ultRAW Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har et lite problem med spyware. Jeg vet hva den heter, hvor den ligger, hva den heter i oppgavebehandlinga, men den vil ikke bort. Den heter dcomcfg.exe, kanskje noen har vært borti den før? Uansett... Jeg kan trykke Avslutt prosess, men den er der med en gang igjen. Jeg kan ikke slette den fra der den ligger på C:\ disken, for den er i bruk Jeg kan ikke fjerne den fra oppstartslista med et Startup-program (et program som hjelper meg med å bestemme hva som skal starte med en gang jeg skrur på PC'n liksom). Jeg har prøvd flere "spyware-fjerne-program" (gratis riktig nok) men ingen har funket så langt. Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre? ultRAW Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 last ned ad-aware, det funker fett! søk på google eller gå på www.download.com for å laste det ned! sjekk denne linken her også: http://itpro.no/art/6405.html håper noe av dette hjelper Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har lasta ned ad-aware og kjørt en scan. Ad-aware fant ikke engang fila, men jeg har et annet program som klarte å finne den. Likevel er den der. Jeg leste også den linken du la ved. Det med å fjerne programmer i oppstarten har jeg prøvd, men den sleipe lille luringen er der fordi om jeg "nekter" den å starte. Har fortsatt noen triks som jeg skal prøve ut, men den er ikke borte enda. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei! Du kan forsøke antivirussøk fra Ultimate Boot CD. Du kan også boote opp FreeDOS fra denne, og da kan du slette alle uønskede filer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mulig det kan hjelpe dersom du skrur av systemgjenoppretting, og går inn i regedit. Der sletter du henvisninger til fila du vil bli kvitt. For å hindre den i å starte kan du prøve å slette henvisningen i: HKEY_LOCAL_MACHINE - SOFTWARE - Microsoft - Windows - CurrentVersion - Run Dette gjøres på eget ansvar. Ting kan gå galt når man rydder i registeret Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 to "amatør metoder" du kan prøve programmet killbox.exe for å slette fila ellers kan du du velge å trykk avslutte prosesstre, og ikke bare prosess i oppgavebehandling ruta, er du rask kan du klare å slette den før den starter igjen Lenke til kommentar
ultRAW Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg starta windows i sikkerhets modus. Da fikk jeg sletta alt som var av fila. Jeg kjørte også full system scan i sikkerhets modus (med ad-aware og et annet lignende program). Dette ser ut til å ha virket, ser ingen tegn til fila nå mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå