KayAU Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hva med at den er så dyr at det bare er tragisk? Ehe...vel kjem an på kva du definerar som tragisk. For min eigen del spelar det ikkje so stor rolle om konsollen kostar 2000 eller 5000. Det er jo relativt sjeldan eg skal ha ny, og dersom den til 5000 er best, kjøper eg den. Og PS3 har litt meir å skryte av på maskinvarefronten . Den har òg kanskje det beste spelutvalet (litt avhengig av kva du likar, sjølvsagt). Hva med at de har kopiert xbox live, og delvis stjålet ideen til Wii remote da de oppdagget at den ville bli en suksess? Propagandasnakk, og irrelevant. Selskap stel kvarandre sine idèar heile tida. Microsoft har definitivt ikkje einierett på den typen tenester dei har i Live. Truleg er det eit spørsmål om kva folk vil ha ei online-teneste, og då er det ikkje so unaturleg at Sony og Microsoft tilbyr om lag det samme. Når det gjeld kontrollaren skal eg vere einig i at Sony truleg fekk idèen frå Nintendo. Men det er ikkje noko dei har einerett på, og det er vel heller ikkje ein splitter ny idè. Som PS3-kunde er det at dei brukte samme idè berre ein fordel. Greit nok, Sony skal ikkje ha poeng for nyskaping i denne generasjonen. Det synest eg eigentleg det berre er Nintendo som skal ha. Men det gjer ikkje PS3 noko dårlegare i seg sjølv. Hva med at Sony er den utvikleren som kommer med flest oppfølgere og færrest nye spill? Har du noko data til å understøtte den påstanden? Dei fleste spel som kjem ut kopierar uansett eit konsept som har komt før. Er ein splitter ny FPS for XBox 360 eigentleg meir nyskapande enn eit nytt Final Fantasy? Det kjem nok uansett ein del "nye" ting til PS3, som det gjorde til PS2. I forrige generasjon fekk vi karaokespel, dansespel, vifte-med-hendene spel, musikk-spel (Rez), Katmari-eit-eller-anna, og diverse rare japanske greier. Blir nok eit eller anna denne gangen òg. Ellers, både når det gjeld det å "låne" idèar og ha eit litt avslappa tilhøve til konsept som "sant" og "usant", kan ein godt kritisere Sony når ein samanliknar med Nintendo. Eg føler imidlertid ikkje at det kan tilleggast so stor vekt når ein samanliknar med den andre konkurrenten. Uansett, merk at det ikkje plagar meg ein millimeter at folk foretrekk Wii eller XBox 360. Derfor føler eg heller ikkje det store behovet for å angripe desse ved kvar anledning. Men det er litt vanskelegå bere site og sjå på at folk framstiller PS3 som ei tragedie, når det heilt klart blir ein veldig bra konsoll. Mistenker at det er meir kjensler enn logikk som er motivasjonen for denne oppførselen. Kan vi gå attende til Nintendo no? Det var vel det tråden skulle handle om? Kay Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvordan kan det ha seg? Har ikke Wii generelt dårlige maskinvare enn de andre konsollene da? Eller er det bare sånn at Nintendo er veldig flinke til å utnytte den maskinvaren de har? 6074262[/snapback] Wii støtter ikke HD, så da slipper den unna mye enklere. På en vanlig TV blir det neppe den store forskjellen på Wii og de andre, grafisk sett. Selv om maskinen på papiret ikke er så veldig kraftig, så er visst arkitekturen lagt opp slik at den tar det igjen på andre måter. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Bortsett fra at ledningen kommer ut på undersiden? Nei, den kommer ut over, men er bøyd bakover. Jeg tror ikke Wii (bare navnet får meg til å grøsse. ) appellerer så mye til de litt eldre. Hva er "litt eldre"? Og hvorfor skulle den ikke det? Jeg ser hvertfall ikke gleden med å kaste armene om meg bare for å sikte i et spill (så veldig nøyaktig vet jeg ikke om den vil være heller). Den vil være nøyaktig, men hva får deg til å tro at du må kaste rundt med armene? Dette kommer jo helt an på spillet, og i enkelte spill vil man kunne velge om man vil bruke store eller små bevegelser. Og spillene Wii har er også skreddersydd den yngre generasjon. Så f.eks ikke en dråpe blod i Red Steel (hvor kommer navnet fra? ) Nå har det seg slik at det som regel er 13-åringer som vil late som de er voksne som krever så mye blod og vold som mulig. Voksne folk, særlig de med familie, setter mer pris på underholdningsverdien. Selv om mange Nintendo-spill er "søte", så er de også veldig underholdende. Det er bare barnslige småunger som forkaster Wii fordi den ikke satser like mye på blod, gørr og vold som visse andre. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Bare d som er synd er at grafikken er så elendig.. Men skal alikevell kjøpe Wii:) Grafikken er elendig? Så du alle spillene de viste? Noen hadde veldig enkel grafikk, andre var som å se på en tegnefilm, og andre igjen hadde virkelig bra og virkelighetstro grafikk. Wii har ikke dårlig eller elendig grafikk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Visningen på pressekonferansen såg bra ut, men kvifor har Red Steel god grafikk, mens THDJ elendig: Var dette kun for å vise fram kontrollen og ikkje bilete frå den ferdige versjonen? Kva med dei andre bileta av Red Steel, var dei til DS eller noko sånt? Finner dei ikkje på e3insider. Tar med eit bilete av Excite Truck, er dette også ein betaversjon eller noko sånt? Kvifor lage spel med sånn grafikk om du har hardware tilgjengeleg som kan vise grafikk som i Red Steel videoen? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Visningen på pressekonferansen såg bra ut, men kvifor har Red Steel god grafikk, mens THDJ elendig: Var dette kun for å vise fram kontrollen og ikkje bilete frå den ferdige versjonen? Kva med dei andre bileta av Red Steel, var dei til DS eller noko sånt? Finner dei ikkje på e3insider. Tar med eit bilete av Excite Truck, er dette også ein betaversjon eller noko sånt? Kvifor lage spel med sånn grafikk om du har hardware tilgjengeleg som kan vise grafikk som i Red Steel videoen? 6077485[/snapback] Tony Hawk's Downhill Jam var en pre-alfa versjon. Derfor er ikke grafikken opp mot andre spill på Wii. De andre spillene er også beta så og si, de kjører ikke på den ferdige maskinvaren. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ok, takk for det, kor kan eg lese dette på E3insider? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ok, takk for det, kor kan eg lese dette på E3insider? 6077502[/snapback] Jeg har lest det på forum at en av de som laget spillet har sagt det. Nå har jeg lest så mange poster og gått inn på så mange forum, at jeg ikke hverken husker eller klarer å lete opp det nå. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Ser ut til at det kommer en dings som kombinerer de to Nintendo-kontrollerne på en slik måte at de får form som et skytevåpen. Bilde fra Gamespot: Større bilde her. Endret 10. mai 2006 av Penneknekt Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Her er den "vanlige" kontrolleren til maskinen visstnok. 6074383[/snapback] Det er mest sannsynlig feil! Den kontrollen du ser på bildet der skal mest sannsynlig brukes til retro spill noe du kan se ved at "d-pad" er plasser der venstre tommel kommer til. Ettersom Nintendo har brukt ordet skall om den kontrollen som skal brukes til porter ol er det nok et skall vi får se. Prøv å tenk litt logisk neste gang du Fedorov. Snorre Lenke til kommentar
JaevL Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det kan umulig finnes mange moves du kan gjøre lawl. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Kan noen forklare meg grunnen til at Nintendo ikke går for en trådløs variant av gamepaden, når både nunchakoen og fjernkontrollen er trådløse? Endret 10. mai 2006 av Penneknekt Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kan noen forklare meg grunnen til at Nintendo ikke går for en trådløs variant av gamepaden, når både nunchacoen og fjernkontrollen er trådløse? 6080218[/snapback] Ja det var litt rart med den ledningen der.. Som Orresnei har nevnt ovenfor så er kontrolleren bare et skall, eller fra det jeg har sett så virker det som den bare er et skall. Det vil si at man putter wiimote inn i skallet, og wiimoten er jo allerede trådløs.. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vel, fant en video hvor skallet blir filmet ganske kort. Det ser ut som skallet blir koblet til wiimoten på samme måte som den analoge delen blir koblet på, derav ledningen. Wiimoten kan sikkert legges inn i kontrolleren slik at den ikke henger i veien. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ah, jeg skjønner. Takk for opplysningen. Synes for øvrig den pistolliknende greia fra videoen (og bildet litt lenger oppe i denne tråden) ser veldig stilig ut. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Fy flate så rått, dersom dette er realitet blir det Wii for alle penga, det der virka fantastisk. Og grafikken var knall, ikkje noko som dei bileta frå Tony Hawk, som garantert ikkje er til Wii. 6074107[/snapback] De bildene som er fra Tony Hawk er til Wii.. Grafikken på Wii ligger såvidt hakket over ps2 og xbox. Da hardware i Wii er såvidt bedre enn på PS2 og xbox. Er bare at Red Steel ( som er tittelen på det FPS spillet dere snakker om ) har klart å få ut mer av Wii enn det de fra Tony Hawk har klart. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Kan du forklare hvorfor hardwaren er bare litt bedre enn ps2 og xbox? Jeg har nemlig hørt at det for det første er veldig vanskelig å sammenligne og for det andre at den er 2-3 ganger så rask som Gamecube, og Gamecube har jo den beste grafikken i forrige generasjon med Resident Evil 4. Forresten er bildene fra Tony Hawk en veldig tidlig Beta, og grafikken kommer sansynligvis til å bli forbedret. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Herre.. Wii gjør bare konsollkrigen verre! Fanboysene rundt omkring i verden hater hverandre bare mer nå som halvparten går for gameplay foran grafikk og den andre halvparten er grafikkhorer! Kan bli interessant dette! Men jeg tror nok kanskje at Nintendo hadde gjort det bedre dersom de hadde hatt super hardware de også. Da hadde de enkelt vunnet hele greia. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Da Sony kopiert styresystemet til Wii hvem gidder da å gå for Wii for annet en den lavere prisen. Det er vel ingen tvil om at PS3 er en langt dyrere kraftplugg- "GPU, CPU, BlueRay spiller og de andre tekniske komponentene blir nok overlegne" sammenlignet med Wii. Hvis styringssystemene er de samme og grafikken er bedre på PS3 så spørs det vel hvordan det går me Wii. . Som sagt tror jeg derimot at PS3 kommer til å ta ledelsen ettersom de har gjort det stortsett mesteparten av tiden i de senere år. "GameCube nærmet seg 21 forbigått av Xbox på 22, mens PS2 flesket til med salg opp mot nærmest 104 millioner solgte!" Litt større var Nintendo 64 salget sammenlignet første Playstation konsollen. Sony kommer nok ikke til å være noen snegle i salgene sammenlignet med konkurentene. Endret 11. mai 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Hvis styringssystemene er de samme og grafikken er bedre på PS3 så spørs det vel hvordan det går me Wii. . Som sagt tror jeg derimot at PS3 kommer til å ta ledelsen ettersom de har gjort det stortsett mesteparten av tiden i de senere år. "GameCube nærmet seg 21 forbigått av Xbox på 22, mens PS2 flesket til med salg opp mot nærmest 104 millioner solgte!" Litt større var Nintendo 64 salget sammenlignet første Playstation konsollen. Sony kommer nok ikke til å være noen snegle i salgene sammenlignet med konkurentene. 6082440[/snapback] PS3-kontrolleren er en sterkt begrenset versjon av Wii sitt kontroller-opplegg, så jeg tror ikke PS3 stjeler så fryktelig mange kunder fra Nintendo med den. Forøvrig tror jeg ikke Nintendo svetter over at de selger mindre enn Sony og MS. De tjener derimot bedre penger enn de andre to store. Endret 11. mai 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå