krislarsen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 var det noen som skulle det? 6928036[/snapback] Vet ikke jeg... Mener det ble nevnt at det var rabatt for å kjøpe 10+ stk. Men det er vel muligens bedre å tipse en eller annen nettbutikk og satse på at dem kjøper inn.. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 takk! å jippi, kjøper vi over 10stk sparer vi hele 20cent... skikkelig deal jeg gidder ikke å stresse med å skaffe folk og kjøpe 10stk bare for å soare 20cent jippi sparte 2.50 da kan jeg kjøpe en bugg også Woho! :!: Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 takk! å jippi, kjøper vi over 10stk sparer vi hele 20cent... skikkelig deal jeg gidder ikke å stresse med å skaffe folk og kjøpe 10stk bare for å soare 20cent jippi sparte 2.50 da kan jeg kjøpe en bugg også Woho! :!: 6928329[/snapback] Sparer en god del på å fordele fortollingsgebyrer + porto og slikt også... Men jeg hadde ikke giddet å administrere et slikt fellesinnkjøp selv iallfall. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 vet ikke om det er nevnt men det å kjøpe en 8gb systemram og så parisjonere noe av den til os (f.eks. 6gb) vil jo gi en sinnsvakt rask systemdisk. Det finnes jo guider for dette allerede i dag (ramdisk) =) Tror det har mye mer for seg. Men man må ha en vanlig disk under oppstart og avslutning der all data blir dumpet ved avslutning Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 takk! å jippi, kjøper vi over 10stk sparer vi hele 20cent... skikkelig deal jeg gidder ikke å stresse med å skaffe folk og kjøpe 10stk bare for å soare 20cent jippi sparte 2.50 da kan jeg kjøpe en bugg også Woho! :!: 6928329[/snapback] Sparer en god del på å fordele fortollingsgebyrer + porto og slikt også... Men jeg hadde ikke giddet å administrere et slikt fellesinnkjøp selv iallfall. 6928582[/snapback] hadde ikke gjort meg noe å stå for det, men måtte hvert noe som litt flere var interresert i og som man kunne spart en god del på å gjøre. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) vet ikke om det er nevnt men det å kjøpe en 8gb systemram og så parisjonere noe av den til os (f.eks. 6gb) vil jo gi en sinnsvakt rask systemdisk. Det finnes jo guider for dette allerede i dag (ramdisk) =) Tror det har mye mer for seg. Men man må ha en vanlig disk under oppstart og avslutning der all data blir dumpet ved avslutning 6928648[/snapback] nei holder fint med en iram med 4GB ram på. der har man os og sidevekslingsfil og så har man f.eks en 74gb 16mb raptor til alle programmer og sånnt. Kansje greit å ha 2GB system ram så man kan ha sidevekslingsfilen ganske liten 512MB f.eks. Mye greiere enn 8gb systemram greiene (som krever 64bit os og hovedkort med ddr2 ram...) Edit: nå er jeg litt usikker på prisen på iram, men tror man enklet kan få 4 av de cf-sata og 4 2GB cf kort for prisen av bare iram`en og da har man 8GB i tillegg.... Endret 24. september 2006 av eXa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå