MadRos Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei, skal lage dedicated server for cs 1.6, får ikke til, kommer slik feil mld(bilde). De folka i CS forumet sier at jeg må åpne porter, vet dere hvordan? min Router er 3crwdr100b-72 Officeconnect adsl wireless 11g firewall router Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 portforward.com Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Nå kan jeg ikke si at problemet nødvendigvis er at du ikke har de ritkige portene forwardet utifra den meldingen der, men dersom dette er tilfellert, så må du konfigurere ruteren din til å gjøre dette. Alle rutere er forskjellig i hvordan menyene på dem fungerer, så jeg kan ikke gi en steg-for-steg forklaring, en her er det i grove trekk: - Logg deg på ruter. Sansynligvis gjør du dette ved å åpne din webbrowser og skrive inn adressen på din gateway (normalt sett 192.168.1.1 eller 192.168.0.1). Da får du forhåpentligvis opp et webgrensesnitt menysystem. - NAT portene du trenger. Her er du litt på egenhånd ved mindre du kan gi oss noen skjerbilder av menyene, men du ser altså etter noe på menyen som heter "NAT", "NAPT" , "forwarding" eller "virtual server". Herfra skal du kunne definere åpne porter. Det du da trenger å fortelle ruteren din er: - Hvilken port? (27015) - Hvilken protokol? (aner ikke, men 99% sikkert TCP. Kan du velge "both" så gjør det, så er du uansett på sikre siden) - Til hvilken intern IP? (dette må du sjekke selv. Gå til start - kjør - skriv "cmd" og enter. Herfra skriver du "ipconfig" i det svarte feltet , og enter. her ser du din lokale IP-adresse. Mer hjelp kan jeg ikke gi uten skjermbilder. ELlers får du håpe at det er en på forumet som har nøyaktig samme rutertype... -Stigma Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 vet ikke hvordan man gjør dette med min "meny" Portfoward, har ikke min ruter Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Denne ruteren har jeg vært borti før ser jeg nå som jeg ser skjermbildet. Gå inn på "virtual servers" på menyen, gi meg et screenshot, og så send meg en PM, så skal jeg forklare hva du trenger å gjøre. Forresten... er dette den eneste ruteren du har, eller har du også en ruter som du fikk med fra internettleverandøren din? Dvs. har du et rutermodem + denne til trådløst internet? I så tilfelle så blir nemmelig situasjonen litt mer komplisert. Hvis ja, så si ifra hvilken modell det evt. er du fikk fra din ISP. -Stigma EDIT Ok sorry, jeg ser det er jo virtual server siden. Den entryen du har lagt inn ser grei ut, bortsett fra at jeg ikek vet om protokollen skal være UDP i ditt tilfelle. Det går val ann å sette på "both" om du ikke vet. Den LAN-adressen du har virker også litt funkis om du ikke har valgt den manuellt. Endret 10. mai 2006 av Stigma Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jo, det siste tallet som du ser, har jeg valgt selv, Men vet ikke om den er riktig. Kan du hjelpe meg? Og dette er det eneste routeren jeg har i huset EDIT: ^^ Endret 10. mai 2006 av hproslan Lenke til kommentar
holvik Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 - Til hvilken intern IP? (dette må du sjekke selv. Gå til start - kjør - skriv "cmd" og enter. Herfra skriver du "ipconfig" i det svarte feltet , og enter. her ser du din lokale IP-adresse. -Stigma 6073881[/snapback] Gjør slik Stigma beskriver for å finne riktig IP-adresse. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 jeg vet hva er ip adressen min er. det jeg ikke vet hvor jeg skal srive dette Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Det første bildet ser riktig ut, men du må huske å ta med TCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå