Lemkin Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. 6075121[/snapback] Tøft gjort når karrieren står på spill... Endret 10. mai 2006 av stiiig Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. 6075121[/snapback] Tøft gjort når karrieren står på spill... 6075611[/snapback] På hvilken måte..? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. 6075121[/snapback] Tøft gjort når karrieren står på spill... 6075611[/snapback] På hvilken måte..? 6075638[/snapback] Dersom eieren av kanalen som sender dette, eller eieren av kabelselskapet som sender kanalen er kompis med Bush, eller rett og slett har tjent på skatteletter etc., så skal det ikke sååå mye til at noen finner ut at "han er et problem. Kvitt ham". Men nå er vel Bush såpas lavt nede uansett at det er ufarlig å sparke ham.. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. 6075121[/snapback] Tøft gjort når karrieren står på spill... 6075611[/snapback] På hvilken måte..? 6075638[/snapback] Dersom eieren av kanalen som sender dette, eller eieren av kabelselskapet som sender kanalen er kompis med Bush, eller rett og slett har tjent på skatteletter etc., så skal det ikke sååå mye til at noen finner ut at "han er et problem. Kvitt ham". Men nå er vel Bush såpas lavt nede uansett at det er ufarlig å sparke ham.. 6076627[/snapback] Stephen Colbert jobber for Comedy Central, ikke C-Span. Såvidt jeg forstår konteksten så er Colbert kun en gjest i programmet/sendingen. Dessuten er det tåpelig å tro at Colbert skulle stå i fare for å miste jobben sin, da jobben hans faktisk er å gjøre narr av politikere.. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg tror det ble sendt på cspan. Som er meg bekjent en non-profit kanal som sender live feeds fra senatet etc. Sånn sett skulle ikke den problemstillingen være så aktuell, selvom jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar
stiiig Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg syns selv dette var tøft gjort av den enkle grunn av at presidenten sitter rett ved siden av deg, og en stor forsamling "viktige" personer hører på deg. Du kan nevne ytringsfriheten så mye du vil, det skal allikevel en del mot til for å gjøre det der, og det er tøft gjort. 6075016[/snapback] Nei, det er ikke tøft gjort. Det er slik det skal være. Ingen skal være redde for å si hva de mener, uansett hva det er og uansett hvem det er snakk om. Ola Nordmann skal ha lov til å si akuratt det han mener om Bush og politikken hans, som Bush har rett til å si hva han mener om Ola Nordmann så samt Bush representerer seg selv, og ikke USA. 6075121[/snapback] Tøft gjort når karrieren står på spill... 6075611[/snapback] På hvilken måte..? 6075638[/snapback] Dersom eieren av kanalen som sender dette, eller eieren av kabelselskapet som sender kanalen er kompis med Bush, eller rett og slett har tjent på skatteletter etc., så skal det ikke sååå mye til at noen finner ut at "han er et problem. Kvitt ham". Men nå er vel Bush såpas lavt nede uansett at det er ufarlig å sparke ham.. 6076627[/snapback] Stephen Colbert jobber for Comedy Central, ikke C-Span. Såvidt jeg forstår konteksten så er Colbert kun en gjest i programmet/sendingen. Dessuten er det tåpelig å tro at Colbert skulle stå i fare for å miste jobben sin, da jobben hans faktisk er å gjøre narr av politikere.. 6077022[/snapback] Kan jo tenkes at det finnes en strek til og med han kan trø over. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Kan jo tenkes at det finnes en strek til og med han kan trø over. 6080205[/snapback] Ja, og hva så? Hvordan noen i det heletatt bare tenker at "kanskje Bush er kompis med sjefen og får han sparket" er for meg uforstående. Selv når Colbert ikke jobber i c-span engang. En kan se på Colbert som vår egen Otto Jespersen, og han jobber jo i TV2 selv om han tente på både bibel og penger og det amerikanske flagget.. Hvis det er en slik grense i det heletatt her i Norge, så vil jeg anta at den grensen er enda lengre ute i USA hvor harselering av politikere er meget allment akseptert. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, og hva så? 6080792[/snapback] Du må innrømme, selv om det skal være helt legitimt å gjøre det, at det er tøft å rette kritikk mot en person og politikken han fører når du står rett overfor han. Det kan sammelignes med at det ikke er så mange som tør å innrømme at du ble stygg etter at du klipte deg, det er fult lovlig å kritisere, men du skal faktisk ha litt mot for å gjøre det direkte mot personen. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, og hva så? 6080792[/snapback] Du må innrømme, selv om det skal være helt legitimt å gjøre det, at det er tøft å rette kritikk mot en person og politikken han fører når du står rett overfor han. Det kan sammelignes med at det ikke er så mange som tør å innrømme at du ble stygg etter at du klipte deg, det er fult lovlig å kritisere, men du skal faktisk ha litt mot for å gjøre det direkte mot personen. 6082448[/snapback] Egentlig, for å være helt ærlig, så syns jeg ikke det er så tøft som alle skal ha det til. Mannen holdte en tale hvor han snakket om en person og den personens politiske holdninger som satt ikke så langt vekk fra han. Nå er det ikke første gangen (regner jeg med) at Colbert "slakter" Bush, men det er vel første gangen Bush sitter 3-4 meter unna han når han gjør det. Det er underlig at vi forfekter ytringsfriheten som en menneskerett, men når vi først bruker den så er det sesasjonelt. Jeg er enig i at det er snakk om en meget profilert person, men om det skulle være så tøft å bruke ytringsfriheten mot en mann som står for nettopp denne rettigheten selv er jeg ikke enig i. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 (endret) Vær så snill, gjør det sjæl a. Selvfølge eller ei, det krever et snev av mot når du står og snakker (ned) til en av verdens mektigste menn. Endret 11. mai 2006 av Lord^ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Vær så snill, gjør det sjæl a. Selvfølge eller ei, det krever et snev av mot når du står og snakker (ned) til en av verdens mektigste menn. 6084449[/snapback] Jeg hadde vært mer nervøs for kameraene og tanken på at jeg skulle talt til alle som så på. Men det er bare meg, og jeg er ingen stor taler. Det er derimot Colbert som lever av å gjøre akuratt det han gjør på denne filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå