sumptrollet Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vil også nevne at opposisjonelle blir fengslet uten rettsak og dom. Staten har fullstendig kontroll over landet, og alle dets mennesker. Kort og godt så befinner Hvite-Russland seg fremdeles i Sovjet-tiden. Det skal sies at av verdens diktatorer så er ikke Lukasjenko den kjipeste, han fordeler i det minste elendigheten rimelig jevnt istedenfor at han gasser seg i luksus mens befolkningen stryker med som fluer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vil også nevne at opposisjonelle blir fengslet uten rettsak og dom. Staten har fullstendig kontroll over landet, og alle dets mennesker. Kort og godt så befinner Hvite-Russland seg fremdeles i Sovjet-tiden. Det skal sies at av verdens diktatorer så er ikke Lukasjenko den kjipeste, han fordeler i det minste elendigheten rimelig jevnt istedenfor at han gasser seg i luksus mens befolkningen stryker med som fluer. 6074493[/snapback] Hm. Økonomisk eller politisk elendighet? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vil også nevne at opposisjonelle blir fengslet uten rettsak og dom. Staten har fullstendig kontroll over landet, og alle dets mennesker. Kort og godt så befinner Hvite-Russland seg fremdeles i Sovjet-tiden. Det skal sies at av verdens diktatorer så er ikke Lukasjenko den kjipeste, han fordeler i det minste elendigheten rimelig jevnt istedenfor at han gasser seg i luksus mens befolkningen stryker med som fluer. 6074493[/snapback] Hm. Økonomisk eller politisk elendighet? 6074503[/snapback] Primært politisk. Lukasjenko nyter faktisk en viss popularitet siden befolkningen ikke gikk på den samme gigangsmellen som de gjorde i Russland da Sovjet raknet. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Vil også nevne at opposisjonelle blir fengslet uten rettsak og dom. Staten har fullstendig kontroll over landet, og alle dets mennesker. Kort og godt så befinner Hvite-Russland seg fremdeles i Sovjet-tiden. Det skal sies at av verdens diktatorer så er ikke Lukasjenko den kjipeste, han fordeler i det minste elendigheten rimelig jevnt istedenfor at han gasser seg i luksus mens befolkningen stryker med som fluer. 6074493[/snapback] Du sier han fordeler elendigheten jevnt? som i sovjettiden eller hva ? Jeg sjekket litt, de selger faktisk vanlige datamaskiner, fotoapparat og det slags. Så alle kan kjøpe de hvis de hadde penger ? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Sensuren i Hviterussland er moderat, myndighetene har heller valgt å legge kjepper i hjulene på distribusjonen av regimekritisk propaganda. F.eks så blir ikke regimekritiske aviser sensurert eller tvangsnedlagt, men de blir nektet solgt i aviskiosker(som vistnok staten kontrollerer) og må derfor sendes per brev til abbonentene, noe som gir myndighetene en finfin oversikt over regimekritikere. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Den der var bedre, enn i sovjettiden de som sier en ord negativt ble sendt rett til fangeleir. Jeg merker de kan se hva vil på nett, hva sensurer de da ? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Hmm...har folk det bedre eller som før ? Er det like brutalt som før ? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Sensuren i Hviterussland er moderat, myndighetene har heller valgt å legge kjepper i hjulene på distribusjonen av regimekritisk propaganda. F.eks så blir ikke regimekritiske aviser sensurert eller tvangsnedlagt, men de blir nektet solgt i aviskiosker(som vistnok staten kontrollerer) og må derfor sendes per brev til abbonentene, noe som gir myndighetene en finfin oversikt over regimekritikere. 6074883[/snapback] Nei, du har rett i at de ikke nekter avisdistributører å selge avisen sin, direkte i hvert fall, men det er ikke lenge siden jeg leste om at Hviterussiske myndigheter beslagla alle regimekristiske avisers utstyr til å trykke nettopp disse avisene sine, men viss de greidde å trykke avisene uten utstyret sitt hadde de lov til å publisere den. Dette viser vel kanskje mye av Hviterusslands politikk og mentalitet ovenfor regimekritikk. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg fant ut de hadde lønn på $ 500 pr mnd, tilsvarer 3-4000 gjennomsnittlig, det er mer enn polen og samme som tsjekkia. Kanskje de har ikke det så verst ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvor fant du dette? det er ikke det jeg har intrykk av. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Ehm...jeg misforsto når jeg fant noe på nett...Men økonomien vokser ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå