Gå til innhold

Valg av ny blekkskriver

Anbefalte innlegg

Kjærsten min har lyst til å kjøpe seg en fargeblekkskriver, for det er noe hun trenger. Så hun spurte meg om hva det kostet og sånn.. Jeg handler omtrent alltid på Norek, så jeg så gjennom utvalget der. Men sant og si så har jeg fortsatt ikke noe godt svar til henne hva en grei printer ville kostet henne, ettersom de kostet alt fra 400 til 4000...

Så jeg lurte på om noen har noe forslag til hvilke printer(e) der som funker greit for vanlige mann i gata (i forhold til printing :p) og som ikke koster så alt for mye (tror nok rundt 1000 hadde greid seg.. får man noe brukbart da?:p)

Forresten har vel komplett.no samme utvalg som norek, så dere som kan hjelpe kan jo se der for å se på priser ettersom man ikke får se priser på Norek uten å være registrert.

Håper på litt verdifull hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ønsker hun den skal kunne gjøre? Det er mye å velge i, multifunksjon kan f.eks. være en god ide. Skal hun skrive ut pene bilder av seg og vennene hennes? Skal hun brenne favorittmusikken sin og printe tøffe cd’er og covere? Skanne? Kopiere? Har utsene noe å si (skal den stå synlig)?

Lenke til kommentar

Litt av hvert egentlig :p Trengs nok ikke så veeldig pro printing i forhold til bilder og sånn. Men en passe rask printer som duger litt hvertfall :) Hun stiller nok ikke så voldsomme krav til kvalitet på printingen sånn egentlig. Vil vel tro tekst er det hun vil printe mest, men godt mulig det blir litt farger og sånn på det hun printer. Men tviler på bilder.. Skanning og kopiering tror jeg er lite aktuelt egentlig :p Og utseende er nok ikke så veldig viktig det heller, bare den ikke er svær og stygg :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Det kan egentlig være hva som helst, jeg vil anbefale å gå inn i prisguiden og se, gå for kjente merker: Canon, HP etc.

Jeg har selv en Canon Pixma iP4200 som meget varmt kan anbefales, det er ikke mye denne ikke kan gjøre, men ut i fra hva du sier tror jeg du definitivt kan gå for en enda billigere skriver (pixmaen ligger på 800, 1200 da jeg kjøpte den.. :hrm: ).

Hold deg unna Epson Stylus C66 :( , fikk en slik en med på kjøpet når jeg kjøpte en pc i forbindelse med jobben, og fikk den aldring opp å gå, selv om den var helt ny.

Her er noen som kan være aktuelle, jeg har ikke hat noen av disse selv, men det er billig fra kjente merker. Til disse prisene kan det jo også hende du tørr å bruke uoriginalt blekk, hvilket er noe som normalt sett ikke er å anbefale, men til disse prisene kan det jo henne man vil ta sjansen.

Definitive billigste:

HP DeskJet 3940 390,-

(og meget mulig ikke den beste)

Canon Pixma iP2200 537,-

Kan være en mulighet

HP DeskJet 6540 558,-

Har fått ganske god karakter.

Epson er jo ikke ille, selv om jeg har litt dårlig erfaring med det, det kan jo hende du blir veldig fornøyd med en fra dem.

Du kan definitivt også gå for en rundt tusen, du får jo da noe som varer lengre, men inntrykket mitt er at med disse kravene trenger du nokk ikke å investere fult så mye.

Lenke til kommentar

De aller biligste blekskriverene har en tendens til å bli veldig dyr i drift .

hvis man skriver veldig mye så er det anbefalt å bruke separate fargepatroner.

min objektive opfatning er at canon er blant de biligste på patroene mens hp liger i øverste prisjikt .

du må undersøke eller spørre hva nytt blekk til den skriveren du velger koster

hvis det er noen poeng så har canon liget helt bunnen på driftkosnadene. jeg vet ikke om noen andre merker som er bedre på akkurat dette feltet

Lenke til kommentar

Oi.. plutselig rant det inn svar :D hehe.. takk til alle! :love::p

Da har jeg den del å velge mellom hvertfall ser jeg :) Så får kikke litt på de som er nevnt her samt se om jeg finner tester av noen lignende. Så skal det nok bli en fin skriver på dama mi snart! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...