john.einar Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Test av kort hos Trusted Reviews. Ikke lest den selv ennå. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Ser ut som de bare har brukt slike usb 2.0 kortlesere på den teste. Og da sugde alle kortene. Kingston 100X kortet feks fikk bare 5,7MBs maks lesehastighet. Kan virke som det stemmer det som ble påpekt tidligere i tråden her at disse usb 2.0 leserene ikke er bra. Kunne vært artig å sammenlignet resultatene folk her får på de forskjellige kortene med å bruke cf-ide adapter. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Test av Twinmos Ultrax 140x , link Nok en bekreftelse på at kortlesere er flaskehals. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Kjedelig at kortleserene skal være så trege. Det beste hadde nok vært et PCI(e)-kort med egen kontroller som støttet mange brikker. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 fikk lexar kortet i dag. kommer med resultater når jeg kommer hjem fra jobb i kveld... Lenke til kommentar
eggi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Beklager at jeg tar "gleden" fra deg Exa, jeg fikk også et 1GB lexar kort i posten i dag, her er resultatet fra HDtach. Ser ut som vi har en vinner i dette kortet, merkelig at det her viser 1% cpu bruk, mens på de andre korta ligger den opp mot 50%. Kortet ble testa i en CF-IDE adapter koblar rett i hovedkortet som secondary master. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Om ikke den lave cpu bruken skyldes en fluke i testen så kan den forklares med at kortet kjører i Ultra DMA mode ikke i f.eks. PIO-mode. Fint om Exa kunne bekrefte eller avkrefte dette. Endret 25. juli 2006 av johneinar Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 begynner å sjå bra ut det her. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 bastard... Hehe. surfer med mobilen så ser ikke resultatet. men hørtes jo bra ut at vi endelig fikk en godkjent hastiget. skal likevell teste og sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Dette ser jo svært spennende ut. Kom deg hjem, så vi år lese litt resultater eXa Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hehe kjempebra resultater endelig Hvor mye måtte du ut med for kortet og hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) æsj. 3.9mbps.... eggi: kan du ta bilde av kortet ditt så skal jeg ta bilde av mitt og sammenligne... Tok en kjapp titt i bios. der sto det Async dma: Multiword 2 Ultra dma: Not supported pio mode: 4 jeg skal prøve litt til. burde jeg formatere? edit: hm hos meg står det: smi model 20050811 og ikke fpi som hos deg! men ellers er det likt. og cpu bruk er 0-1% random accsess er og 0,5ms men kun altså 3,9mbps... jeg bruker samme hdtach btw.... Endret 25. juli 2006 av eXa Lenke til kommentar
eggi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 (endret) Det som sansynligvis er problemet ditt er CF-IDE adapteren, jeg har en som er akkurat lik den du har og med den får jeg ikke mer en rundt 4 MB/s. Med denne adapteren får jeg høyere hastighet, nå får jeg også 16 MB/s med 150x 1gb kortet som jeg kjøpte først. Link til lexar kortet, det har vi sikkert kjøpt av samme selger. Men det er uansett merkelig at det er forskjel på CF adapterene, jeg prøvde både med ata33 og ata100 kabel men fikk samme lave hastighet. Jeg merka også at når jeg hadde kobla til adapteren med kabel så brukte maskinen unormalt lang tid på å starte. Endret 25. juli 2006 av eggi Lenke til kommentar
eXa Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 steike. er det det som er problemet ja. linken til ditt adapter funker ikke... ja vi har nok det samme lexar kortet da. og ja, maskinen brukte merkelig lang tid på å boote...? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg har sett på noen CF adaptere at de har en jumper for CF I eller CF II, det kan være de adapterene dine ikke støtter CF II eXa Lenke til kommentar
eggi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Nå funker linken. Men, nå er jeg tilbake til 3.9 MB/s på denne også, fatter ikke hva som skjer her egentlig. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 hm merkelig. det som i teorien er ganske simpelt er visst ikke så enkelt likevell.... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 hm merkelig. det som i teorien er ganske simpelt er visst ikke så enkelt likevell.... 6558669[/snapback] Velkommen til HW-verden, sånn er det jo gjerne. Spennende å se om noen tør å satse på CF/IDE-adaptere som selges i norske butikker, så ikke alt kommer fra eBay. Jeg hadde foretrukket å kunne ha reklamering mot en norsk butikk hvis jeg hadde hatt adaptere og ørten minnekort. Kjedelig å vente på postgang til utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå