (Indirekte er det, siden det var nettopp disse som en gang gjorde Norge, dog med litt hjelp av olje, til det I-landet man er i dag.) men norske lønninger sin skyld. Det er irrelevant om skatten i Norge ligger på 30%, 20%, 50%, 10%, eller 60%, så lenge det finnes land der ute som er bektraktelig fattigere, og derfor også har lavere lønninger, vil en utflagging skje.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
I dette tilfellet er det skatter og avgifter som er problemet.

6078240[/snapback]

 

Nei, det er det at et rikt land som Norge aldri kan konkurrere med diverse fattige land vedrørende utgifter til lønninger os.v...

6078264[/snapback]

 

 

Hehe ! :)

 

Faktisk begge to har rett....

Lenke til kommentar
At en må skatte av arv fra familie er til å bli kvalm av. Det stinker misunnelse av sosialistene.

6078053[/snapback]

Hvis man virkelig hadde vært for konkurranse, hadde man gjort det vanskeligere å arve. Er det ikke helt naturlig å misunne folk som blir født til verden med formue nok for hele livet, mens man selv må leve som gjeldsslave store deler av livet?

 

En verden uten misunnelse er like realistisk som en verden der alle yter etter evne og tar etter behov, spør du meg.

Lenke til kommentar
En verden uten misunnelse er like realistisk som en verden der alle yter etter evne og tar etter behov, spør du meg.

6078406[/snapback]

 

Det er lov å være misunnelig...faktisk så er det helt naturlig. Men å oppføre seg som en drittsekk pga det derimot kan man spare andre for. Jeg er misunnelig på fredriksen, men i motsetning til mange andre så ser jeg opp til hva han har fått til og beundrer det. I samme situasjon sitter en hel side av politikken å slenger ut negative bemerkninger og prøver å ta fra mannen verdiene han har jobbet så hardt for.

Lenke til kommentar
At en må skatte av arv fra familie er til å bli kvalm av. Det stinker misunnelse av sosialistene.

6078053[/snapback]

 

Og dattra har gjort hva for at denne formuen hun en gang skal arve er så stor?

Hadde vært en annen sak om to personer bygger opp noe sammen, for at så den ene dør. Det er ikke det tilfellet vi diskuterer her.

 

Sist gang det var store shipping-arvinger, så endte de vel med å selge hele greia da ingen av dem var i nærheten av kapable til å drive det videre?

Lenke til kommentar
At en må skatte av arv fra familie er til å bli kvalm av. Det stinker misunnelse av sosialistene.

6078053[/snapback]

 

Og dattra har gjort hva for at denne formuen hun en gang skal arve er så stor?

Hadde vært en annen sak om to personer bygger opp noe sammen, for at så den ene dør. Det er ikke det tilfellet vi diskuterer her.

6079498[/snapback]

Det spiller da ingen rolle om de har vært involvert oppbyggelsen av formuen eller ikke. En jobber tross alt for at sin egen familie skal få det bedre. Det er allerede betalt skatt på formuen, hvorfor dobbeltbeskatte? Og hvorfor skal staten profitere på noe som er en stor tragedie for familien? De verste gribbene en treffer på er sosialistene.

Lenke til kommentar
Det er lov å være misunnelig...faktisk så er det helt naturlig. Men å oppføre seg som en drittsekk pga det derimot kan man spare andre for. Jeg er misunnelig på fredriksen, men i motsetning til mange andre så ser jeg opp til hva han har fått til og beundrer det. I samme situasjon sitter en hel side av politikken å slenger ut negative bemerkninger og prøver å ta fra mannen verdiene han har jobbet så hardt for.

6079124[/snapback]

 

Jeg tror nok at det ren fiksjon angående at politikerne bygger det på misunnelse, jeg tror heller de bygger det på et ønske om å fordele godene, og en visshet om hvor nytteverdien for samfunnet ligger hen.

Lenke til kommentar

Dere skal se det snart kommer en "Anna Nicole Smith"-variant og sørger for at Fredriksen-døtrene bare får smuler av arven.

 

Fordelen da er jo at døtrene kan få lov til å bygge opp sine egne milliardformuer basert på hardt arbeid og kloke beslutninger. For det skal jo lønne seg å jobbe, ikke sant?

Lenke til kommentar

Viktig å få litt balanse i "ramaskrikene" her.

 

- Det er mange som ønsker å bli norske statsborgere. At John Fredriksen ikke ønsker det er ikke noe problem. Det plager ikke meg. Han har ikke bodde i Norge på flere tiår. Han har heller ikke betalt skatt til Norge på flere tiår, sier Stoltenberg

 

Ergo betyr det ikke noe fra eller til om han flytter .

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116076

Lenke til kommentar
Ergo betyr det ikke noe fra eller til om han flytter .

 

Selvfølgelig betyr det noe når han rett og slett har blitt mobbet og jaget ut av landet.

6081662[/snapback]

Ja, og tenk at han indirekte ga Høyre skylda for det!

(Ifølge han Sandefjordsrederen som ble intervjuet av Dagsrevyen, var det den 90-dagersregelen som ble innført av den forrige regjeringen som gjorde at Fredriksen bestemte seg for å levere inn passet.)

Lenke til kommentar

Uansett skylda så kan han ikke flytte alt tilbake til Norge, ved neste beskatting må ha så mye ut at han er nød til å selge eiendeler for å kunna betale skattene.

 

Men i alle fall bør det være god business for den Norske staten å få noen hundre millioner i skatteinntekter hvert år isteden for 0...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...