Gå til innhold

NY! Nokia 5500 Diskuter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har fått tak i Nokia 5500 ennå. Har noen erfaring med denne.

6642480[/snapback]

Har hatt den i 14 dgr og er veldig fornøyd sålangt.Kan anbefales.

6667545[/snapback]

 

Du skulle vell ikke ha lyst til å skrive en liten minitest? Hvordan alt fungerer osv... om den tåler noe. Er sikkert noen som ville satt pris på det!

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått tak i Nokia 5500 ennå. Har noen erfaring med denne.

6642480[/snapback]

Har hatt den i 14 dgr og er veldig fornøyd sålangt.Kan anbefales.

6667545[/snapback]

 

Du skulle vell ikke ha lyst til å skrive en liten minitest? Hvordan alt fungerer osv... om den tåler noe. Er sikkert noen som ville satt pris på det!

6667982[/snapback]

Kan skrive noen ord.Jeg må vel begynne med å innrømme at jeg enda ikke har badet med den eller sluppet den gjentatte ganger i asfalten.Men utifra 5140i og det jeg har lest og prøvd 5500 så tror jeg nok at den skal være minst like røff.

 

Det som slo meg først var jo hvor klar skjermen var blitt.Tror det er samme som i 6230i.En annen ting var jo at kameraet var oppgradert fra 0,3 til 2,0 megapixel.Så nå går det jo an å ta bilder og samtidig se hva det er bilde av,det var jo et savn på 5140i.

 

Ellers så er jo den store forandringen at den kjører symbian series 60v3.Støtter også minnekort av typen micro SD.Medfølger et kort på 64 MB.Har som sagt brukt telefonen som en slags telefon 2 som brukes mye da jeg er mye i elvene på laksefiske.Inntrykket mitt så langt er veldig bra.

 

Den er liten ,lett,ergonomisk utformet som gjør at den ligger som en drøm i hånda.Synes den jobber raskt.Standby/taletid virker grei.Lader ca hver 2. dag men da har jeg brukt den ganske mye.

 

Problemet mitt er at jeg liker den så godt at den blir mange ganger foretrukket foran Min N73.Synes tastene er så store og fine på 5500.

 

Hva mer kan jeg si?Er veldig fornøyd så langt.Ps trenger du lommelykt så har den det og den lyser bedre enn 5140i.Jeg bruker den stadig på kveldene når jeg er på fisketur.Den skal nok på prøve seg litt hardere utover høsten når regnet begynner for alvor.Kan trygt anbefale denne.Trenger du ikke 3,2 Megapixel kamera og veldig stor skjerm så ville faktisk denne vært mitt førstevalg.

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du gadd å skrive noen ord! Da tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av en slik en! Eneste som mangler er at en "riking"\ amobil kjøper den å kaster den litt rundt seg, så vi får testa støtsikkerheten.

 

Ja forresten, funker den sms-opplesninga? Eller er det som om du skriver norsk til "microsft sam"?

 

Edit: fikk ikke til quoten skikkelig.

Endret av MeFF
Lenke til kommentar
Tusen takk for at du gadd å skrive noen ord! Da tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av en slik en! Eneste som mangler er at en "riking"\ amobil kjøper den å kaster den litt rundt seg, så vi får testa støtsikkerheten.

 

Ja forresten, funker den sms-opplesninga? Eller er det som om du skriver norsk til "microsft sam"?

 

Edit: fikk ikke til quoten skikkelig.

6671195[/snapback]

Den sms opplesinga er ikke noe å skryte av nei,blir sånn norsk på engelskaktig.Kanskje hvis skrivespråket var engelsk at det ville blitt bedre.Men som jeg sa,denne telefonen har det meste og kan trygt anbefales.Liker den faktisk bedre og bedre dag for dag.Og den er liten og nett.
Lenke til kommentar
liten bump. Flere erfaringer folkens?

6702349[/snapback]

 

Hadde siemens ME 45 før. Likte den veldig godt. Kjøpte derfor Nokia 5500. Angrer ikke . Dette er tlf jeg kan ha med meg på sjøen, sykkel turen, fisketuren og i skiløypa. God og holde i . Godt headsett følger med. Her kan du stoppe/pause sangen, forover, bakover, lyd opp/ned.Denne fjernkontollen er gummiert slik at den kan du ha uten på jakka/ gensern selv om det regner. Bruker tlf mye som musikk spiller. ( selger Ipoden min nå )

Denne tlf kjører symian 60 3rd edition.

Tlf virker sjappere en feks. Nokia N 73.

Kan anbefales. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tusen takk for at du gadd å skrive noen ord! Da tror jeg at jeg må gå til anskaffelse av en slik en! Eneste som mangler er at en "riking"\ amobil kjøper den å kaster den litt rundt seg, så vi får testa støtsikkerheten.

 

Ja forresten, funker den sms-opplesninga? Eller er det som om du skriver norsk til "microsft sam"?

 

Edit: fikk ikke til quoten skikkelig.

6671195[/snapback]

 

 

Hei

Nå har jeg hatt 5500-en min i 5 dager, og er fornøyd.

Men fant etter litt leting riktig program og stemme til telefonen. Gå inn på Nokia og last ned "Kataloger". Der finner du program og stemmen "Silje". Hun prater sunnmørsdialekt og leser opp meldingene min og alt annet stemmen kan gjør. Har lett etter en stemme med østlands-dialekt, men har ikke funnet noe.

 

Sånn ellers er denne telefon veldig lik min gamle 6680, men en del mindre i strørrelse. QuickOffice, Acrobat og Opera mangler, men dette har jeg funnet på nettet og lastet ned.

 

Morsomt også at noen funksjoner kan styres ved at man "tapper" på telefonen. For å bytte sang kan man dunke den to ganger på siden, og får å få den til å lese opp meldinger, må man dunke den to ganger under displayet. (Praktisk hvis man f.eks. jogger og en artig ting å hvis frem på fest)

 

Batterilevetiden har jeg ingen stor formening om enda. Har ikke hatt den så lenge, og den trenger vel ett par oppladinger før den er på maks. Men ved mye trykking, surfing og snakking holder en sånn nesten to dager. Men har bare ladet den to ganger, så dette blir vel bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...