Gå til innhold

Overklokking av Intel Celeron D?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel Celeron D 2.66GHz, ikke den store drømmen CPU'en, og derfor har jeg planer om å klokke litt.

Jeg har aldri klokket før, og lurer på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg har nettop kjøpt med ny CPU-Kjøler, så det er ikke noe problem. Jeg vil ikke klokke den ekstremt, men en del. Jeg har 1GB RAM, PC3200.

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Culpa: Hæ?

I BIOS er det fsb som skal justeres oppover. Minne divideren kan du stille ned et hakk.

Etter du har klokket litt kan du bruke superpi for å teste rask stabilitet.

Deretter gå inn i BIOS. Stille fsb enda høyere. Og etterhvert må du stille på vcore også. Bare et hakk opp for å så klokke litt videre.

Har en Celeron D 335 eller noe sånt. 2,53ghz. Klokket den til 3,7ghz på 1,525vcore men da ble den styggelig varm! 70c+..

EDIT: Er visst en 325 jeg har.

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar

Du bør sette ned minnedivideren hvis minnet kjører på 200mhz(400 eff.). Så stiller du på FSB. Den står nå på 133mhz. Still den til 140 f.eks. Regner med du har multiplier på 20x. Så da ganger du 20 med fsb. I dette tilfellet: 140x20=2800mhz.

Boxed kan fungere den men da bør ikke vcore stilles noe særlig..

Lenke til kommentar
Du bør sette ned minnedivideren hvis minnet kjører på 200mhz(400 eff.). Så stiller du på FSB. Den står nå på 133mhz. Still den til 140 f.eks. Regner med du har multiplier på 20x. Så da ganger du 20 med fsb. I dette tilfellet: 140x20=2800mhz.

Boxed kan fungere den men da bør ikke vcore stilles noe særlig..

6104035[/snapback]

Hmm jeg skal prøve..:p

Lenke til kommentar
Kan du si hva du går inn på etter at du har kommet inn i BIOS? Har aldri gjort noe annet enn å sjekke temperaturer der, så jeg vet ikke så mye om BIOS.:blush:

Takker.. ;)

6117078[/snapback]

EDIT:Har btw fått Ninjaen nå..:blush:

6117131[/snapback]

Det er bra:-)

Er ikke sikker selv. Det varierer fra hk til hk. Tror det skal være den siste menyen i BIOS. Du skal i hvert fall finne vcore, minnedivider, FSB, vmem osv.

Har du kamera slik at du kan ta bilde av skjermen? Mye lettere for meg da siden alle produsenter har noe forskjellig BIOS.

Lenke til kommentar
Kan du si hva du går inn på etter at du har kommet inn i BIOS? Har aldri gjort noe annet enn å sjekke temperaturer der, så jeg vet ikke så mye om BIOS.:blush:

Takker.. ;)

6117078[/snapback]

EDIT:Har btw fått Ninjaen nå..:blush:

6117131[/snapback]

Det er bra:-)

Er ikke sikker selv. Det varierer fra hk til hk. Tror det skal være den siste menyen i BIOS. Du skal i hvert fall finne vcore, minnedivider, FSB, vmem osv.

Har du kamera slik at du kan ta bilde av skjermen? Mye lettere for meg da siden alle produsenter har noe forskjellig BIOS.

6117622[/snapback]

Skal fixes vetu!

p51600022oz.jpg

Er det nok?

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar

Er det ikke enda en meny på den andre raden? Tror det er den siste menyer liksom.. Når du kommer inn i BIOS står du på meny:Standard CMOS Features. Da bare går du ett hakk til høyre. Gå inn der å ta scrnshot:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...