klure Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Jeg har nylig kjøpt meg to 80gb wd se disker som jeg nå skal sette opp i RAID... Dette er på et Abit KX7-333-R kort... Problemet er at når jeg går inn i biosen for RAID kontrolleren og lager et array av diskene.. (Striping) så nekter WinXP å boote etterpå... Følger bare veiviseren i biosen, og alt ser fint ut... Har hver av diskene som master på hver sin utgang... Hva er problemet? Det funker heller ikke å reinstallere XP... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Dual post [ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-10-04 17:17 ] Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Har du partisjonert og formatert diskene på nytt? Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Alt blir jo fjernet når jeg setter opp RAID'et da.. Partisjonene og alt, har en 45 GB som jeg booter fra.. Men XP nekter å starte når jeg setter opp et array med de to 80 gigaene... Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Men lurte litt på at det tok så kort tid å sette opp RAID'et.. trykte på create array og så var det ferdig liksom. Er det normalt? Så ikke at det skjedde noe, så da gikk jeg bare ut og restarta maskina. Da stoppet det opp i WinXP booten der det er sånn framgangsindikator... Stopper akkurat før den begynner å gå... Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 ingen som kan hjelpe? hastsak! Lenke til kommentar
klure Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Glem det... funka plutselig... Data er rare greier... Lenke til kommentar
and-stee Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hadde samme problem, men plutselig funka det. Maskina ble veldig treig og jeg fant ut at jeg måtte ta bort jumperne på harddiskene... Prøv det hvis maskina er treig Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hvis det begynner "å ikke funke lenger" - har du satt BIOS til å boot fra ATA 100/133 RAID? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå