larion Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe meg Reserator 1 Plus, men er ikke sikker. Noen som har noen innspill på dette? Jeg har : Abit Fatal1ty AA8XE Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket 775 2 Stk. Western Digital Caviar SE 320GB SATA 2 Stk. TwinMOS DDR2 PC4300 1024MB Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" Det jeg da lurer på vil jeg holde meg under "farlige" temp hvis jeg da monterer dette? Tenkte jeg også skulle ta med en chipset kjøler. Kan hende jeg eventuelt kommer til sette inn 2 harddisker til av samme type. Tenkte også å kjøpe meg ett par 120 MM vifter som ikke støyer så mye, vil ha det mest mulig stillegående, jeg har forresten ett Thermaltake Shark Kabinett. Tenkte litt på disse SilenX iXtrema PRO viftene, men er vel ikke noen vits å velge så dyre vifter. Hva synes dere? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg er meget fornøyd med MIST sine 16,5dB vifter, disse lager minimalt med støy og med de to diskene så vil du ikke høre de. Jeg har fem stk av de kjørende, tre stk på en trippel radiator som står utenfor kabinettet og de er helt umulig å høre hvis jeg ikke tar hodet helt inntil. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCL&mcat=15s351 Endret 10. mai 2006 av Peterkj Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hvis du kjøper vannkjøling bare for å få mindre bråk, så skal du ikke bry deg så veldig mye om kjøleevnen til de forskjellige komponentene. Det er vel først og framst kvaliteten på ting, dvs at det ikke plutselig blir fontene inni pcen. Chipset kjøler er strengt tatt ikke nødvendig, men gjør du dette for å få mindre lyd så er jo det greit. Den der reserator har vel en enorm ekstern radiator om jeg ikke tar feil. Kanskje litt unødvendig, du kan jo bare kjøpe en 2x120mm radiator og montere den et sted inni/ect utpå kabinettet. Det anbefales vanligvis ikke å gå for komplett sett uansett hva du skal bruke det til, pga både kvalitet og pris. Se om du klarer å sette sammen en billig løsning selv først. Lenke til kommentar
larion Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Joa, men det jeg lurer på er om reserator fungerer til mitt oppsett og vil det passe til skjermkort og hovedkort osv? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Joa, men det jeg lurer på er om reserator fungerer til mitt oppsett og vil det passe til skjermkort og hovedkort osv? 6078712[/snapback] Ja. Sålenge du kjøper 775 versjonen så vil CPU blokka passe. GPU blokka passer til så og si alle nvidia og ati kort. Men det her blir veldig dyrt for et middelmådig sett, du får både bedre og billigere om du plukker ut delene du skal ha selv. Det blir kanskje en tanke mer arbeid med installasjon, men ikke mye. Og hvis du går for det reserator settet så får du jo vifteløs radiator som tar opp masse plass utenfor kabinett. Lenke til kommentar
larion Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Gjør ikke noe om den tar litt plass bak dataen eller noe sånt da, men trenger den mye luft og sånn eller? så den ikke bli for varm og sånn mener jeg? Skal forresten ikke overklokke eller noe sånt som det, blir bare lett spilling med det oppsettet jeg har. Spiller mye Førsteperson spill og slikt. Endret 10. mai 2006 av larion Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Gjør ikke noe om den tar litt plass bak dataen eller noe sånt da, men trenger den mye luft og sånn eller? så den ikke bli for varm og sånn mener jeg? Skal forresten ikke overklokke eller noe sånt som det, blir bare lett spilling med det oppsettet jeg har. Spiller mye Førsteperson spill og slikt. 6079229[/snapback] Ja radiator trenger frisk, kald luft ellers er det liten vits. Til det bruket der kan du vel egentlig kjøpe en masse dritt komponenter og sette sammen selv til halvparten av prisen eller noe. Så slipper du også det helvetes tårnet. Men det er vel mange her på forumet som har det, og som liker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå