Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste nettleverandør for tiden?

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå for tiden har jeg hørt om mange som har problemer med internett linjen sin, eller klager bare fordi de har den og den nettleverandøren.

Nå, jeg har Telenor som min nettleverandør og er kjempe fornøyd! Har opplevd trøbbel med linja en gang, da ringte jeg til kundeservice og hadde det ikke vært for at det var like før stenge tid så hadde de fikset det der og da. Men dagen etter var alt som det var. Han ringte meg opp og ga meg forklaring på alt sammen og beklagde. Det kaller jeg service!

EDIT: Har forresten 4mbps inn (usikker ut) og dette går så det suser! Lav ping i spill også (CS:S, BF2 osv...)!

Jeg har hørt at NextGentel skal ha mye rot med linjene sine, men vet ikke om dette bare er rykter.

Da er mitt spørsmål, hvem er den beste nett leverandøren med tanke på hvor stabil linje, service, pris og fart? Eventuelt IP-telefoni men dette står ikke først i rekken! :)

Mvh

Andak

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest stabile og beste bredbånslevrandørene virker som er Lyset (/m deres partnere) og Bredbåndsfabrikken, de leverer bare i utvalgte områder via fiber :dribble:

Har en følelse av at de som er Nextgentel roper veldig fort ut på forum o.l. når det er noe galt, eneste gangene jeg har hørt noe negativt om Nextgentel er på forum faktisk. Naboen min har Nextgentel og det fungerer gull, flere kamerater som har det å, fungerter gull til dem å. Problemet hos Nextgentel er vis du skal ha kundeservice så tar det langtid! utennom det så virker det som en bra levrandør.

Konklusjon fra min side er at Telenor vinner på stabil linje og service, mens Nextgentel vinner på pris og fart :)

Selv har jeg Telenor, men venter på å få nett fra Nextgentel :-) Skal bli spennende å se om alt funker bra ;)

Edit: Det lønner seg å sjekke opp om du kan få internett gjennom kabelTV eller fiber.

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

EB er beste nettleverandør hos meg. De leverer via fiberoptisk, og driver med utbygging i mitt område (Blir snart bygd ut). Linjene er stabile, gode hastigheter. Der får man 20mbit, 25 TV Kanaler (Digital TV), TV-Portal, og to telefonlinjer med fri bruk til telefon untatt mobiltelefon. De er sammarbeidspartnere med Lyse om utbyggingen her. Bor forresten i Drammen. Har Telenor i disse dager, og linja har vært stabil i ca 3 år, men før våren begynte den å bli ustabil, nå detter linja ut ca annenhver time, vi har prøvd å klage til Telenor, men de "gidder" ikke siden vi skal bytte fra de :no:

Lenke til kommentar

Har Telenor nå, jeg vet dem "struper" pingen på linjene sine. I en periode kunne jeg pinge ca. 30-40 til Oslo-området, i dag 50-60. Bor i Narvik og det har vært ekstremt mye problemer det siste året, nedetid, ekstrem høy ping osv..

Går nå over til Bluecom fordi dem er de eneste her som kan levere nett utenfor Telenor sine linjer.

Om du spiller bør man utelukke Telenor, særlig om du bor nord for sinsen krysset, de ønsker heller ikke å utvide kapasiteten her oppe, dem motarbeider faktisk tiltak som fiber gjennom sjøkabel fra Trondhjem og nordover.

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

jeg har hatt ADSL og ADSL2+ fra nextgentel i nesten 1 1/2år no, og har ingenting å utsette på dem, ingen nede tid så også, (en kveld nettet gikk treigt) har måtte bytte router et par ganger pga oppgradering osv.

. av alle de jeg kjenner med NGT så er det bare én som har problemer, og han har Zyxel router :-p

Lenke til kommentar

Jeg mener Telenor er en ganske så bra nettlevandør. Kundesupporten er kansje litt vanskelig å komme igjennom noen ganger, men det er mulig jeg har vært uheldig:P

Siden Telenor Oppgraderte linjen min fra 2mbit til 4mbit, har jeg vært storfornøyd.

Har ikke hatt noen store stabilitets problemer.

Telenor :love:

Endret av Peer6548
Lenke til kommentar
Jeg mener Telenor er en ganske så bra nettlevandør. Kundesupporten er kansje litt vanskelig å komme igjennom noen ganger, men det er mulig jeg har vært uheldig:P

Siden Telenor Oppgraderte linjen min fra 2mbit til 4mbit, har jeg vært storfornøyd.

Har ikke hatt noen store stabilitets problemer.

Telenor :love:

6074868[/snapback]

Enig, har heller ikke hatt noe særlig problemer med Telenor.

Og jeg bor ca. fem mil nord for Oslo og fikk også oppgradert fra 2 til 4mbit ^^

Andre meninger? Er litt interessert i hva folk liker og hva som ligger på topp for dagen angående Bredbånd!

Mvh

Andak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...