batti64 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Dette skjedde inne på et byggefelt (med fartsgrense 30 km/t), men med ganske stor vei og fortau på begge sidene. Ingenting var sperret av av politiet. Men når det kom en bil kjørende flyttet korpset seg, men de ville ikke flytte seg når jeg kom på moped Kan tenke meg at han fyren som stoppa meg, hadde gitt beskjed til alle i korpset om ikke å flytte seg for mopeder.. For da jeg kom kjørende reagerte jeg på at ingen ville lage vei for meg, men bilen som kom ca 30-50 meter bak flytta de seg for med en gang Endret 9. mai 2006 av batti64 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Folk har ikke respekt for mopedister. Jeg hadde tutet for å komme forbi Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Dette skjedde inne på et byggefelt (med fartsgrense 30 km/t), men med ganske stor vei og fortau på begge sidene. Ingenting var sperret av av politiet. Men når det kom en bil kjørende flyttet korpset seg, men de ville ikke flytte seg når jeg kom på moped Kan tenke meg at han fyren som stoppa meg, hadde gitt beskjed til alle i korpset om ikke å flytte seg for mopeder.. For da jeg kom kjørende reagerte jeg på at ingen ville lage vei for meg, men bilen som kom ca 30-50 meter bak flytta de seg for med en gang 6071637[/snapback] Åh, blir så irritert på sånne folk... Men med dette har du ditt på det tørre. Hadde du trimmet (etc.) sykkelen? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Dette skjedde inne på et byggefelt (med fartsgrense 30 km/t), men med ganske stor vei og fortau på begge sidene. Ingenting var sperret av av politiet. Men når det kom en bil kjørende flyttet korpset seg, men de ville ikke flytte seg når jeg kom på moped Kan tenke meg at han fyren som stoppa meg, hadde gitt beskjed til alle i korpset om ikke å flytte seg for mopeder.. For da jeg kom kjørende reagerte jeg på at ingen ville lage vei for meg, men bilen som kom ca 30-50 meter bak flytta de seg for med en gang 6071637[/snapback] Åh, blir så irritert på sånne folk... Men med dette har du ditt på det tørre. Hadde du trimmet (etc.) sykkelen? 6071708[/snapback] Ja, den er trimma, men har sånn trådlaus sperre ting slik at den bare går i 45 når jeg ikke trykker på den Lenke til kommentar
M-J Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 HAHA festlig liten hissigpropp du har møtt på! tipper onkel får seg en liten latter hehe Lenke til kommentar
abrj Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Da jeg var i militæret lærte vi at militære som var ute og marsjerte i tropp var reknet som kjørende. Skulle ikke forundre meg om musikkorps også faller inn under denne bestemmelsen... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Dette får du ikke straff for. det er faktisk straffbart å kjøre på fortau. Det stemmer at du har vikeplikt for prosesjoner, og plikter å utvise særlig aktsomhet. Så kan man diskutere så man blir blå om du har utvist aktsomhet eller ikke. Det kan nok ikke bevises i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Det kan nok ikke bevises i dette tilfellet. 6071761[/snapback] Er ikke 20 musikanter som vitne godt nok som bevis? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Har min sterke tvil om at en øvelse sånn kan kalles parade e.l. Anyway, når jeg gikk i korps pleide vi da faktisk å aldri okkupere hele vegbanen. Det er liksom ikke så utrolig populært å sperre hele vegbanen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Uansett lovligheten av korpset i gaten (det er ikke det det er snakk om). Du har ikke lov til å bruke motorisert kjøretøy på fortauet (uansett hastighet). Jeg kjenner flere som har fått bot for å bruke moped/MC på fortau (og det var "bare" noen få meter). Så den delen er (u)grei. I Norge er det gjennom over 100 år blitte n tradisjon atg korps må øve i veibanen før 17. mai. Dette gir det ikke rett til å kjøre på fortauet. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 skru av tenningen og mopeden gjelder som en sykkel, og vips så kan du trille den på gang og sykkelsti Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender 6071286[/snapback] Jeg liker helle ikke sånne, men er ingen grunn til og spytte på folk(EDIT: Ah, leste feil) Det er jo ikke lovog kjøre med moped på fortøy uansett. Enda jeg skjønner at du hadde lyst til og gjøre det. Endret 9. mai 2006 av Bundy Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender 6071286[/snapback] Jeg liker helle ikke sånne, men er ingen grunn til og spytte på folk(EDIT: Ah, leste feil) Det er jo ikke lovog kjøre med moped på fortøy uansett. Enda jeg skjønner at du hadde lyst til og gjøre det. 6073068[/snapback] Jeg hadde jo ikke lyst å kjøre på fortauet. Jeg ville jo holde meg på veien, men han mannen som stoppa meg ville at jeg skulle kjøre på fortauet Btw, det var en gammel man i 50 årene med grått hår som stoppa meg Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender 6071286[/snapback] Jeg liker helle ikke sånne, men er ingen grunn til og spytte på folk(EDIT: Ah, leste feil) Det er jo ikke lovog kjøre med moped på fortøy uansett. Enda jeg skjønner at du hadde lyst til og gjøre det. 6073068[/snapback] Jeg hadde jo ikke lyst å kjøre på fortauet. Jeg ville jo holde meg på veien, men han mannen som stoppa meg ville at jeg skulle kjøre på fortauet Btw, det var en gammel man i 50 årene med grått hår som stoppa meg 6073099[/snapback] De er verst, hehe Husker jeg hadde en gammal Yamaha DT før(Dritt moped, men den gikk iallefall). Og når vi parkerte utenfor Rema så kom det alltid en gammel mann ut å kjefte på oss fordi motoren gikk når vi sto stille, vi sto kanskje stille i 2 min. Vi sa bare at vi ikke gadd å skru dem av fordi de er et helvete å få i gang (Spessielt min da). Han skulle ringe snuten og det var ikke måte på. Det hjalp kanskje ikke at jeg og de andre kjørte frem og tilbake med klutsjen inne å bann gass et par ganger hver gang han kjefta på oss Men det skjedde aldri noe Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Da jeg var i militæret lærte vi at militære som var ute og marsjerte i tropp var reknet som kjørende. Skulle ikke forundre meg om musikkorps også faller inn under denne bestemmelsen... 6071760[/snapback] Hvis de regnes som kjørende og tar hele veibanen skulle de hatt en bil kjørende foran seg med et skilt på taket hvor det stod: "Bred last" Det er greit at de regnes som kjørende, men de kunne jo prøve å holde seg på den ene siden. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 For all del gi plass for snørrunger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå