swanky Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har et Canon 300D speilrefleks og et Leica M6TTL, med andre ord: jeg burde ha dekket det meste av behovet mitt. Men jeg ser etterhvert at det hadde vært kjekt med et kamera som kan følge med overalt, og som jeg kjapt kan trekke opp dersom jeg står midt oppi et motiv. Det viktigste for meg er at kameraet takler mørke omgivelser, og et sett med manuelle instillinger. Ixusserien etc. er ikke aktuelt, jeg må kunne stille både blender og lukketid. Zoom og megapixler er mer eller mindre uvesentlig, jeg klarer meg fint med 2-3x og 4 megapixler, dette er mest tenkt som et kamera for webfoto. Størrelsen er som sagt viktig, siden det må kunne tas med der jeg er. Panasonic DMC-LX1 virker aktuelt, men litt i overkant både på pris og antall megapixler. Jeg er rimelig "blond" på kompaktkamera, så alle forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
mwm Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvis du ikke er avhengig av full manuell mode, så kan jeg varmt anbefale Fujifilm F11. Kan "skyte" i lukkerprioritert eller blenderprioritert modus, og takler dårlig lys bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå