Gå til innhold

gf 6800x2 i sli eller gf 7900gt

Anbefalte innlegg

Hva vil funke best? 2 Point Of View GeForce 6800 XT 512 MB i sli eller en Club3D 7900 GT

Sånn som jeg ser det vil jeg jo ihvertfall få MYE mer minne med den første løsningen. 1024 kontra 256. Men jeg vet jo ikke noe som sli eller noen ting så jeg vet ikke om 2 litt dårligere klarer og bli like bra som en bedre. :hmm:

Endret av DaEarl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det kanskje lønne seg og vente til g80 kommer uansett da eller? Vil 7900gt x2 bli bedre en en g80 eller vil det lønne seg og kjøpe en g80 da? Har tid til å vente til etter sommern uansett...

Lenke til kommentar
Det gir jo dobbelt minne? Hvert av kortene renderer hver sin del av skjermen, så du kan jo si det blir dobbelt minne mengde pluss at det har to "broer" og frakte data over.

6079365[/snapback]

Ikke slik jeg har fått forklart det for meg. Har man f.eks to kort i SLI med 128MB minne på hvert, blir det fortsatt kun 128MB til sammen.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har høørt fra de lærde om SLI, så stemmer det at minnet på det ene kortet forkastes slik at begge kortene deler minnet til kun ètt kort.

6080691[/snapback]

Blir vel litt feil å si at minnet på det ene kortet forkastes eller står "ubrukt".

Det som skjer er jo at disse to kortene rendrer annenhver frame hver. Derfor må de ha omtrent nøyaktig det samme i minnet til enhver tid. GPU1 kan ikke direkte hente data fra minnet til GPU2.

Kortene deler ikke minne på noen måte, men samme informasjon lastes opp til begge minnene, slik at begge kortene kan jobbe sammen om å løse oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...