Gå til innhold

ie 3.0 fan som trenger ny mus


Anbefalte innlegg

Jeg er en hardbarka ie 3.0 fan, som egentlig aldri har likt noen annen mus jeg har prøvd, men ettersom den ikke har mulig å få tak i mer har jeg ikke noe annet valg.

Derfor er jeg ute etter anbefalinger fra folk som har vært i samme situasjon før.

Jeg bryr meg fint om logitech510-fans, så dere trenger ikke poste;)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er veldig lik deg, hardbarka 3.0 fan, brukte opp 3 stykk av dem før de gikk ut av produksjon...

Den musen jeg synes ligner mest , og som jeg selv synes er digg er Microsoft Laser Mouse 6000,

https://prisguiden.no/product.php?product_id=36521

 

Ellers prøvde jeg ie 4.0, da jeg liksom hadde håp om at det skulle være en bra oppfølger, men må bare si at jeg aldri har blitt så skuffa som av den.

Nå for tia bruker jeg MX518, "aimen" føles like bra, om ikke bedre enn med 3.0, tar litt tid med tilvenning, men synes det er en verdig erstatter, dog litt mer "klumpete".

 

MEN, så kommer det positive alternativet (les: dyre), jeg sa jeg hadde brukt 3 stk før de gikk ut av produksjon, men jeg har også brukt 1 etter :) De finnes nemlig på lager hos en webshop i Sverige, den ser veldig "amatørmessig" ut , men jeg har kjøpt en der , det ble en smule dyrt, men jeg fikk hvertfall et eksemplar.

Musa koster 595,- (sek, så det blir jo litt mindre..) og du må i tillegg betale toll på nesten 200,- , og du må også overføre penger fra din konto til en svensk konto, noe som også kosta en hundrelapp , hvertfall i min bank..

 

Min erfaring med ie 3.0 , er at den har et svakt punkt, (mulig derfor den gikk ut av produksjon, i dont know) og det er at ledningen ikke sitter bra nok fast på musa, gjennomsnittlig levetid på mine var fra ca 1-6 måned på hver, før signalet begynte og bli dårlig når jeg spillte , ala usb kobler fra / kobler til helt random i spill, noe som var sykt irriterende, og dermed den største grunnen til at jeg ikke gadd spandere 1000kr til på en ny.. (den siste varte bare 3 uker med heftig fps gaming)

 

PM hvis du allikevel vil ha en :) Du kan også få mail som gikk frem og tilbake mellom meg og butikken..

Endret av Phalanx
Lenke til kommentar

Takk for bra svar. Synes også 900 spenn for en mus blir litt i drøyeste laget.

Synes forsåvidt Laser 6000 så grei ut(hvis de har fiksa det problemet med raske bevegelser jeg har sett endel klager på), men jeg bruker hjulet flittig i alle retninger, så jeg lurer på om hjulet er like dårlig som på ie 4.0 eller om det virker greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...