oddbear Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 jeg har en: dual P3 1GHz / 133MHz System Bus 512 mb sdram windows 2000 pro. SP2 MSI 694D Pro2 GeForce 2 GTS PRO 64 DDR denne pc'en bruker rundt 50% av CPU'ene og 114 mb av rammen når den bare står i windows uten at noen ekstra programmer kjøres. det lagger når jeg kjører DivX filmer. og i noen spill. jeg har skrudd av mesteparten av slike ting som skygge på musepekeren i windows for at det skal gå raskere, men det hjelper lite. Hvor kan feilen ligge? [ Denne Melding var redigert av: funkadoom på 2002-10-04 18:48 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Sjekk om harddisken er full, om den er defragmentert og om DMA er slått på. Det er sikkert mange flere ting å sjekke, men det kan bli som å lete etter nåla i høystakken. ... Hva med å reinstallere windows? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 nye drivere kan også hjelpe. chipset og for spill så sjekk skjermkort. sjekk task manager om det er noen programmer som kjører som trekker CPU kraft da vel, kanskje noe tullball i bakgrunnen? Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 lenge sidne du har reformatert ? prøv å oppdater til nyeste utgave av explorer, og legg inn nyeste service pack osv hvis du kjører w2k ellre xp.. Magnus Lenke til kommentar
glabba Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Prøvd ctrl-alt-del og lukket alle programmer som ikke trengs? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Gå til oppgavebehandlinga og se på prossessene som kjøres. Avslutt prosessen som suger cpu. Hvis du ikke får avsluttet den eller at den dukker opp igjen hver gang du starter windows kan du fortelle hva den heter så kanskje vi kan hjelpe deg Lenke til kommentar
oddbear Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 det er ingen programmer som suger cpu hastighet som kjøres i bakgrunden ifølge task manager'en men den defragmenteringen av c: tror jeg hjalp litt... er bare å vente å se hva som skjer dersom pc'en har stått på lenge... men jeg får håpe det var det eneste problemet da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå