Gå til innhold

Søvn - Får du nok av det?

Sidious

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Ligger på 5-6 timer i ukedagene (i hvertfall nå som det er kollokvier fra 8-16 pga eksamen) og ca 8 timer i helgene. Jeg kjenner at det skal bli godt med ferie, er ganske trøtt og sliten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sover ca. 7 timer på hverdager, og det er alt for lite! Må ha 9-10 for å være litt opplakt. Så jeg sitter bare å gjesper på skolen hele tiden og er helt utslitt når jeg kommer hjem i 15-tiden.

I helgene blir det fort 11-12 timer + et par timer i sengen eller sofaen senere for å sove/slappe av litt til. Har mye søvn å ta igjen etter en lang uke med skole.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Noen av dere har problemer. Dere bør sjekke dere hos legen. Enten mangler dere vitaminer, eller så trener dere for lite og av den grunn mangler overskudd. 7 timer natten skal holde.

Lenke til kommentar
Noen av dere har problemer. Dere bør sjekke dere hos legen. Enten mangler dere vitaminer, eller så trener dere for lite og av den grunn mangler overskudd. 7 timer natten skal holde.

6075926[/snapback]

er du gal? 7 timer er driiit lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

6075926[/snapback]

er du gal? 7 timer er driiit lite.

6075935[/snapback]

Nope, det er temmelig ideelt.

Lenke til kommentar

Nope, det er temmelig ideelt.

6075947[/snapback]

- Det er en interessant studie, men man må vise stor varsomhet i tolkingen av slike data, sier professor Reidun Ursin ved Fysiologisk institutt, Universitetet i Bergen.

Økt dødelighetsrisiko hos dem som sover åtte timer eller mer, kan henge sammen med økt søvnmengde ved sykelige tilstander, noe det ikke er justert for, sier hun.

Lenke til kommentar

6075926[/snapback]

heh, med mitt treningsprogram så burde jeg ha "litt" mer søvn.. (har ikke hardt treningsarbeid akkurat nå, men hele vinteren..)

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har søvnproblemer fordi jeg får maks 4 timer kvalitetssøvn på det beste i ukedagene. Klarer aldrig komme meg i seng i god tid, blir alltid 00:00 eller litt over, og jeg skal opp kl 06:00. Så det er ikke ideelt. Sitter ofte med pc-en rett før leggetid. Noen som har noen ide om hvordan jeg skal klare å legge meg før? Noe motivasjonsopplegg.

Jeg vet jeg må legge meg før, men det er alltid noe mer jeg må kikke på før jeg legger meg.

Har meget dårlig selvdisiplin noe som også er gjeldende i forhold til skolearbeid. Har snakka med lærere, men de forstår tydeligvis ikke hvor DÅRLIG selvdisiplin jeg egentlig har. De tror bare jeg har middels dårlig selvdisiplin som kan fikses med noen faste rutinger. Men rutine er fremmedord for meg.

På ungdomsskolen slet jeg alltid med utagerende oppførsel. Det var mye som tydet på ADHD, men etter EEG og MR skan på sykehuset fant de ikke noe galt. Det skuffa meg litt (selv om jeg den gang synes det var ok å bli erklært frisk). Skulle ønske jeg ble ærklært som ADHD-lidende så jeg kunne få tabletter i det minste (vet tabletter er en enkel måte unna problemet på, men hva skal man gjøre da?).

Sorry. Dette ble en lang post. Med litt mer enn selve topic. Men dere forstår sikkert.

EDIT: Jeg er 22 år og går Teknisk Fagskole.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...