storheim Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg jobber i disse dager med å sette opp ett 19" rack gulvskap. Skapet inneholder cat6 spredenett, kabeltv spredning og fiberspredning. Eneste jeg er litt usikker på er om dette skal jordes? Og i tilfelle hvordan. Håper på raskt svar. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg jobber i disse dager med å sette opp ett 19" rack gulvskap. Skapet inneholder cat6 spredenett, kabeltv spredning og fiberspredning. Eneste jeg er litt usikker på er om dette skal jordes? Og i tilfelle hvordan. Håper på raskt svar. 6072765[/snapback] jeg har aldri jordet mine rackskap.. alle enhetene har jordet kontakt uansett da.. men kan jo være at det er fornuftig.. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Dersom det er et skjermet anlegg, er kravet en jordingsleder på 16mm² mellom rackskapet og hovedjordskinna* i bygget. Jeg ville sagt meg fornøyd med å legge en 4mm² jordingsleder fra nærmeste fordeling til rackskapet. * Hovedjordskinna er ikke nærmeste fordelingstavle, men det punktet der hovedjord, jordelektroder, etc. befinner seg. Dersom man skal ha et skjermet anlegg i 4. etasje som holder seg 100% til standardene, må man altså da legge en 16mm² ned til kjelleren, eller hvor enn jordskinna er. Endret 28. mai 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå