Babyloner Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 hei.. vurdere å kjøpe en Intel pc, men er usikker på hvilken jeg skal velge.. derfor lurer jeg på hvilke forskjell jeg som bruker av pc'en vil merke når jeg velger Intel pentium D 930 fremfor Intel pentium D 940. skal ikke overklokke, og maskinen skal brukes til spill, musikk og surfing. håper på gode svar.. takk Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg vet ikke så mye om de to prosesorene men kansje dette kan hjelpe. http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...t=61&model2=321 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 maskinen skal brukes til spill, musikk og surfing. 6071941[/snapback] I så fall bør du heller kjøpe AMD. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 AMD kommer med Socket AM2 snart, Intel med Conroe CPU'ene... virker som det ikke er en bra tid å oppgradere/kjøpe ny PC om du velger noen av leirene... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) nei du kommer ikke til og merke noe stor forsjell da disse er veldig raske begge! jeg hadde valgt 3,ghz en........ alle svare altid noe alla vent til conroe og am2 og ditt og datt det var faktisk ikke det han spurte om han skulle vente! skjerp dere! velg 3,2ghz.... Endret 10. mai 2006 av hiper Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 alle svare altid noe alla vent til conroe og am2 og ditt og datt det var faktisk ikke det han spurte om han skulle vente! skjerp dere! velg 3,2ghz.... 6080002[/snapback] Kanskje trådstarter ikke vet om AM2 og Conroe og vil bli glad for å bli opplyst om det. Du anbefaler å kjøpe Intel enda trådstarter sier han skal spille. "Alle" vet jo at AMD gir mye bedre ytelse per krone i spill. Synes heller det er du som bør spare deg for slike komentarer enn å be andre skjerpe seg. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Kjøp AMD socket 939 hvis du skal bestille maskina i løpet av de neste dagene Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Trådstarter spør om noe helt konkret, ikke om AMD, men om Intel - Innleggene deres fjernes hvis ikke dere begynner å svare på det trådstarter spør om. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hvis du ikke skal overklokke (overhodet, ikke en gang i fremtiden), så ville det jo lønne seg for deg å velge 940'n, siden den vil vare lengre for deg en 930'n. Forskjellen er ikke ustyrtelig stor, men alle monner drar som det sies. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 nei du kommer ikke til og merke noe stor forsjell da disse er veldig raske begge!jeg hadde valgt 3,ghz en........ alle svare altid noe alla vent til conroe og am2 og ditt og datt det var faktisk ikke det han spurte om han skulle vente! skjerp dere! velg 3,2ghz.... 6080002[/snapback] Hva er galt med å be folk vente en måneds tid eller to så de kan få et system som yter dobbelt så bra til samme prisen? Tenk så kjipt for han da, hvis han kjøper et system i dag for og så tenke at han sitter med skjegget i postkassa om et par mndr fordi systemet hans er allerede like utdatert som en dinosaurus.. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hvorfor ender de fleste spørsmål som trådstarter er ute etter med anbefaling om å vente på noe bedre som kommer. Hvis alle bestandig skal få dette svaret, ja da vil vi vente i evighet fordi det stadig kommer bedre utstyr. Ja, jeg ser at Socket AM2 kommer, men trur dere at det stopper der. Nei det vil dukke opp nye plattformer, nye CPU'r, nye grafikkkort o.s.v. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Joda, men det er forskjell på å vente flere mnd. og en. Jo nærere det kommer til en nylansering, jo mindre gunstig er det jo å kjøpe den forrige modellen. Det er jo tross alt ikke snakk om en lansering som er langt uti det blå... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Han trenger ikke vente på AM2, socket 939 yter jo like godt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 (endret) Kanskje trådstarter mayoo89 kan komme med en kommentar om det er aktuellt med andre alternativer enn de to han nevner? Og evt. hvor lenge det er aktuellt å vente på nye ting? Forøvrig vil jeg komme med et par faktum angående de to prosessorene: - 940 er klokket til 6,67% høyere enn 930 og vil dermed i teorien kunne yte opp mot 6,67% bedre. (I praksis når man aldri helt opp til de teoretiske verdiene fordi andre ting alltid spiller litt inn på ytelsen.) - I følge prisguiden koster 940 17,5% mer enn 930, eller i rene kroner: 285 kroner. Endret 12. mai 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Han trenger ikke vente på AM2, socket 939 yter jo like godt. 6087704[/snapback] AM2? jeg tenker på Conroe jeg... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Han trenger ikke vente på AM2, socket 939 yter jo like godt. 6087704[/snapback] AM2? jeg tenker på Conroe jeg... 6087738[/snapback] Når man først har bestemt seg for å kjøpe en pc, orker man ikke å vente i månedsvis på å kjøpe. socket 939 er det beste alternativet da, som man kan kjøpe i dag. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Trådstarter spør om noe helt konkret, ikke om AMD, men om Intel - Innleggene deres fjernes hvis ikke dere begynner å svare på det trådstarter spør om. 6086531[/snapback] Dette oysfaerg kan jeg overhodet ikke forstå. Trådstarter sier han skal bruke pc'en sin til spill. Hvorfor er det da ikke lov å anbefale han å kjøpe AMD i stedet,når man vet at det er et mye bedre valg? Greit at trådstarter spør om Intel,men det er jo godt mulig at han ikke vet at AMD vil være det beste valget. Jeg hadde hvertfall blitt glad for å bli opplyst om noe slikt. At personer som skulle kjøpe Intel heller har endt opp med AMD etter å ha vært innom dette forumet har jo hendt "1 million" ganger før. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 jeg vil bare si takk for alle tipsene og rådene... og jeg visste at AMD og Intel ville komme med nye cpu'er i den nærmeste måndene, men tenkte å kjøpe en pc på dagen, og da falt jeg liksom for Intel sine cpu'er jeg nevner i det første innlegget at jeg skal spille, men det blir ikke spilling slik at jeg sitter på pc'en i 4-5 timer i strekk i 3-4 dager i uka..spiller litt på ukedagene, hvis jeg ikke har noe å gjøre, ellers blir det for det meste i helgene. jeg kommer heller til å bruke pc'en til skople, surfing, musikk og litt bildebehandling.. men utifra det jeg har lest på dette, og her på forumet, tror jeg at jeg vil vente til conroe og am2 kommer..reiser bort i ferien, og vil ikke bruke pc'en da, og siden disse cpu'ene kommer i løpet av sommeren, så tor jeg det er best å vente.. men forresten, et tillegsspørsmål: vet at det er lurt å bygge selv, men hvis jeg på et aller annet punkt bestemmer meg for å satse på Dell's sikkerhet og garanti, hvor lang tid vil det ta før de selger pc'ene med conroe etter at den er ute på markedet?? kommer nok aldri til å overklokke, så det er ingen hindring for meg å kjøpe fra Dell... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 jeg vil bare si takk for alle tipsene og rådene... og jeg visste at AMD og Intel ville komme med nye cpu'er i den nærmeste måndene, men tenkte å kjøpe en pc på dagen, og da falt jeg liksom for Intel sine cpu'er 6088425[/snapback] Egentlig burde det vært omvendt. AMD er det klart beste valget i dag, mens om noen måneder kan det hende Intel sitter på tronen. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Trådstarter spør om noe helt konkret, ikke om AMD, men om Intel - Innleggene deres fjernes hvis ikke dere begynner å svare på det trådstarter spør om. 6086531[/snapback] Dette oysfaerg kan jeg overhodet ikke forstå. Trådstarter sier han skal bruke pc'en sin til spill. Hvorfor er det da ikke lov å anbefale han å kjøpe AMD i stedet,når man vet at det er et mye bedre valg? Greit at trådstarter spør om Intel,men det er jo godt mulig at han ikke vet at AMD vil være det beste valget. Jeg hadde hvertfall blitt glad for å bli opplyst om noe slikt. At personer som skulle kjøpe Intel heller har endt opp med AMD etter å ha vært innom dette forumet har jo hendt "1 million" ganger før. 6088074[/snapback] Enig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå