Gå til innhold

koble 2 høytalere og sub til pc?

Anbefalte innlegg

har et hjemmekinoanlegg med 4 høytalere + sub, (der bare to av høytalerene og sub virker under cd avspilling fra dvd spilleren) som jeg ønsker å få til virke sammen med pc'en. Jeg har bare et lydkort som er integrert i hovedkortet,så jeg regner med at dette begrenser mine muligheter :( . hvis dette lar seg gjøre, kan noen da forklare meg hvordan det skal gjøres? Kan dette evntueltkobles via DVD spilleren, som er en phillips 580m(ifølge det som står på den)?

Generelt sett ønsker jeg å få litt bedre lyd ut av pc'en enn det jeg har på mine creative høytalere til 99 kr :p , kom gjerne med tips til alternative metoder, og link gjerne til BILLIGE lydkort om det absolutt skulle være nødvendig å kjøpe et slikt. :dontgetit:

Er helt grønn på dette området selv og håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha PC-lyden gjennom hjemmekinoanlegget...?

Da trenger du sansynligvis en standard lydkabel med 3,5 mm stereo miinijack i ene enden og to phonoplugger i andre enden. Den kobles fra lydutgangen på PC-en til en ledig line in-/aux-inngang på hjemmekinoanlegget.

Lenke til kommentar

minijack til rca trener du. Har du digital ut på hovedkortet, og samme type ledig på forsterker trenger du en kabel til det (coax eller optisk). Digitalt er å foretrekke. Har du ledig 6-kanals input på forsterkeren så kan den også brukes, da vil du få surround

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...