Gå til innhold

Min første vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg vannkjøling men har ikke peiling i det hele tatt på det bortsett fra at vann går gjennom slanger i gjenmonn kjøleblokker, ratiatroer, tanker og pumper.

jeg vil helst ha kjølinga så billig som mulig men den bør være stille og effektiv. har prøvd meg litt på litt overklokking men liker ikke høye temperaturer,

er ikke snakk om at jeg klokker mye men eksperimenterer litt og ser om jeg får opp scoren min i 3d mark.

mine specs:

Kabinett: coolermaster centurion 532

CPU: amd athlon 64 3500+

Ram: kingston value R 1gb (skal kjøpe bedre)

GPU: ati radeon Club3d x800rx (basert på Gt brikken)

hdd: western digital 250gb

PSU: bZerk 500W (den bråker egentlig en del men har bytta ut viftene)

har 2* 120mm vifter i kabinettet

Jeg skal få kjølt ned cpu og gpu og vil ha en kjøling som står inni maskina. og koster 1000 til ca 1700kr. om det er et ferdig sett så er det o.k. og det bør helst være enkelt å montere.

Takk. :)

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helvete heller der mista jeg alt jeg hadde skrevet. Jaja får ta det på nytt da..

1 x MCW600064

1 x MACE 4

1 x Cooltek 2x120mm radiator

1 x Cooltek pumpe/tank

2m Kuryama slange

2 x Slangenipler, messing

Sum: 1848,-

Kunne ha gjort det billigere, men da ender du opp med jalla komponenter og da ser jeg ærlig talt ikke vitsen med å ha vannkjøling. Den cooltek radiatoren har ganske spesielle gjengedimensjoner til skruene, tror det var M2.5 eller muligens M3.5. Uansett så kan du bore/gjenge selv hvis du skulle trenge det. Men det følger jo med skruer som passer, med mindre du må ha lengre skruer så holder det med dem.

I tillegg må du ha slangeklemmer som passer; anbefaler å bruke ormklemmer av rustfritt stål.

Jeg har forresten den pumpe/tank greia selv. Den er ganske jalla, det kan bli en del indre lekkasjer mellom nippel og rør i tanken men det kan du teipe med vanlig pakketeip eller noe sånt. Det er uansett en bra løsning til den prisen.

Lenke til kommentar
Helvete heller der mista jeg alt jeg hadde skrevet. Jaja får ta det på nytt da..

1 x MCW600064

1 x MACE 4

1 x Cooltek 2x120mm radiator

1 x Cooltek pumpe/tank

2m Kuryama slange

2 x Slangenipler, messing

Sum: 1848,-

Kunne ha gjort det billigere, men da ender du opp med jalla komponenter og da ser jeg ærlig talt ikke vitsen med å ha vannkjøling. Den cooltek radiatoren har ganske spesielle gjengedimensjoner til skruene, tror det var M2.5 eller muligens M3.5. Uansett så kan du bore/gjenge selv hvis du skulle trenge det. Men det følger jo med skruer som passer, med mindre du må ha lengre skruer så holder det med dem.

I tillegg må du ha slangeklemmer som passer; anbefaler å bruke ormklemmer av rustfritt stål.

Jeg har forresten den pumpe/tank greia selv. Den er ganske jalla, det kan bli en del indre lekkasjer mellom nippel og rør i tanken men det kan du teipe med vanlig pakketeip eller noe sånt. Det er uansett en bra løsning til den prisen.

6078185[/snapback]

Passer den blokka på 939 socket også eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...