dagtheo Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Har planer om å kjøpe meg en liten og lett bærbar pc, og håper på litt tips og anbefalinger. Er ikke ment å brukes som en spill-pc, men gjør ikke noe om den takler cs og lignende. Blir nok mest brukt til word/excel og beregningsprogram. Den bør ha/være: - 12" (lett 14" også en mulighet) - vekt < 2 kg - hd>=80 gb - minne>=1gb - bluetooth Den bør ikke koste mer enn 13000,- Er litt usikker på om jeg bør velge amd eller intel prosessor. Frister litt med Intel core duo, men mener å ha lest at den ikke støtter 64 kb. Stemmer det? I så fall heller jeg litt mot amd. Har sett på noen pc'er som frister litt. Den ene er en FS Amilo Si1520. En annen er en Komplett Notebook S270 med AMD Turion 64 Mobile MT-37, 100 gb hd og 1 gb minne til 11000,- Noen som har synspunkter på disse eller andre pc'er å anbefale? Setter stor pris på svar Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Har planer om å kjøpe meg en liten og lett bærbar pc, og håper på litt tips og anbefalinger. Er ikke ment å brukes som en spill-pc, men gjør ikke noe om den takler cs og lignende. Blir nok mest brukt til word/excel og beregningsprogram. Den bør ha/være: - 12" (lett 14" også en mulighet) - vekt < 2 kg - hd>=80 gb - minne>=1gb - bluetooth Den bør ikke koste mer enn 13000,- Er litt usikker på om jeg bør velge amd eller intel prosessor. Frister litt med Intel core duo, men mener å ha lest at den ikke støtter 64 kb. Stemmer det? I så fall heller jeg litt mot amd. Har sett på noen pc'er som frister litt. Den ene er en FS Amilo Si1520. En annen er en Komplett Notebook S270 med AMD Turion 64 Mobile MT-37, 100 gb hd og 1 gb minne til 11000,- Noen som har synspunkter på disse eller andre pc'er å anbefale? Setter stor pris på svar 6072269[/snapback] FS Amilo Si1520 Lenke til kommentar
dagtheo Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 FS Amilo Si1520 6072504[/snapback] Ja, den er helt klar lekker...men hvordan er med Core duo...støtter den 64 kb? Må vel ha støtte for det for å kunne kjøre Vista når den kommer. Prisen hos pcutstyr.no er forresten 12008,- Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Toshiba Portégé R200 har en slik en jeg. helt fantastisk..... kanskje ikke noe og spille på Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Regner med du sikter til 64bit :!: Intel sine mobile-prosessorer støtter ikke 64bit, men vil absolutt anbefale dem alikevel. Personlig ville jeg valgt core over turion, selv om sistnevnte har 64bit-støtte. Vista vil fungere fint med både 64 og -32bitssystemer dvs man får versjoner for 32b og 64b.. Endret 9. mai 2006 av morgawr Lenke til kommentar
dagtheo Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Toshiba Portégé R200 har en slik en jeg. helt fantastisk..... kanskje ikke noe og spille på 6073147[/snapback] Ja, er veldig liten og lett den, men har litt lite minne og hd...men vekta er et stort pluss Regner med du sikter til 64bit Intel sine mobile-prosessorer støtter ikke 64bit, men vil absolutt anbefale dem alikevel. Personlig ville jeg valgt core over turion, selv om sistnevnte har 64bit-støtte. Vista vil fungere fint med både 64 og -32bitssystemer dvs man får versjoner for 32b og 64b.. Hehe, ja var 64 bit jeg mente Da er det i alle fall ett argument mindre for å gå for AMD. Har vel fått inntrykk av at folk på forumet mener Intel ligger foran på prosessorer for bærbare... Lenke til kommentar
dagtheo Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Hei! Har planer om å kjøpe meg en liten og lett bærbar pc, og håper på litt tips og anbefalinger. Er ikke ment å brukes som en spill-pc, men gjør ikke noe om den takler cs og lignende. Blir nok mest brukt til word/excel og beregningsprogram. Den bør ha/være: - 12" (lett 14" også en mulighet) - vekt < 2 kg - hd>=80 gb - minne>=1gb - bluetooth Den bør ikke koste mer enn 13000,- Er litt usikker på om jeg bør velge amd eller intel prosessor. Frister litt med Intel core duo, men mener å ha lest at den ikke støtter 64 kb. Stemmer det? I så fall heller jeg litt mot amd. Har sett på noen pc'er som frister litt. Den ene er en FS Amilo Si1520. En annen er en Komplett Notebook S270 med AMD Turion 64 Mobile MT-37, 100 gb hd og 1 gb minne til 11000,- Noen som har synspunkter på disse eller andre pc'er å anbefale? Setter stor pris på svar 6072269[/snapback] Håper på litt mer respons her...gjerne noen flere anbefalinger. Eller er det sånn at FSC Amilo Si1520 er det beste alternativet i denne prisklassen? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Bortsett fra skjermkortet så den jo sabla kurant ut. Lenke til kommentar
dagtheo Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Bortsett fra skjermkortet så den jo sabla kurant ut. 6076565[/snapback] Skal vel ikke spille noe særlig på den, så tror jeg klarer meg med integrert grafikkløsning...får ikke gjort noe skolearbeid hvis jeg kan spille de nyeste spillene på den Lenke til kommentar
dagtheo Skrevet 16. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2006 Da var det gjort...det ble en FSC Amilo Si1520 kjøpt hos Komplett.no. Bestilte i går, men skulle egentlig ikke komme på lager før i dag...fikk meg en gledelig overraskelse da jeg så de hadde fått den inn en dag før tida, og sendte den allerede i går. Gleder meg sykt til å få den...men må vel vente en dag ekstra på grunn av 17. mai...Hipp hipp hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå