Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei. Jeg lurer på hvordan det er å bo i Hviterussland, jeg har hørt der er omtrent som før, men folk har det bedre, gå fritt, ikke så brutal som før, har mobil, datamaskiner osv, internett sensur? Går det an å bo komfortabel der ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 hm, min lærer reiser ned der en gang i året. Han har ikke akuratt de samme historiene og fortelle. Etter en som han kjenner der nede hadde snakt med sønnen sin i norge (som studerer). Han hadde skrøytet av alt mulig. Med en gang han la på ringte det oppigjenn: " takk for du snakker positivt om landet våres! klikk". En annen episode er at de sendte en "dokumentar" på tv, om Norge. Her innrømte de at vi hadde mer penger i Norge, men alle jobbet som galne. Og ble dermed sett nedpåigjenn. Dette var riktignok i fjor, men tviler på at det har blitt særlig bedre. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Hva mener du nøyaktig ? Jeg skjønte ikke helt ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Høy sensur isolert lite teknisk utstyr fattig propoganda! men du spør om det går ann og leve komfortabelt her, det gjør det selvfølgelig. Du kommer fra Norge med mye penger, blir du for blant "de fine". Problemet er og komme seg inn. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Hæ? "blir du for blant "de fine". Problemet er og komme seg inn." ? komme seg inn til hva ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hviterussland har en streng politikk, det er et lukket land. = vanskelig og komme seg inn. Mye penger = overklasse. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Ok, går det an en turist komme seg inn ? Og går det an å flytte dit ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Det kan jeg ikke svare direkte på, men siden de brukte nesten en uke på og få inn hjelpe sendinger så er det vel tvilsomt. ikke umulig. innlegget kom 00:00 :o Endret 9. mai 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Så det betyr de kontrollerer ALT mulig, saker og sånt ? inkl f.eks jeg tar med bærbar maskin, krever de den må også kontrolleres ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kan jeg desverre ikke svare på. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 "Her innrømte de at vi hadde mer penger i Norge, men alle jobbet som galne. Og ble dermed sett nedpåigjenn." Hmm...det betyr du mener hviterussiske folk mener vi jobber altfor mye og er opptatt av materialisme ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 "Her innrømte de at vi hadde mer penger i Norge, men alle jobbet som galne. Og ble dermed sett nedpåigjenn." Hmm...det betyr du mener hviterussiske folk mener vi jobber altfor mye og er opptatt av materialisme ? 6073615[/snapback] må unskjulde mine problemer med og formulere meg skriftelig. Det jeg mener er ikke det Hviterussiks folk men stat driver med propeganda. Hva de folkene der tror/gjør vet jeg ikke, sannsynelig vis har de ikke hørt om Norge en gang :!: Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Har jeg forstått riktig er det staten som redigerer og sier om Norge er usanne ? Joda, de vet sikkert det fins land i verden, men ikke i detaljer kanskje ? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det er diktatur, diktatur er ofte basert på : propeganda og frykt. De vet sikkert at norge har et areal på x antall matbokser, men de lurer folk til og tro at de har det bedre enn alle andre. get it? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Aha, nå skjønner jeg... Jeg lurer på hvorfor noen demonstranter demonstrer mot A. Lukasjenko ? De klager på han, men se på forksjell på nå og i sovjettiden, jeg er sikker på hviterussiske folk har det MYE bedre nå enn før. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 For å komme inn i hviterussland trenger du en invitasjon fra en privatperson eller organisasjon(akkurat som du trenger hvis du skal ha visum til russland) Denne invitasjonen kan en få gjennom bekjentskap eller hvis en betaler ett hotel, reisebyrå eller lignende for å gi deg invitasjon. Visum (ikke hastevisum eller noe fancy greier, bare vanlig turistvisum) koster ca 50 euro+ Alle snakker russisk, få snakker hviterussisk. Det er ett strengt regime, men oppfører du deg normal, uten å delta i demonstrasjoner eller kommer med kritik av regimet så vil du neppe få noen problemer. Går fint ann å bo komfortabelt i hviterussland hvis du har penger og klarer deg uten de politiske og juridiske rettigheter som en er vant med i norge. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Vil også nevne at opposisjonelle blir fengslet uten rettsak og dom. Staten har fullstendig kontroll over landet, og alle dets mennesker. Les 1984, om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Så konklusjonen er de velger mer frittt enn før, men fortsatt lukket land ? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Så konklusjonen er de velger mer frittt enn før, men fortsatt lukket land ? 6074283[/snapback] Politisk har man knapt noe valg. men man får sikkert velge selv hva slags sjokolade man skal kjøpe. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Er den slik modell som Gorbatsjov har tenkt seg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå