nokia4life Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Kan noen legge inn kommentarer, angående positive og negative ting om VAG-biler? (Volkswagen, Audi og Skoda er vel mest aktuell her i Norge, eller?) Endret 9. mai 2006 av nokia4life Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Skoda er jo veldig på fremmarsj da Synes kvalitetsfølelsen i VAG, og i tyske biler generelt, er svært høy. Det at VAG ikke bruker billig hardplast i bilene har mye å si på den generelle kvalitetsfølelsen. Dører bråker mindre når de lukkes, samt at man faktisk kan spille musikk med en del bass uten av frykt for at bilen skal gå i oppløsning pga. vibrasjoner. Dette er mye av grunnen til at VAG og de svenske bilene, Saab og Volvo, er mine favoritter. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Skoda er jo veldig på fremmarsj da Synes kvalitetsfølelsen i VAG, og i tyske biler generelt, er svært høy. Det at VAG ikke bruker billig hardplast i bilene har mye å si på den generelle kvalitetsfølelsen. Dører bråker mindre når de lukkes, samt at man faktisk kan spille musikk med en del bass uten av frykt for at bilen skal gå i oppløsning pga. vibrasjoner. Dette er mye av grunnen til at VAG og de svenske bilene, Saab og Volvo, er mine favoritter. 6072606[/snapback] Du sier ikke noe negativt? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg ser det på en annen måte.Vag er jo de bilene fra tyskland med mest feil,men de er som narkotika,man får sinneanfall og depresjoner av dem,men mens en er helt ute av seg og langt nede kjøper man en ny. Lenke til kommentar
enl Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Skoda er jo veldig på fremmarsj da Synes kvalitetsfølelsen i VAG, og i tyske biler generelt, er svært høy. Det at VAG ikke bruker billig hardplast i bilene har mye å si på den generelle kvalitetsfølelsen. Dører bråker mindre når de lukkes, samt at man faktisk kan spille musikk med en del bass uten av frykt for at bilen skal gå i oppløsning pga. vibrasjoner. Dette er mye av grunnen til at VAG og de svenske bilene, Saab og Volvo, er mine favoritter. 6072606[/snapback] Du sier ikke noe negativt? 6072643[/snapback] Hehe:P Sant. Vanskelig når du snakker om favoritter vettu Noe negativt...hmm..synes godt de kunne vært priset litt lavere, samt at dieselmotorene deres kunne gått litt roligere. Dessuten kunne det vært litt bedre plass under panseret. Synes det var et lite helvete å skifte pære på min Golf IV Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Skoda er jo veldig på fremmarsj da Synes kvalitetsfølelsen i VAG, og i tyske biler generelt, er svært høy. Det at VAG ikke bruker billig hardplast i bilene har mye å si på den generelle kvalitetsfølelsen. Dører bråker mindre når de lukkes, samt at man faktisk kan spille musikk med en del bass uten av frykt for at bilen skal gå i oppløsning pga. vibrasjoner. Dette er mye av grunnen til at VAG og de svenske bilene, Saab og Volvo, er mine favoritter. 6072606[/snapback] Du sier ikke noe negativt? 6072643[/snapback] Hehe:P Sant. Vanskelig når du snakker om favoritter vettu Noe negativt...hmm..synes godt de kunne vært priset litt lavere, samt at dieselmotorene deres kunne gått litt roligere. Dessuten kunne det vært litt bedre plass under panseret. Synes det var et lite helvete å skifte pære på min Golf IV 6072680[/snapback] Hehe, tror det er så å si umulig å skifte luftfilteren på audi a4'en vår da:P Men må ha gode for og mot argumentasjoner...+ må ha info fra folk som har erfaring med disse bilene og vet mye om de... Fordi vil at faren min skal kjøpe en A6 eller Passat, men han vil kjøpe noe Japansk:P Det er ikke at det er dårlige biler, men mindre komfort...... Så kom igjen folkenz fyr løs...! Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Skal han kjøpe ny eller brukt? 6072827[/snapback] Brukt, rundt mellom 2000 og 2002 modell... maks 2003.......... Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Er du glad i han lar du han kjøpe japansk.Vil du at han skal bli sur for at du lurte han til å kjøpe en problembil så har du muligheten nå.Si at han skal kjøpe en Passat 98 så er du sikker på å bli arveløs.Nei la han kjøpe japansk hvis han kan leve med utseende og mangel på kjøreglede og komfort. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Er du glad i han lar du han kjøpe japansk.Vil du at han skal bli sur for at du lurte han til å kjøpe en problembil så har du muligheten nå.Si at han skal kjøpe en Passat 98 så er du sikker på å bli arveløs.Nei la han kjøpe japansk hvis han kan leve med utseende og mangel på kjøreglede og komfort. 6072928[/snapback] Han kan leve med alt så lenge han kan kjøre en Toyota:P, for å si det sånn... Men fortsett med VAG biler da..... så får jeg se:P Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Japanske biler har ikke vært særlig gode på diesel, men det har VAG vært, særlig på 90-tallet. Hvis faren din ikke må ha diesel, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe problembilen Passat. A6 går for det samme, men reservedelene er enda dyrere. Importøren (Møller) har heller ikke vært imøtekommende med hensyn til alle små og store problemer som dukker opp. Etter det jeg har lest og hørt, har en Opel selv. Men hvis faren din kan klare seg uten bilen noen dager nå og da, og han setter av noen ekstra kroner til vedlikehold, så er det klart det er mer morsomt å kjøre VAG enn riskoker. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Faren min: Kjører mye.... (har kjørt 10.000km allerede i år, fra ca. februar) Da er diesel selvfølge..... Og manuell siden det begynner å bli endel som skal øvelsekjøre etterhvert nå...og alle sammen på rad også Så vet ikke jeg.... Avensis? Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg synes ikke at VAG biler er noe bra, Passaten vår en 99 mod 1.9TDI. har pokkern i meg gått i stykker annenhver uke, delene er dyre, generelt vanskelig å skru på og det er som regel den delen du bytta forrige uke som har gått i stykker igjen... (jippi). Samtidig må jeg tilføye at verkstedet der vi bor (autorisert Volkswagen selger/ verksted) må ha LITEN kompetanse med bilene siden de klarte å sette register reima feil og etter 800 meter røk den og toppen pluss to av sylinderne. da vi skulle klage på dette ble vi møtt med arroganse, men det ordnet seg fort da samboeren til mamma ble mildt sagt irritert. AUDI er ikke noe bedre, men av en eller annen grunn har jeg av oppfattning at skoda er bedre biler, hvorvor hvet jeg ikke. dette er mine erfaringer da. Lenke til kommentar
enl Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Skoda har kommet seg veldig siden VAG tok over, og pga. merkets ikke så alt for høye status prises de lavere en VAGs andre merker. Man får i allefall mer for pengene hvis man velger skoda. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Skoda har kommet seg veldig siden VAG tok over, og pga. merkets ikke så alt for høye status prises de lavere en VAGs andre merker. Man får i allefall mer for pengene hvis man velger skoda. 6077951[/snapback] Har lyst på A6 nå da Egentlig E-klasse, den nye, men det er bakhjulsdrift....tror ikke den passer så godt her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå