Gå til innhold

Trist musikk til presentasjon [LØST]

uro

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har prosjekt uke og gruppen min har tatt Halden Reaktoren som tema, og skal da ta med ting om Tsjernobylulykken og hva som har skjedd etter den og vi lager en presentasjon med triste bilder av ettereffektene av ulykken, sykt triste bilder med skikkelig skada barn og sånt.

Men det vi trenger da er noe musikk som gjør intrykket helt, må være veldig trist og gjøre intrykket ennå sterke og som gir litt oppmerksomhet fra publikum. Så om noen vet om noe trist musikk så hadde det vært fint.

På forhånd takk.

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje noen rolige partier av Mozarts Requiem? Veldig trist og dramatisk.

My Dying Bride - For My Fallen Angel er jo et valg til avslutningen. Den blir folk deppa av. :)

6071875[/snapback]

Tusen takk for raskt svar :) Holder på og skaffe dem nå.

Hvis noen har noen flere forslag er dette også velkommen altså. Jo mer vi har og velge i jo bedre kan vi få det.

Lenke til kommentar

Temaet fra Schindler's Liste.

Synes ellers at Requiem var et godt forslag. Kan også anbefale Sergei Rachmaninoffs Piano Concerto II, da det er melodiøs klassisk musikk med tyngde. Blir fort dramatisk det.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

den derre red october musikken.. skal finne ut av hva den heter

edit: ja, den hette jo hymn to red october (main tittle)

er spor nummer 1 på soundtracket.

for meg info, pm meg...

edit: fadern heller, den var jo ikke trist... tenker på en annen russer-sang... den som sikkert er postet over her...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som har svart, har funnet alt dere har nevnt så skal få hørt igjenom dem før jeg tar kvelden i dag. Dere er liv reddere alle sammen. :w00t:

God natt til alle. :sleep:

Hvis noen har flere forslag er det bare og legge dem her. Ser innom i morgen igjen.

Lenke til kommentar

placebo - my sweet prince... kanskje en annen trist-sjanger enn død-trist liksom...

er det ikke 20 år siden dette skjedde?

placebo har en melankonsk sang som heter twenty years... det er en veldig fin sang..

når du sier presentasjon av slike bilder, så ser jeg for meg dempet belysning i rommet, musikk og bilder på en prosjektor som blir bladd sakte gjennom. gjerne bilder i sepia (ingen farger, bare brunskjær) eller sort hvitt.....

kan du kanskje si litt mer om presentasjonen, skal dere forklare noe til hvert bilde?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
Kanskje noen rolige partier av Mozarts Requiem? Veldig trist og dramatisk.

My Dying Bride - For My Fallen Angel er jo et valg til avslutningen. Den blir folk deppa av. :)

6071875[/snapback]

Tusen takk for raskt svar :) Holder på og skaffe dem nå.

6071901[/snapback]

På lovlig Vis? :hmm: :!:

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Russian Red Army Choir - Soviet National Anthem

6072502[/snapback]

bekreftes på det sterkeste.

Hvis du skal vise bilder fra selve jobbingen, brannmenn som sloss mot flammene og slikt, kan jeg anbefale sint musikk, Rage against the machine for eksempel...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...