Gå til innhold

web Editor for...

Anbefalte innlegg

Heisann lurte på om noen kunne gi meg et tips om en bra gratis web-editor?

Er lærer på videregående og er ikke særlig glad i frontpage, og siden det er lenge siden jeg har brukt noe annet enn dreamweaver så håpte jeg på å ta en snarvei med å spørre her istedenfor å teste ut alle mulige.

Den skal hovedsaklig brukes for å forenkle html-kodingen (som de allerede har lært) men kan godt innholde hjelp for enkel scripting og.

p.s

hjelper ikke med shareware som ikke kan brukes etter 30 dager e.l.

mvh

aspedott

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lærer på videregående og er ikke særlig glad i frontpage, og siden det er lenge siden jeg har brukt noe annet enn dreamweaver så håpte jeg på å ta en snarvei med å spørre her istedenfor å teste ut alle mulige.

Den skal hovedsaklig brukes for å forenkle html-kodingen (som de allerede har lært) men kan godt innholde hjelp for enkel scripting og.

p.s

mvh

aspedott

6072970[/snapback]

Du kan bruke NVU , bruker den selv , er veldig fornøyd ;)

Endret av xox
Lenke til kommentar

p.s

mvh

aspedott

6072970[/snapback]

6073248[/snapback]

NVU? værste jeg har brukt.. er jo bare WYSIWYG som funker i det programmet. Ingen snarveier når du bruker koding. Prøv heller noe annet.

Noen som har et gratis program å anbefale. Trenger ikke WYSIWYG, bare kodedelen er bra ?

Synes Dreamweaver er bra på kodedelene, men har ikke lisens til den :(

Bruker topstyle til css. Finnes det noe tilsvarende til html/php/xml?

Endret av JFTech
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært lærer på videregående, ville jeg utvilsomt ha gått for en editor _uten_ WYSIWYG. Kunne egentlig bare brukt Notepad2.

EDIT: Begrunnet med at jeg har tro på at elever kan lære seg å kode html/css på en ordentlig måte på veldig kort tid, hvis de bare går inn for det. Tror også det gir mye mer glede av webdesign, da man får et bedre innblikk i hva som egentlig foregår.

Vil du ha WYSIWYG, tror jeg faktisk Dreamweaver er et godt alternativ hvis skolen din er villig til å bruke så mye penger. Vet medialinja på min egen skole (Røros VGS) nettopp har kjøpt inn lisenser til sine elever.

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar

p.s

mvh

aspedott

6072970[/snapback]

6073248[/snapback]

NVU? værste jeg har brukt.. er jo bare WYSIWYG som funker i det programmet. Ingen snarveier når du bruker koding. Prøv heller noe annet.

6089446[/snapback]

Ja NVU er WYSIWYG program , det er jo mye enklere å lage sider med den synes jeg, jo det er snarveier når du bruker koding vel , du må merkere det området du vil se kode fra , så trykker du på HTML... under Insert menyen. jeg har laga sider som har blitt mye bedre enn de jeg laga med dreamweaver forresten.

Første gang jeg lærte å kode html brukte jeg nvu forresten. så derfor er jeg nesten mer interessert i nvu enn Dreamweaver..

Ikke glem at NVU er gratis , og kan derfor ikke måles med Dremwever ;)

Edit

CSS edditoeren er bare såå .... :love:

Endret av xox
Lenke til kommentar

enig med at ren koding er den beste måten å lære HTML på, så jeg har brukt notepad fram til nå, men mener at det etter hvert er lurt å gå over til en editor, ikke bare for å gjøre kodingen kjappere, men også veldig kjekt med syntax highlighting når kodene blir lengre.

har funnet en som heter "Allycode" som jeg synes virker veldig bra.

og nei det er ikke en wysiwyg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...