Gå til innhold

Parallel Device

Anbefalte innlegg

Håper jeg poster dette rett, jeg fant ikke noe bedre sted å legge det inn. Har det blitt tatt opp før, får jeg bare beklage, det er min første dag her inne, og selv om jeg har prøvd å bla meg gjennom gamle emner, så blir det som å finne høystakken i nåla med alt som er postet her, uansett, on to the problem;

Jeg formaterte maskinen, installerte win2000, og alt var bare fryd og gammen helt til maskinen min begynte å be meg installere drivere til "Parallel Device". Det hadde ikke vært så vanskelig, hadde jeg bare hatt den fjerneste anelse på hva det er! De siste tre dagene har jeg søkt og søkt på internett, har funnet sider opp og ned om emnet, men drivere til Parallel Device ser ikke ut til å eksistere. Ikke gratis i det minste. Merket også litt senere at jeg ikke har USB Root Hub, og jeg er ganske så sikker på at dette har en sammenheng.

Er det noen der ute som klarer å oppspore en driver eller i det minste vet hva dette er, så ikke vær beskjedne!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB er seriellt, ikke paralellt.

"Parallell device" høres ut som paralellporten eller noe du har tilkoblet der. (kanskje en eldgammel skriver som ikke er støttet av windows?)

PS. det er en søkefunksjon på menyen på venstre side, men jeg vet ikke om "Parallell device" gir så veldig spesifikke svar.

Velkommen til forumet forresten :smile:

Lenke til kommentar

har du noen enhet som er kobblet til paralell porten??

Har aldri hørt om at paralell porten trenger drivere for å fungere.

Har selv hatt my problemer med et amd kort hvor via chipsette gjorde at usb og diverse andre enheter ikke fungerte.

Hva slags hovedkort har du foresten

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva jeg har tilkoblet parallel porten, i og med at jeg ikke aner hva det er...

Uansett, hver gang jeg starter windows har den funnet ny hardware (Parallel device)(merk ll'er), og vil installere driver for det. Ut i fra det jeg har søkt meg frem til på internett trenger Parallel Device driver i NT-systemer (altså 2000 som jeg har nå, og ikke i -98 som jeg hadde før formatering.) Internettsidene som sier dette, er selvfølgelig ikke kloke nok til å ha en driver til nedlasting.

Det eneste tilkoblede utstyret jeg har som ikke virker er scanneren, men den er tilkoblet USB'en. For at den skal virke trenger jeg en USB Root Hub (sikker dumt å si, men dere skal ha denne under Device Manager - USB) Dere kan jo skrive noe om hvordan jeg får dette når dere først er i gang :wink: Jeg formaterer på ingen måte om igjen for at den skal dukke opp, har lastet ned nok sikkerhetsoppdateringer i mitt liv.

Takk for svar så langt.

Lenke til kommentar

Dette høres jo svært rart ut..alle device inkl. parallel og usb skal jo være inkludert i windows. Dersom du er sikker på at du ikke har noe annet enn scanneren på usb tilkoblet maskinen så høres det ut som noe feil med selve parallel porten. Prøv å gå inn i bios og evt. disable/enable parallel port. Evt prøv å skifte "mode"(ECP, EPP etc.) på porten.

Se om dette hjelper noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...