Gå til innhold

Valg av kabinett og cpu vifte

Anbefalte innlegg

Har sett på kabinetter i det siste, og det som har sett absolutt mest fristende ut er den nye Cooler Master Stacker 830. Noen erfaringer med denne?

Med kabinettet må jeg også kjøpe cpu vifte. Jeg står og vipper mellom 2 forskjellige, men vet ikke om de yter så forskjellig. Hvilken ville dere valgt?

I401345.jpg

NorthQ 3312BL Giant UFO

I287645.jpg

Zalman CNPS7000B-Cu

Takk :)

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du liker med det kabinettet egentlig...

Husk å se på vekta da du kjøper CPU vifte, anbefalt vekt er jo 450g om jeg husker riktig. Zalman har jo nesten det dobbelte. Kjenner en som klarte å knekke hovedkortet pga vekta på CPU kjøleren.

Lenke til kommentar

Skal ikke være noen fare med at det knekker pga. disse, har hatt Zalman sin litt eldre versjon, den var ikke annet en god :)

Ellers er TT Big Typhoon veldig fin da, den er stor, men den kjøler bra :) Også er den stille!

----------------

Legg ut noen bilder av kassa di og littegrann rundt den i kabinetter-kategorien da^^

Hvis du skal ha det : p

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Hva er det du liker med det kabinettet egentlig...

Husk å se på vekta da du kjøper CPU vifte, anbefalt vekt er jo 450g om jeg husker riktig. Zalman har jo nesten det dobbelte. Kjenner en som klarte å knekke hovedkortet pga vekta på CPU kjøleren.

6074896[/snapback]

Liker designet, masse kjøling, god airflow, stor plass, verktøyfri installasjon... Hva annet kan du ønske av ett kabinett? Hva er det du ikke liker med det? Har du i det heletatt lest noen omtaler på det? 9/10 og 10/10 all over.

Er vell en grunn til at det finnes såpass mange vifter i den vekta, er det ikke? Ødela det alles hovedkort ville det nok ikke ha vært til salgs :p Men, men liker og få synspunkter inn :) Ikke missforså meg. Har bare hørt at disse CPU viftene funker helt ypperlig!

Har ikke du en Cooler Master selv? Hva er det som er så ekstremt forskjellig med denne?

Legg ut noen bilder av kassa di og littegrann rundt den i kabinetter-kategorien da^^

Hvis du skal ha det : p

Hehe :) Skal skjekke om jeg husker det!

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

jo, jeg har hatt en CM Stacker, solgte den, angret nå og har bestilt meg en ny nå. Det jeg ikke liker er utsende på den stackern. Ikke min stil, men kjøling har man nok med der. Men da kommer jo støyen å da. Da hjelper det ikke å ha stille/lydløs CPU vifte.

Si du har 7stk, 120mm vifter da, som går på 19dB støy nivå som er brukbart. (4 i siden, en bak og 2 forran). Da tar du de 19db, som en vifte har og + 2dB per ekstra vifte du har. Da har du 12dB + ekstra i støy pga du har så mange vifter. Da er kabinett viftene oppe i 31dB

Det har iallefall en i gamle kassen min sagt til meg, om det stemmer tør jeg ikke å skrive under på

Men bevares, det er du som skal ha kabinettet. Om du liker det så skal du ikke komme her og høre på hva andre sier :!: Det er jo ditt kabinett :)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Solgte du stackeren din? Why? lol... Bestilte du det samme en gang til?

Uansett, kommer ikke til å bruke 7 vifter da for å si det sånn.. kommer nok til å bruke 2-3 kabinettvifter + cpuvifte. Tror ikke det kommer til å bli av det store bråket men, men.

Grunnen jeg kommer hit er jo for å høre hva andre har å si :p Hadde jeg ikke hatt noe interesse i det hadde jeg vell droppet å skrive noe inn her?

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

4897005727188m.jpg

Jeg hadde denne, og jeg har bestilt meg en lik. Grunnen til at jeg solgte den var penge mangel pg at den var litt stor for rommet da. Men har større rom, og alt er sånn det skal være så nå vil jeg ha den tilbake. Var stor fornøyd med den

Solgte du stackeren din? Why? lol... Bestilte du det samme en gang til?

:cry: Aner ikke, angrer den dag idag.. men nå skal jeg få en ny :)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Da vil jeg vell tro at CM Stacker 830 er minst like bra? :p Håper ihvertfall det :) Første gang jeg kjøper nytt kabinett, så vil ha noe som holder i så godt som evig tid så jeg slipper kjøpe noe nytt. Er vell derfor jeg tror jeg går for denne dyre; så jeg slipper å betale for 5 dårlige istedet :p

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940

I364832.jpg

Akasa EVO120 CPU-Kjøler, 120mm Vifte, 15dBA, Socket 478/775/754/939/940

I363001.jpg

Her er 2 av CPU kjølerne jeg har lyst til å prøve meg på. Zalman sin står øverst på lista, men har hørt at den bråker litt da den går på fult. Så jeg vet ikke hvem jeg skal kjøpe, kanskje det blir en Zalman som du linker til øverst her trådstarter. Den har jeg hørt mye om, bare litt skeptisk til vekta. Men om den er så farlig som han kameraten min sa så hadde dem vel ikke solgt den regner jeg med

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Da vil jeg vell tro at CM Stacker 830 er minst like bra? :p Håper ihvertfall det :) Første gang jeg kjøper nytt kabinett, så vil ha noe som holder i så godt som evig tid så jeg slipper kjøpe noe nytt. Er vell derfor jeg tror jeg går for denne dyre; så jeg slipper å betale for 5 dårlige istedet :p

6076441[/snapback]

Coolermaster lager ikke dårlige kabinett. CM Stacker 830 er nok et kjempe bra kabinett. Men ikke min smak :cool:

Lenke til kommentar

Nei du sier noe der altså... Har hørt mye bra om NorthQ vifta også da. Den yter visst minst like godt som Zalman. Bleh, vanskelig detta her... Vil ikke at moboen min skal knekke, men samtidig vil jeg jo ha den beste.

Er litt merkelig om disse er så "farlige" for hovedkortet som enkelte sier i og med at viftene selger som bare det, og samtidig har mange fornøyde brukere.

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar

Om maskinen står stille hele tiden så er det ingen fare, men om du er ofte på LAN så må du frakte PC forsiktig.

Så det skal nok ikke være noen fare tror jeg. Jeg går nok for den Zalman du linker til på toppen der

Denne på CPU:

Zalman CNPS7000B-Cu LED CPU-Kjøler, Blue LED, Socket A/478/754/939/940

I287645.jpg

og denne på skjermkortet:

Zalman VGA-Kjøler VF900-Cu, Lett Kobberkjøler, 2 Heatpipes

I427374.jpg

Lenke til kommentar

Skjønner... Drar en god del på LANs så må nok være litt forsiktig der, men frakter ofte med bil og bærer den altid elv bort til plassen jeg skal sitte. Spørs bare i vilken stor grad jeg må være forsiktig. Er det slikt at jeg må bære den helt rett, ikke vippe på den osv. så kan nok dette bli ett problem. Ellers skal det nok gå bra vil jeg tro :)

Tror den Zalmanen er ett godt valg. Zalmanen er noen 10 gram lettere enn NorthQen ser jeg.

shg.no ser ut til å være billigst, men er de raske og fikser alt normalt sett greit? Ser de har en god del dårlige kommentarer, men det har vell alle netbutikkene.

Endret av Martin Klemp
Lenke til kommentar
Skjønner... Drar en god del på LANs så må nok være litt forsiktig der, men frakter ofte med bil og bærer den altid elv bort til plassen jeg skal sitte. Spørs bare i vilken stor grad jeg må være forsiktig. Er det slikt at jeg må bære den helt rett, ikke vippe på den osv. så kan nok dette bli ett problem. Ellers skal det nok gå bra vil jeg tro :)

Tror den Zalmanen er ett godt valg. Zalmanen er noen 10 gram lettere enn NorthQen ser jeg.

shg.no ser ut til å være billigst, men er de raske og fikser alt normalt sett greit? Ser de har en god del dårlige kommentarer, men det har vell alle netbutikkene.

6076526[/snapback]

Veel, jeg har en på nesten 1Kg, Big Typhoon, og bærer den med bæreveske jeg fikk til prosjektet mitt, det funker utmerket :) Har ikke merket en liten ting på det.

Du kan trygt bære den loddrett.

Lenke til kommentar

Yep.. indeed ^^ Skal gjøre mitt beste til å huske det. Har lett for å bli så ivrig når jeg får kassa at jeg bare putter alt inn med en gang :p Har bestemt meg for stacker 830 og den NorthQ vifta så bestiller straks!

Takk for hjelpen!

Spesielt deg _tHokA_ <3

Lenke til kommentar

Men hvilke socket type skal du bruke den på?

Ikke for AMD 939, 2006-02-19

Anmelder: Hans-Christian Figenschau

Dette er en flott kjøler, men den passer IKKE min AMD 939 prosessor. Kontaktflaten mot prosessor er avlang i form, men er for smal til å dekke kontaktflaten til en AMD Athlon 64 X2 4400+ cpu. Mulig denne cpu har større flate enn andre 939 cpu'er, men til ovennevnte cpu er den altså for liten.

Dette sto det på komplett.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...