Gå til innhold

Pleier Posten å levere pakkene på døren hos deg?


Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")  

306 stemmer

  1. 1. Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")

    • Ja, alltid
      83
    • Av og til
      81
    • Sjelden
      142


Anbefalte innlegg

Må bare henge meg på her, har opplevd flere ganger dette selv. Tilslutt ga jeg opp hjem på kvelden pakke.

 

Men nå kjenner jeg en del av postmennene her og har gått tilbake til det. De siste tre gangene jeg har bestilt hjem på kveld har alle kommet frem, selv om jeg ikke var hjemme den ene dagen så postmannen ringte meg og kom dit jeg var :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har hatt hjem på døren en gang frivillig med posten Norge. Da ba jeg de komme rundt kl. 16 (som man kunne velge, og var valgalternativ), men hvem står på utsiden kl 0830 på morgen i det jeg skulle på jobb? Jo postbudet. Hadde flaks i det tilfellet der, me nsynes det er rart at de ikke klarer å levere i riktig tidsrom.

 

Det morsomste vr vel den gangen jeg fikk et par spesial kontakter på døren med den digre pappesken. Måtte smile litt da hehe. Men det var OT. (UPS)

Lenke til kommentar

Får faktisk det meste på døren selv om jeg ikke bestiler det :D

Ikke oppkrav selvfølgelig :p

 

Men viss jeg betaler med visa hender det ofte at postdama leverer den på døra her :)

selv om jeg ikke betaler...

 

 

*edit*

Viss du kjøper en stor og tung pakke og betaler for å få den på døra. Så er det noe som heter... har postbudet plass til pakka?

Har postbudet muligheter til å løfte pakka uten å bli skadet?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme en gang, ventet på et modem fra ISP. Oppgitt dato og klokkeslett for "mislykket levering" var helt på hue; jeg var ikke utenfor døra hele den aktuelle uka grunnet eksamen-lesing.

 

 

Viss du kjøper en stor og tung pakke og betaler for å få den på døra. Så er det noe som heter... har postbudet plass til pakka?

Har postbudet muligheter til å løfte pakka uten å bli skadet?

 

Posten leverer vanligvis inntill 35 kg i løse pakker, over det er det et krav at ting sendes som gods, og pakket på pall og kjørt med lastebil og jekketralle. Ingen som skal bære 50 kg hjem til deg på strak arm.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Alle gangene jeg skulle fått levert noe på døra, og det er 4-5 ganger siste halvåret, har jeg fått lapp i posten med "kunne ikke levere pga ikke svar". Da har de til og med tlf nummeret mitt og jeg har sittet hjemme hele dagen. Ringer de? Å nei du, ikke snakk om.

 

Problemet har nok vært at jeg ikke har ringeklokke i bygget jeg bor i pga annen inngang uten dørnummer. Postkassen henger imidlertid på døren med fullt navn. Ser ikke ut til at postmannen gidder å forsøke engang...ring da vel for svarte! Posten er elendig. Dette er i Bergen.

 

Leveringer fra USPS, UPS etc. har gått bra. Budmannen har til og med ringt med for å avtale annet sted når jeg har vært på skolen eller i byen, møtte til og med opp på skolen.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Har også hatt problemer med å få pakker levert på døren. Bor i Bergen.

 

feks har MPX flere ganger har oppgitt feil adresse til posten, og posten har ikke giddet ringe meg, bare sendt pakken i retur.

 

Og om leilighetsnr ikke er med på pakken, de gidder ikke ringe for å spørre hvilken leilighet jeg bor i, bare legger en lapp i postkassen.

 

Det er visst mye mer problemer med posten i Bergen enn ellers i landet (kilde: en kollega som jobbet for posten i bergen i 20 år)

Endret av meankanin
Lenke til kommentar

Har ofte hatt trøbbel med DHL, TNT og Shenker, men aldri med Postens Hjem-på-døren tjeneste.

 

Jeg antar at dette har vel så mye med enkeltpersoner å gjøre som med hele firmaet som sådan. Det virker som om enkelte bud er flinkere til å kjøre bil enn til å forstå hva som står på leveringsbilaget. "Ring et kvarter før du ankommer stedet", synes å være spesielt vanskelig å forstå.

 

Vel, noen firmaer er vel flinkere til å ta til seg kritikk og gjøre noe med det. Andre steder blir klagene muligens samlet i esker og lagret hos klageavdelingen, for det ser i hvert fall ikke ut som om det skjer noen endringer.

Lenke til kommentar

Har opplevd akkurat det samme selv. Tror det i all hovedsak kommer an på om postbudet orker å gå til døren eller ikke. Har i løpet av det siste året fått ca 30 EMS forsendelser fra USA. INGEN av disse har blitt forsøkt levert. Postbudet går like greit ut av bilen legger lappen i postkassen og går tilbake. Har ved flere tilfeller sett postbilen komme, og har derfor gått ned til postkassa å sett på at postbudet "forsøkte" å lever pakken. Dette blir gjort ved å krysse av på forsøk levert, for så å slippe lappen oppi postkassen. Da jeg sa til postbudet at jeg var den som skulle ha pakken, ble de heller litt forfjamset.. Jeg ble selvfølgelig utrolig irritert og fikk postbudet til å bære pakken til meg helt opp til døren min.

 

Etter at dette har skjedd flere ganger, sendte jeg mail til kundeservice. Har til dags dato ikke fått noe svar. får en ny forsendelse iløpet av morgen dagen. Da skal det bli morsomt å se.... Kan muligens filmen postbudet.:) haha..det hadde vært festlig...

 

Har også brukt andre leverandører som Feedex, UPS; DHL.. Å har ikke hatt dette problemet med dem. Dette kan være fordi de ikke har noe kontor jeg kan hente pakken hos.

 

 

Posten må virkelig skjerpe seg!

Lenke til kommentar

Må si at jeg aldri har hatt problemer med dette. Har, i likhet med andre her, tillogmed fått pakke på døren som var for stor til postkassa. Men nå skal det sies at jeg skjeldent gidder å betale ekstra for hjemm på døren då det er sjeldent jeg har mulighet til å være hjemme rundt de tider de pleier å dukke opp. Og da må man jo vente en dag ekstra på pakken.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har fått hjem på døren her i trondheim så har det ikke vært no problem, jeg ser postbudet først legger i post på et par blokker av gangen, og deretter henter pakka og komemr på døra (har god oversikt fra vinduet mitt, og følger litt med når jeg venter en spennde pakke og jeg ser postbilen). Kan kanskje virke som endel postbud ikke orker den andre turen der.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har også brukt andre leverandører som Feedex, UPS; DHL.. Å har ikke hatt dette problemet med dem. Dette kan være fordi de ikke har noe kontor jeg kan hente pakken hos.

6075053[/snapback]

Hvis de ikke har fått levert hos meg (- fordi de ikke gadd å ringe meg -) har de hengt en lapp på døra mi og tatt pakken med tilbake til Gardermoen. Dagen etter har de glemt å legge pakken i bilen, så det går enda en dag før den blir levert.

 

Jeg har vurdert å foreslå for en av de døgnåpne bensinstasjonene her om de ikke kunne ta på seg å være "mellommann" for DHL osv., men det kan jo hende de helst ikke vil blande seg inn i sånt noe.

Lenke til kommentar
De gangene jeg har fått hjem på døren her i trondheim så har det ikke vært no problem, jeg ser postbudet først legger i post på et par blokker av gangen, og deretter henter pakka og komemr på døra (har god oversikt fra vinduet mitt, og følger litt med når jeg venter en spennde pakke og jeg ser postbilen). Kan kanskje virke som endel postbud ikke orker den andre turen der.

 

 

6075099[/snapback]

 

Okey, det er to ting vi må skille mellom her, vanlige postbud kjører ikke ut "hjem på døren" pakker. Det er det egene bud som gjør.. Hvis de vanlig postbudene lever pakken på døren din så er du heldig, for dette er ikke hans arbeidsoppgave i utgangspunket.

 

Det som det snakkes om her er pakker man betaler ekstra for å få på døren (av forskjellige grunner..), å når disse ikke en gang blir forsøkt levert er dette utrolig irriternde...

 

Edit: En annen sak er jo at EMS _IKKE_ kjøres ut på lørdager! De blir liggende til mandag om du skulle være så uheldig at pakken kommer etter 12.00 på en fredag..! Det er dårlig service det..

Endret av sKRud
Lenke til kommentar
De gangene jeg har fått hjem på døren her i trondheim så har det ikke vært no problem, jeg ser postbudet først legger i post på et par blokker av gangen, og deretter henter pakka og komemr på døra (har god oversikt fra vinduet mitt, og følger litt med når jeg venter en spennde pakke og jeg ser postbilen). Kan kanskje virke som endel postbud ikke orker den andre turen der.

 

 

6075099[/snapback]

 

Okey, det er to ting vi må skille mellom her, vanlige postbud kjører ikke ut "hjem på døren" pakker. Det er det egene bud som gjør.. Hvis de vanlig postbudene lever pakken på døren din så er du heldig, for dette er ikke hans arbeidsoppgave i utgangspunket.

 

Det som det snakkes om her er pakker man betaler ekstra for å få på døren (av forskjellige grunner..), å når disse ikke en gang blir forsøkt levert er dette utrolig irriternde...

 

Edit: En annen sak er jo at EMS _IKKE_ kjøres ut på lørdager! De blir liggende til mandag om du skulle være så uheldig at pakken kommer etter 12.00 på en fredag..! Det er dårlig service det..

6075294[/snapback]

 

Dette var snakk om bedriftspakke dør til dør, og det var postbudet som leverte det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har Posten unnlatt å levere på døren hos deg?

I så fall - si i fra her!

6073870[/snapback]

 

Bedriftspakke dør-til-dør ble i starten konsekvent ikke levert. Det ble i steden lagt lapp i postkassen med "forsøkt utlevert + tidspunkt". Forsøket på levering kunne neppe vært særlig bra - siden postbudet verken ringte på ringeklokken eller på telefon.

 

Etter å ha klaget (TO GANGER) til postens kundeservice begynte posten endelig å levere pakkene slik vi betaler for.

 

Har også en gang opplevd at postbudet ringte på, og løp videre. Jeg åpnet døren etter max fem sekunder - og så bare ryggen til postdama. Pakken lå igjen i bilen, og dette var tydeligvis hennes forsøk på å levere pakken. Heldigvis fikk jeg tak i henne den gangen.

Lenke til kommentar
Har også en gang opplevd at postbudet ringte på, og løp videre. Jeg åpnet døren etter max fem sekunder - og så bare ryggen til postdama. Pakken lå igjen i bilen, og dette var tydeligvis hennes forsøk på å levere pakken. Heldigvis fikk jeg tak i henne den gangen.

6075789[/snapback]

Alle skjønner jo at man kan bli mye raskere ferdig med budrunden dersom man slipper unna med å legge en lapp i postkassa ... Særlig dersom det ikke har annet enn positive konsekvenser for postbudet. (Tidligere hjem?)

 

Men det er nok ikke nok å klage sin nød på disse sidene for at Posten skal gjøre noe med det. Ikke hjelper det å bli irritert heller, og for de fleste vil det jo ha sluttet å koke under topplokket når man drar og henter pakken dagen etter, så saken kommer aldri videre.

 

Det er nok dessverre nødvendig å registrere en formell klage og følge denne opp, ellers skjer det i hvert fall ingenting. Men så er det en annen ting: Hvem vil bli uvenner med "Newman" ..... :ermm:

Lenke til kommentar

Får henge meg på denne jeg og. Hver eneste gang jeg har bestilt levering på døren, (5-6 ganger),

er det aldri noen som engang prøver å levere til meg.

Synest dette er veldig dårlig av posten. *Shame on you! :hrm:

Så denne tjenesten har jeg sluttet å bruke, er bortkastede penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...