Gå til innhold

Koble sammen flash-brikker og få rask disk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk!

å jippi, kjøper vi over 10stk sparer vi hele 20cent... skikkelig deal  :roll:

jeg gidder ikke å stresse med å skaffe folk og kjøpe 10stk bare for å soare 20cent

jippi sparte 2.50 da kan jeg kjøpe en bugg også Woho! :!:

6928329[/snapback]

Sparer en god del på å fordele fortollingsgebyrer + porto og slikt også... Men jeg hadde ikke giddet å administrere et slikt fellesinnkjøp selv iallfall.

Lenke til kommentar

vet ikke om det er nevnt men det å kjøpe en 8gb systemram og så parisjonere noe av den til os (f.eks. 6gb) vil jo gi en sinnsvakt rask systemdisk. Det finnes jo guider for dette allerede i dag (ramdisk) =) Tror det har mye mer for seg. Men man må ha en vanlig disk under oppstart og avslutning der all data blir dumpet ved avslutning

Lenke til kommentar
takk!

å jippi, kjøper vi over 10stk sparer vi hele 20cent... skikkelig deal  :roll:

jeg gidder ikke å stresse med å skaffe folk og kjøpe 10stk bare for å soare 20cent

jippi sparte 2.50 da kan jeg kjøpe en bugg også Woho! :!:

6928329[/snapback]

Sparer en god del på å fordele fortollingsgebyrer + porto og slikt også... Men jeg hadde ikke giddet å administrere et slikt fellesinnkjøp selv iallfall.

6928582[/snapback]

hadde ikke gjort meg noe å stå for det, men måtte hvert noe som litt flere var interresert i og som man kunne spart en god del på å gjøre.

Lenke til kommentar
vet ikke om det er nevnt men det å kjøpe en 8gb systemram og så parisjonere noe av den til os (f.eks. 6gb) vil jo gi en sinnsvakt rask systemdisk. Det finnes jo guider for dette allerede i dag (ramdisk) =) Tror det har mye mer for seg. Men man må ha en vanlig disk under oppstart og avslutning der all data blir dumpet ved avslutning

6928648[/snapback]

nei holder fint med en iram med 4GB ram på. der har man os og sidevekslingsfil og så har man f.eks en 74gb 16mb raptor til alle programmer og sånnt. Kansje greit å ha 2GB system ram så man kan ha sidevekslingsfilen ganske liten 512MB f.eks. Mye greiere enn 8gb systemram greiene (som krever 64bit os og hovedkort med ddr2 ram...)

Edit: nå er jeg litt usikker på prisen på iram, men tror man enklet kan få 4 av de cf-sata og 4 2GB cf kort for prisen av bare iram`en og da har man 8GB i tillegg....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...