Zafar Iqbal Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Halla folkens noen som har sett dette. Tenkte kansje det er noen som kunne hatt glede av dette. http://www.flexiweb.no/?forside=/Default2....xiweb_designere For min del er det ikke aktuelt, trenger forsjatt litt trening i design Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Det jeg tenkte på var at det, det er den mest kule stillings anonnsen jeg har sett på lenge. De krever ikke dukomentasjon eller pappirer men er ute etter å se hva folk kan og muligens ansette en person etter de kunnskapene personen har. Lenke til kommentar
Mjaa Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Frekvens AS forbeholder seg retten til å benytte alt materiell som blir utviklet under prosjektet og en evnt. prøveperiode / testfase. "Dessverre, du har nok ikke fått jobben, vi har fått inn så mye materiale at vi ikke har bruk for nye folk. Send dog gjerne inn nye maler når vi igjen søker etter ny ansatt om 2 mnd......." Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Er det ikke da en fordel å ta bort anonnsen fra it avisen. Hvis dere ikke ønsker mer søkere? Lenke til kommentar
Mjaa Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Ok, det var litt dårlig formulert, for å gjøre det klinkende klart; jeg har absolutt ingenting med dem å gjøre. Synes bare det var en genial måte å skaffe seg materiale på. Få folk til å lage websider i hopetall, som Frekvens AS senere kan bruke, og derav slippe å ansette nye folk. Enkel å grei måte å spare penger på. Det var mitt første innlegg her på forumet, prøver så godt jeg kan å lese igjennom gamle innlegg og sette meg litt inn i systemet, så derfor av gammel vane fra andre steder skriver jeg nok litt kronglete. Har prøvd å rette det opp her. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Mjaa skrev (2002-10-04 17:19): Frekvens AS forbeholder seg retten til å benytte alt materiell som blir utviklet under prosjektet og en evnt. prøveperiode / testfase. "Dessverre, du har nok ikke fått jobben, vi har fått inn så mye materiale at vi ikke har bruk for nye folk. Send dog gjerne inn nye maler når vi igjen søker etter ny ansatt om 2 mnd......." :lol: Og plutselig har Frekvens AS fått en masse nye maler som de kan bruke fritt til egen fortjeneste, uten å hverken behøve å ansette nye folk eller betale de som har lagd de nye malene for jobben.:razz: EDIT: Mjaa, du postet mens jeg skrev. Forsto deg veldig godt jeg, hadde samme tanken selv. :smile: [ endret av Orjanp den 2002-10-04 17:40 ] Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 ja ja det er vel både og. Men jeg vil jo tro at det er du som har rettighetene på det materiale som du sender inn. Nja vet ikke du sier noe der Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det kan jo være at vi er litt paranoide. Hvem vet..... Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 ja sier noe der. Men tenk på en person som legger masse arbeid og timer i dette som får avslag på søknaden, det må være kjipt. Tenk alle de nye impulsene de for når kansje 10-20 personer sender dem design på websider. Sleipinger ass. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Ikke noe tvil om at de kan få veldig mye gratis med den formuleringen i annonsen. Det er slettes ikke sikkert at det er med hensikt, men ville nok undersøkt litt før jeg la ned masse arbeid med å lage maler til dem. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hmmmm... man må nesten være litt forsiktig med slike annonser. Jeg har selv blitt lurt på den måten. Det var noe av det samme. Jeg var på intervju hos et firma. De virket veldig intresserte, men som en siste prøve ville de at jeg skulle lage en slags mal. God troende som jeg var, laget jeg denne malen og fikk denne beskjeden etter noen dager: Beklager men stillingen har blitt besatt. Jeg tenkte ikke noe serlig mere over det. Etter et par uker var jeg innom websiden til firmaet jeg var på intervju til. De hadde faktisk vært så frekke og brukt min mal på sidene dems! De hadde til og med tatt credit for designet osv! Irriterende!! måtte trå til med advokat osv for å få siden ned! Folk er frekke! Mvh Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Det problemet skal ikke være særlig værre å løse enn å spesifisere at designen tilhører deg, og kan ikke brukes uten tillatelse fra designeren. Da har de ingenting de skal ha sagt i sitt forsvar hvis de allikevel bruker den. Lenke til kommentar
Penetrator Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Frekvens er et seriøst selskap jeg har hørt og lest mye bra om. I denne konkurransen benytter de tydelig det faktum at det nå er arbeidsgivers marked, samt at det er et overskudd på web designere, som ikke burde være redde for å vise at de er de rette for jobbene. Og forbeholde seg retten til å bruke noe av det innsendte materialet er noe alle bedrifter naturligvis er nødt til å ta forbehold om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå