toredre Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei Jeg sliter litt med russebilen nå. I dag kjørte jeg bilen uten nevneverdige problemer, og skulle plassere den inni garasjen. Jeg kjørte den inn og høørte noen merkelige "klunkende" lyder fra bilen som jeg ikke viste helt hva var,så jeg att og hørte litt etter før jeg slo av tenningen. Deretter fikset noe rust bakpå bagasjeluka med glassfibersparkel og metallsparkel, og da jeg var ferdig og skulle kjøre bilen ut av garasjen skjedde det, at motoren startet, men det var absolutt ingen respons fra gasspedalen. Jeg åpnet lokket til motoren (under setet), startet motoren, og sjekket om d var noe galt med vaieren til forgasseren; uten at jeg er noen ekspert, så kunne jeg se at den beveget seg, og ikke var røket. Bilen er en Toyota Model F som ellers er veldig pålitelig på alle måter, og som ikke har stopt for meg før nå. Motoren sviver men det finnes ikke respons fra gasspedalen, hva er galt? (PS: fikk ikke start på bilen sist jeg prøvde pga at den trenger litt gass for å starte) Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre eller eventuelt hva det koster å fikse det? Har fikset endel selv på bilen før som å skifte radiator, thermostat, strammet vifte og dynamoreim, eksosannlegg osv, så skal få fikset d selv om d kun er en liten ting. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hmmm... Håper jeg har forstått deg riktig... Hvis den går på tomgang osv, men ikke gir noe turtall eller reaksjon når du gir gass og gassvaieren er i orden, må det nesten være noe galt med forgasseren. Er du helt sikkert på at vaieren er intakt fra gasspedalen og helt til forgasseren? Har du prøvd å "gasse" med hånden på enten styrearmen til forgasseren (der gassvaieren står fast på forgasseren) eller på akselerasjonspumpen? Hvis røring av styrearmen gjør at motoren reagerer, så er feilen fra vaieren og bak til gasspedalen. Hvis akselerasjonspumpen reagerer, men ikke styrearmen, så er det en intern feil på forgasseren (motoren vil vel da kveles, siden luftingen ikke åpnes når styrearmen ikke rører seg). Skulle tro det kommer bensin til pluggene og at det er gnist i dem, siden bilen går på tomgang, så jeg tror det må være noe galt med enten akselereringen på forgasseren eller selve gass-vaieren. Noe andre forslag? Kan godt hende at det er noe jeg totalt har glemt... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 skru ut forgassern og se om spjelet løfter seg når du gir gass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå