Gå til innhold

WoW har utviklet seg i feil retning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det sykt artig å levle opp mainen min, men gikk lei. Så startet jeg på en annen, og har samme herlige minner fra den perioden. Dog, etter lvl 35 (han er lvl 39 bg-alt/twink nå) stakk jeg tilbake på mainen og fikk meg inn i et MC-guild. Vi er nå kommet til AQ, og selv om det er artig er det ikke like artig som i "gamledager". Rett og slett følelsen av å utforske, være noob og ikke være i et stort guild, bare med kamerater - den følelsen savner jeg.

Gleder meg derfor en del til å levle til 70, starte meg en Draenei og/eller en gay-elf for å se starteområdene. Koselig skal det bli!

Lenke til kommentar

helt enig. jeg husker de første ukene jeg spillte. var paladin syntes det var morro å løpe rund sammen med noen venner å ha det gøy. første raidet mitt var på lvl 16 og vi dro til XR (crossroads) for å drepe horden. da jeg så level hodeskalle vaktene ble jeg redd og gjemte meg bak en warrior på lvl 30 med green iron helm =) hehe det var tider. nå er det bare grinding grinding farming grinding instance bg grinding osv :S hvis du spør om ting i guild chaten ender det opp med masse LOL's og haha omfg etc. wow har blitt til mere en jobb en fornøyelse.

Lenke til kommentar

Husker så godt den gode stemningen det var i FB, hvor leveling ikke betydde noenting, og det var skitgøy å bare utforske nye områder. Tror det beste minnet jeg har er det hvor jeg kommer ned til Valley of the Kings (eller hva det nå heter) i Loch Modan for første gang, og ser de to store statuene stå der.

Lenke til kommentar

Det er nok sant at ting var mye mer spennende før, da man ikke visste kunne hele Azeroth utenat, og da alt var helt nytt.

Men er dere virkelig så kravstore at dere forventer at et MMORPG _konstant_ skal gi dere denne samme følelsen godt over et år etter release?

Det blir uansett bra når level-cap blir reist til 70.

Ifølge den nye traileren får vi "new spells and new abilities all the way up to lvl 70", og vi får et helt nytt land å utforske.

Dette blir helt klart spennende, men denne spenningen kommer nok heller ikke til å vare i all evighet.

Jeg tror rett og slett at dere krever altfor mye.

Dette er tross alt et MMORPG-spill, og grinding og annen form for repetivitet må nok regnes med, om man skal få det man har lyst på.

Lenke til kommentar
…men dårlig fantasi

Dessverre har jeg ikke denne følelsen lenger. Tenk grundig igjennom quest-systemet. De fleste questene baserer seg på en av tre mulige jobber.

•  

• Drep x stk av y

• Loot x stk fra y

• til person x

Det virker jo som et relativt morsomt opplegg, men nei, når store deler av WoW’s questdatabase baserer seg på dette systemet blir man lei.

6073573[/snapback]

Du har så rett, så rett. Jeg har prøvd å satse seriøst på WoW to ganger, men orker ikke ta quest etter quest etter quest nettopp pga. det du sier der. Første gangen spilte jeg i 1 mnd, andre gangen såvidt 1 uke. Å gå rundt og drepe utallige antall dyr og andre skapninger hele tiden er ikke noe morsomt heller. Litt variasjon hadde vært tøft.

Nei da foretrekker jeg heller kabal, der alt kan skje.

edit: Antar jeg får et eller annet svar om at jeg burde sjekke ut by X og grotte Y, men spar meg, jeg aner ikke hva dere prater om.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Would you like some cheese with that whine?  :p

Seriøst. Hvis man ikke klarer å komme med noe nytt, hva er vitsen med å poste da.

EDIT: Det var et retorisk spørsmål forresten.

6088420[/snapback]

Litt enig, men! Og si noe som er sagt er også og backe up det som andre har sagt og bekrefter det men sine egne tanker(som har vært ganske like ja). Så snille ikke ødeleg denne tråden som er en av de beste på wow-forumet akkurat nå.
Lenke til kommentar

Heldigvis er det enda steder jeg ikke har questet masse i eller noe. Stakk for eksempel knapt innom Uldaman da jeg levlet opp roguen. Tror jeg må levle opp en alt, som jeg skal prøve å oppleve mest mulig nytt med. Det tror jeg kan bli artig. Selvfølgelig uten å hjelpe til masse med penger osv fra main'en. Noe av det artigste er å slite litt for saker og ting, imo.

Husker da jeg for litt over et år siden hadde fått hovedquestet til SM (ja, jeg var treig å levle ^^). Hadde sett bilder og lest om plassen her på forumet, og syntes det var noe av det feteste jeg hadde vert borti. Gamledager :love:

Lenke til kommentar
Heldigvis er det enda steder jeg ikke har questet masse i eller noe. Stakk for eksempel knapt innom Uldaman da jeg levlet opp roguen. Tror jeg må levle opp en alt, som jeg skal prøve å oppleve mest mulig nytt med. Det tror jeg kan bli artig. Selvfølgelig uten å hjelpe til masse med penger osv fra main'en. Noe av det artigste er å slite litt for saker og ting, imo.

Husker da jeg for litt over et år siden hadde fått hovedquestet til SM (ja, jeg var treig å levle ^^). Hadde sett bilder og lest om plassen her på forumet, og syntes det var noe av det feteste jeg hadde vert borti. Gamledager :love:

6088726[/snapback]

Du er da ikke treig med å levle? satt i SM rett før sommerferien starta jeg :p

Lenke til kommentar
Litt enig, men! Og si noe som er sagt er også og backe up det som andre har sagt og bekrefter det men sine egne tanker(som har vært ganske like ja). Så snille ikke ødeleg denne tråden som er en av de beste på wow-forumet akkurat nå.

6088681[/snapback]

Neida, har ikke tenkt til det.

Jeg synes også tråden er veldig bra, det er derfor jeg er så ivrig etter å se poster med litt mening i. Synes det gjenspeiler noe av holdingene på WoW også.

Istedenfor å bli emosjonell og negativ så er det mye bedre å være realistisk og konstruktiv. Det er tross alt bare et spill, ikke verdens undergang.

Lenke til kommentar

Jeg hakke lest alt, men jeg vil gjerne si:

Det med Dishonorable kills suger. Nå er raiding av byer helt dumt å gjøre. Det var lissom det jeg gledet meg mest til med å begynne å spille WoW før jeg spillte WoW.

Jeg tror jeg er ganske enig i det du mener, selvom jeg ikke har lest alt ennå.

Lenke til kommentar
Må si meg enig, WoW er ikke morro lenger.

Det er nesten bare farming av Rep/Items/Rank/Honor og det er alt.  :no:

6090897[/snapback]

Hva med å samarbeide som et lag og oppnå mål? Fælt som folk klager over at det bare handler om å få ting.

Lenke til kommentar

Stemmer bra det, du kan godt si spillet er simplet og gå fra x til y, og bare grinding, men hva forventer du etter 1-2år? Joda det finst spillsom har holdt på spillere i mer en 1-2år, men det gjelder nok ikke de fleste spillere, og det kommer nok til å være folk som spiller wow i mer en 2år også :)

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Ingenting er nytt og spennende for alltid, alt blir repitasjoner av tidligere ting. Sånn er det bare, hvis dere ikke liker spillet, spill det for gudsskyld ikke.

6091295[/snapback]

Er ikke så lett som å si at man "ikke liker" spillet. Jeg har ikke spilt på to måneder, og fikk ihvertfall ikke lyst når man blir påminnet på du må bruke tid på, som i denne posten (kudos til OP ;) )

Men, når du har spilt wow så er du jo i et Guild/Community som du liker veldig godt, du har mange venner der, og raidinga er jo alltid morsom når du får ned den bossen dere har prøvd på i flere uker...

Ergo, folk vil vel bare at ikke-raiding-delen av wow skal bli mer utfordrende i forhold til tid, siden det er så ufattelig latterlig med reputation som folk har sagt før meg.

My two coppers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...