Gå til innhold

Er dette oppsettet ok? 10k til gaming-pc.

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Jeg la ut en tråd for en uke siden, den ble stengt på grunn av feilposting så da prøver jeg her...

Min kamerat, Anders, skal ha ny gaming-pc til ca 10 000,-

Pc'en skal ha disse kravene som minste krav:

Prosessor: Minst 3.0 GHz

Harddisk: Minst 150 GB

Ram: Minst 1 GB

Her er det foreløpige oppsettet.

Veit dette oppsettet ikke er helt komplett. Så hadde vært fint om noen hjalp meg. Prosessoren gir f.eks alt for lite ytelse. Med tanke på at jeg skal ha over 3 GHz.

Noen som kan hjelpe meg til å sette sammen en komplett pc. (Uten skjerm og mus) til 10 000,- ?

- Sett gjerne opp et eget oppsett om du vil :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veit dette oppsettet ikke er helt komplett. Så hadde vært fint om noen hjalp meg. Prosessoren gir f.eks alt for lite ytelse. Med tanke på at jeg skal ha over 3 GHz.

6072705[/snapback]

Prosessoren gjør nok jobben bedre enn en 3GHz P4. Men nå er ikke hertz noe man måler ytelse i, det er svigninger. Du kan ta en titt på Toms Hardwares CPU chart.

Ellers ser oppsettet ditt helt årleit ut. Mye for pengene det!

Lenke til kommentar

6072705[/snapback]

Prosessoren gjør nok jobben bedre enn en 3GHz P4. Men nå er ikke hertz noe man måler ytelse i, det er svigninger. Du kan ta en titt på Toms Hardwares CPU chart.

Ellers ser oppsettet ditt helt årleit ut. Mye for pengene det!

6074281[/snapback]

Hm... Skjønte ikke helt hvordan man så hva som var "best" der jeg. Det som ligger øverst? Og hva er det som gjør den "best"?

Er den god til spilling da? :yes:

Syns forslaget var bra jeg :) Mye pc for 10000kr. Ville kanskje gått for dobbelkjerne, men da øker jo prisen :)

6074926[/snapback]

Tror jeg går for enkel ja.. :)

Takk til alle tre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Du må se på stolpene som er røde.

AMD og Intel opererer på forskjellige klokkefrekvenser, men AMD yter mer pr. klokkesyklus enn det Intel gjør. Derfor kan de ikke sammenliknes på den måten. En Athlon64 3700+ på 2.2 GHz yter bedre enn det en Pentium4 på 3 GHz gjør.

Lenke til kommentar
Du må se på stolpene som er røde. 

AMD og Intel opererer på forskjellige klokkefrekvenser, men AMD yter mer pr. klokkesyklus enn det Intel gjør.  Derfor kan de ikke sammenliknes på den måten.  En Athlon64 3700+ på 2.2 GHz yter bedre enn det en Pentium4 på 3 GHz gjør.

6076886[/snapback]

er det ikke slik at den cpuen skal tilsvare en pentium på 3,5 ghz? eller noe sånnt.

likte oppsettet, fin spillemaskin :yes:

Lenke til kommentar
Alt passer også? Er veldig dårlig til å se slikt og har liksom ikke peiling om ram passer med hovedkort ect.

jeg tar alltid bestilingen over tlf, så har jeg mulighet og stille spørsmål om hva som passer med hva.

6079261[/snapback]

Ikke dumt... :yes:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...