Gå til innhold

Usb pluggen er løs- hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Ja som dere har sikkert forstått så har en av usb pluggene min på min bærbar blitt løs.

 

Når jeg bruker en usb enhet og tar den inn så må den være i en bestemt stilling for at den skal virke. Rører jeg litt på den så mister den forbindelsen.

 

Jeg lurer på om noen vet hvor man kan få fikset den ? er dette vanskelig? Koster det mye?

 

Noen tips?

 

Takk takk :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo håpløst å svare på da man egentlig ikke vet omfanget av reprasjonen men jeg antar at dette ikke kan være så dyrt.

 

Om det er vanskelig spørs om man må lodde feks eller om det er bare et feste osv, hvis du ikke har skrudd på maskiner før så tror jeg du bør sende denne inn til erfarne personer...

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
Gjest Slettet+5132

Fortsetter på denne tråden, da jeg har omtrent det samme problemet.

Har en Vivobook S400, som er omtrent 5 måneder gammel.

Jeg har siden PC-en var ny, utelukkende bare brukt en av USB-portene, og resultatet av dette er at USB-porten er veldig løs. Har forstått det slik at jeg kan sku fra hverandre kabinettet for å komme til USB-kontaktene. Deretter kan jeg klemme de sammen. Bryter jeg garantien ved å gjøre dette? Er selvsagt kjent med statisk elektrisitet.

 

Er det en annen måte å gjøre problemet mindre på? Kan jeg kåle litt med USB-kabelen?

Lenke til kommentar

Fortsetter på denne tråden, da jeg har omtrent det samme problemet.

Har en Vivobook S400, som er omtrent 5 måneder gammel.

Jeg har siden PC-en var ny, utelukkende bare brukt en av USB-portene, og resultatet av dette er at USB-porten er veldig løs. Har forstått det slik at jeg kan sku fra hverandre kabinettet for å komme til USB-kontaktene. Deretter kan jeg klemme de sammen. Bryter jeg garantien ved å gjøre dette? Er selvsagt kjent med statisk elektrisitet.

 

Er det en annen måte å gjøre problemet mindre på? Kan jeg kåle litt med USB-kabelen?

med en gang du tukler med skruer som ikke har noe med lokk til hdd eller ram så fyker garantien

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Fortsetter på denne tråden, da jeg har omtrent det samme problemet.

Har en Vivobook S400, som er omtrent 5 måneder gammel.

Jeg har siden PC-en var ny, utelukkende bare brukt en av USB-portene, og resultatet av dette er at USB-porten er veldig løs. Har forstått det slik at jeg kan sku fra hverandre kabinettet for å komme til USB-kontaktene. Deretter kan jeg klemme de sammen. Bryter jeg garantien ved å gjøre dette? Er selvsagt kjent med statisk elektrisitet.

 

Er det en annen måte å gjøre problemet mindre på? Kan jeg kåle litt med USB-kabelen?

med en gang du tukler med skruer som ikke har noe med lokk til hdd eller ram så fyker garantien

 

Så godt å høre :realmad:

Får se om jeg kan gjøre noe fra utsiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Joda, men er helt avhengig av PC-en på grunn av skole, og den er grei å ha når det er ferier og slikt.
Har ikke noe som kan erstatte den bærbare heller :/

 

Er heller ikke så interessant om de ikke har en permanent fiks, er ikke noe poeng om jeg må gjøre det samme om et par måneder igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...