Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Radeon 9800 PRO vifte, går ikke rundt

Anbefalte innlegg

For 1-2 år siden satte jeg sammen min egen pc, og den har funket fint fram til den siste måneden hvor samme feil har oppstått gjentatte ganger. Jeg har nå funnet ut av viften på skjermkortet ikke går.

Jeg har sjekket viftebremmen som ligger mellom pinnene på kjøleriggen, og den er beskyttet av noe jeg antar er ubrennbar plastikk.

Jeg har koblet strømmen fra min Q-tec powersupply i hovedkortet som det alltid har vært koblet, men viften vil bare ikke gå. Dette fører til at kjøleriggen blir alt for varm, og skjermkortet fryser, eller restarter pcn.

harddisk, 160GB

Radeon 9800 PRO (Hvor viften ikke går).

Hovedkort A7N8X-E deluxe.

AMD XP 3000+

Vifte XP 3400+

Osv

Kan ikke skjønne hvorfor viften ikke går!

Fint om noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standardvifta til 9800pro var ikke av verdens beste kvalitet, så de stoppet i hopetall. Du kan enten reklamere mot butikken du kjøpte skjermkortet, bruke masse tid på returer og i verste fall få avslag fordi vifta er full av støv, eller du kan kjøpe en annen kjøler til skjermkortet, som Zalman sin V700-serie eller Zalman og/eller Thermalright sine passive kjølere.

Når DET er sagt, ja, Q-Tec suger hardt, selv om det fungerer fint og stabilt for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...