Gå til innhold

Trenger jegstrengt tatt skjermkort?

MrLee

Anbefalte innlegg

Jeg tenker litt på et lite prosjekt her...lurte på om jeg skulle sette opp en liten ftp server ting som skulle svive og gå konstant...jeg tenkte da å bruke remote desktop som interface til denne, og da bare koble den til LAN...Jeg vet jeg må ha ett eller annet skjermkort inne når jeg setter opp maskinen, for å få installert OS og ting, men det jeg lurer på er:

Vil BIOS eller OS krangle hvis jeg avinstallerer skjermkortet, skrur av pc'en, tar ut PC'en og restarter uten skjermkort? Jeg vet jeg ville måtte jobbe litt i "blinde" for å få det til slik jeg tenker meg, men er det i det hele tatt mulig å starte en PC opp uten skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv :smile: Det går jo å jobbe, men spørs om ikke du sliter litt når den første feilmeldingen kommer, og du har disablet skjermkort i BIOS. Da sliter du med å få den opp igjen :smile:

Skaff en gammelt 2d kort fra jobben eller fra en gammel 486, det bør holde. Hvis du har et par kompiser som har hatt mer enn 1 pc, så spør de om du kan få det gamle skjermkortet. Burde ikke koste deg mer enn 20kr å få skaffet et allikevel :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...