Gå til innhold

Pleier Posten å levere pakkene på døren hos deg?


Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")  

306 stemmer

  1. 1. Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")

    • Ja, alltid
      83
    • Av og til
      81
    • Sjelden
      142


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sluttet å bestille hjem-på-døren ettersom tjenesten sjelden blir utført allikevel. Har benyttet tjenesten 8-10 ganger og postmannen har kommet hjem omtrent halvparten av gangene.

 

De siste to gangene jeg bestilte tjenesten fikk jeg ikke hentet pakkene på postkontoret heller, for de lå på en omfordelingsterminal (selv om jeg hadde fått lapp i postkassen). Måtte dra dit og hente dem på egen hånd.

Lenke til kommentar

Av og til så er dere latterlige. Selv om det er 10 stk her som klager og syter på at pakken ikke ble levert ut, så betyr ikke det at det ikke er noen som får pakken på døren, og at alle postbud er late.

 

Må ikke dra alle under samme kam. Det er faktisk noen som gjør jobben sin, og alle tilbakemeldinger de får er negative. Ja hei, det er motiverende.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er ganske upassene å begynne med en slik "reklamekampanje", når de helt åpenbart har problemer med å levere tjenesten.

 

Legg merke til at 70 av 100 som har svart i denne pollen har opplevd at Posten ikke har levert tjenesten. Det er en ganske sterk pekepinn på at de har problemer med den tjenesten.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Jeg har i mange tilfeller vært heldige. Jeg har bestilt flere ganger levert på dør leveransen, og det har gått bra. Jeg har til og med fått pakker som normalt sett var sendt til postkontoret, direkte hjem til meg. Det var bare postbudet som var hyggelig. Jeg har ingen spesialavtale med han heller...

Lenke til kommentar
Jeg har i mange tilfeller vært heldige. Jeg har bestilt flere ganger levert på dør leveransen, og det har gått bra. Jeg har til og med fått pakker som normalt sett var sendt til postkontoret, direkte hjem til meg. Det var bare postbudet som var hyggelig. Jeg har ingen spesialavtale med han heller...

6120076[/snapback]

 

Det virker som det står på postbudet hvor godt dette fungerer, i såfall burde kanskje posten endre litt på de interne rutinene sine og si noen velvalgte ord til enkelte postbud.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det høres merkelig ut at det skulle bero på det lokale postbudet. Jeg forstår det slik at dette er egen tjeneste, som blir utført av andre som har fått denne oppgaven av posten. Jeg har som sagt tidligere i denne posten opplevd en gang at varene ikke ble levert på døren, men på pakkesporing sto det "forsøkt levert". Noe som var tull siden jeg var hjemme hele den kvelden. Og denne episoden kan godt bero på den personen som hadde tjeneste denne kvelden. Jeg har mange ganger fått levert på døren, og det er som oftest en ny person hver gang. Så tror det er vanskelig å peke ut en person i et område som har skylden hvis man aldri får pakkene sine, siden det er en god del ansatte som driver med dette. Men kan godt være "et råttent egg" i kartongen som gjør at flere opplever slikt over et større område, som f.eks. Trondheim som er min base.

 

edit: For min del kommer ikke pakker som skal levers på døren til det lokale postkontoret (valentinlyst), før de eventuelt ikke klarte å levere. De blir kjørt ut fra postsorteringa på Sluppen.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Synes det høres merkelig ut at det skulle bero på det lokale postbudet. Jeg forstår det slik at dette er egen tjeneste, som blir utført av andre som har fått denne oppgaven av posten. Jeg har som sagt tidligere i denne posten opplevd en gang at varene ikke ble levert på døren, men på pakkesporing sto det "forsøkt levert". Noe som var tull siden jeg var hjemme hele den kvelden. Og denne episoden kan godt bero på den personen som hadde tjeneste denne kvelden. Jeg har mange ganger fått levert på døren, og det er som oftest en ny person hver gang. Så tror det er vanskelig å peke ut en person i et område som har skylden hvis man aldri får pakkene sine, siden det er en god del ansatte som driver med dette. Men kan godt være "et råttent egg" i kartongen som gjør at flere opplever slikt over et større område, som f.eks. Trondheim som er min base.

 

edit: For min del kommer ikke pakker som skal levers på døren til det lokale postkontoret (valentinlyst), før de eventuelt ikke klarte å levere. De blir kjørt ut fra postsorteringa på Sluppen.

6121412[/snapback]

 

Ihvertfall den ene gangen jeg holdt øye med det, så var det det konvensjonelle postbudet som leverte her. (og vi har jo goså mange forskjellige postbud som kjører vår rute).

 

AtW

Lenke til kommentar

Javel, er vel slik hos deg da siden du har sett det selv.

 

Tjenesten jeg tenker på leverer slik:

 

Posten.no

Pakken leveres hjem til deg man-fre mellom kl. 17.00-21.00. Du kan selv bestemme dag. For å få pakken levert neste dag må bestillingen være gjort før kl. 24.00.

 

edit: som vel er etter det konvensjonelle postbudet har gått hjem

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Javel, er vel slik hos deg da siden du har sett det selv.

 

Tjenesten jeg tenker på leverer slik:

 

Posten.no

Pakken leveres hjem til deg man-fre mellom kl. 17.00-21.00. Du kan selv bestemme dag. For å få pakken levert neste dag må bestillingen være gjort før kl. 24.00.

 

edit: som vel er etter det konvensjonelle postbudet har gått hjem

6123279[/snapback]

 

Har de flere tjenester som kommer på døra da? Tror det konkrete eksemplet mitt var "bedriftspakke dør til dør"

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, si det. Har mottatt "bedriftspakke dør til dør" fra min bror noen ganger. Disse pakkene ble levert på kvelden. Om det er forskjell på det og bestille på døren levering fra f.eks. Komplett vet jeg ikke.

 

edit: Begge disse pakketypene (hvis det forskjellig) kommer alltid på kvelden til meg med eget bud. Vanlig post kommer tidligere på dagen.

 

Sist jeg fikk levert på døra var det "express over natta" det het (ja, det hastet :-)

Da fikk jeg den litt før 9 om morgenen.

 

edit2:

På døren bedrift

På døren privat

Ekspress over natten

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Posten som er slaskete når det gjelder på-døren-tjenester. Husker en gang jeg fikk en pakke fra FedEx. Jeg satt hjemme og ventet på pakken, og når de kom, ringte de ikke på døren en gang, de bare åpnet døren og satte pakken rett innenfor, uten å ta kontakt med meg i det hele tatt eller forhøre seg om det faktisk var noen hjemme. Om de hadde blingset på husnummeret kunne jeg endt opp med at en dyr forsending hadde blitt sendt til en nabo eller en tilfeldig person... :s

 

Har også erfart at andre leverandører har vært mye flinkere på på-døren-tjenester. Husker en gang jeg bestilte, og budet ringte meg opp noen minutter før for å forsikre seg om at jeg var hjemme. Tror det var DHL, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Min erfaring med både FedEx og UPS er at de har overlatt pakken til Posten når det kom til Norge, via tjenesten "Express over natt".

 

Selvfølgelig gikk det galt i begge tilfellene. Tok ca 3 dager, og ble aldri levert på døren.

 

DHL derimot kommer ALLTID på døren (ofte via eksternt bud). De har faktisk bare ringt én gang på forhånd også - de tar tydeligvis sjansen uansett, noe som er imponerende med tanke på at jeg ikke akkurat bor midt i sentrum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...