Gå til innhold

Koble sammen flash-brikker og få rask disk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd å innstallere OS på CF enda, har kun kjørt benchmark.

Den adapteren som støtter DMA har en liten mikrochip, mens de andre kun har noen motstandere og kondesatorer, regner med det er den som gjør forskjellen.

Nå har jeg 2x4gb twinmos ultrax liggende, disse skal jeg bruke som OS disk i barebonen/htpc.

Jeg håper at sil3112 raid kontrolleren takler cf kort, hvis ikke så må jeg evt. bestille cf-sata adapter eller en annen ide controller.

Nå har jeg forresten fått alle delene til min nye spill maskin, det blir spennende og se om ICH8R takler 2xiram i raid0 + 4xseagate 7200.10 i raid 5, hvis ikke må jeg kjøre Iram diskene på JM kontrolleren, regner med det også funker.

Lenke til kommentar
Nå har jeg forresten fått alle delene til min nye spill maskin, det blir spennende og se om ICH8R takler 2xiram i raid0 + 4xseagate 7200.10 i raid 5, hvis ikke må jeg kjøre Iram diskene på JM kontrolleren, regner med det også funker.

6819375[/snapback]

Sweet jesus! :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg er vel litt på jakt etter en rask disk som ikke bråker (ca 5-10GB). Behøver ikke å boote fra den, men må kunne holde på data etter at maskinen er slått av.

Ulempen er at prisen begrenser meg.

6819453[/snapback]

Er 2,5"-disker for bråkete for deg? Ikke kjemperaske, men gir deg godt med lagrinsplass per krone i forhold til CF-kort. Skal mye til for å høre en 2,5"-disk i en normal PC, med mindre du har støydempet alt annet.

Lenke til kommentar
HWupgrade.it Test: Samsung Solid State Disk SSD 32 GB

(italiensk språk, men tall er jo lett å forstå) Oversetter.

Noen kjappe tall: 32GiB, 0,3ms, ATA66, 50 MB/s, 1,8".

Her er en liste med slike SSD-disker med priser på de fra PQI.

6842466[/snapback]

hm kansje 2 på 8GB er akseptabelt sånn prismessig.

FEMALE "Toshiba type" connectors hva vil det si? er det bare å bruke en lignende overgang slik som på 2,5 disker får å bruke på vanlig pata tilkobling?

edit: så ut som om det var samme pris på 1,8 og 2,5 så kan likegreit kjøpe 2,5 for enkelhetens skyld. men prisen var jo litt stivere enn 950$ for 32GB som det sto i artikkelen. 700$ for 8GB. sukk...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Trenger ikke raid for å få ytelse ut av de. Husk at MB/s ikke er et mål på ytelse. Det er bare en brikke i det hele. Aksesstid er også viktig for ytelsen.

Hvir jeg konstruerer et eksempel og sier at gjennomsnittstørrelsen for filene som aksesseres i windows er 100kB så vil det si at diskytelsen i windows vil øke med i størrelseorden 10 ganger når man reduserer aksesstiden fra 15 til 0,3ms, selv om man beholder 50MB/s transferrate. (harddisken vil nok ligge noe over i starten og en del under på slutten av disken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...