batti64 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hei. Nå nettopp når jeg skulle ned en tur på butikken å kjøpe pizza med mopeden, så kom det et korps som øvde til 17. mai (ca 20 stk). De gikk midt i veien å sperde nesten hele veien, utenom en liten luke på den ene siden. Jeg kjørte sakte (mindre en 5 km/t) gjennom den eneste luken jeg fant mens de gikk forbi. Plutselig kommer en mann "hoppende" ut og stopper mopeden. Han sier at jeg ikke har lov til å kjøre her gjennom korpset. Han sa at jeg skulle kjøre på fortauet! Jeg sier at jeg ikke viste om noen lover hvor det stod at når et korpst kommer gående, må du kjøre på fortauet. Da sier han at det står i traffikloven. Er det virkelig noen lover om dette? Dessuten, hadde jeg ikke komt opp på fortauet da det er en gangske høy kant. Til slutt før han slipper meg ser han på skiltet og sier at jeg kommer til å høre fra lensmannen i morgen Har jeg gjort noe galt? Ble litt redd når han sier han skal kontakte lensmannen... Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender Endret 9. mai 2006 av Nstin Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle kanskje smurt deg med tålmodighet og ventet til det var helt klar bane, det kunne jo vært en liten unge som snubla i trommestikkene og havnet mellom hjulene dine! Men tror ikke du trenger å bekymre deg for lennsmannen:) Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Ja, han kan prøve seg med å kontakte lensmannen tror jeg. Da får han høre mye rart... Du har vel strengt tatt ingen plikt om å unnvike marsjerende korps, men du har vikeplikt for fotgjengere. Kanskje det er den regel som telles? Dessuten er det ikke spesielt pent å kjøre gjennom korps og andre marsjerende grupperinger. Lenke til kommentar
grodsj Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Vel, vet ikke hva det står om korps på veibannen i norske lover, men det står nok heller mer om at du ikke skal kjøre på fortauet med mopeden din. Du blir nok aldri å høre noe fra politiet. Saken ville jo helt klart vært en annen om det var 17.mai. Om du hører noe, burde du i så tilfelle annmelde denne mannen for okkupering av veibane. Eller hindring av kjøring eller no sånt. Da blir det nok hode bry for politiet til at saken blir henlagt. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle kanskje smurt deg med tålmodighet og ventet til det var helt klar bane, det kunne jo vært en liten unge som snubla i trommestikkene og havnet mellom hjulene dine! Men tror ikke du trenger å bekymre deg for lennsmannen:) 6071287[/snapback] Med 5kmt på en moped, så trur jeg det ikke er mulig å skade noen på den måten der du Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle kanskje smurt deg med tålmodighet og ventet til det var helt klar bane, det kunne jo vært en liten unge som snubla i trommestikkene og havnet mellom hjulene dine! Men tror ikke du trenger å bekymre deg for lennsmannen:) 6071287[/snapback] Med 5kmt på en moped, så trur jeg det ikke er mulig å skade noen på den måten der du 6071304[/snapback] Folk drukner i sølepytter, så det går sikkert fint ann! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Vel, vet ikke hva det står om korps på veibannen i norske lover, men det står nok heller mer om at du ikke skal kjøre på fortauet med mopeden din. Du blir nok aldri å høre noe fra politiet. Saken ville jo helt klart vært en annen om det var 17.mai. Om du hører noe, burde du i så tilfelle annmelde denne mannen for okkupering av veibane. Eller hindring av kjøring eller no sånt. Da blir det nok hode bry for politiet til at saken blir henlagt. 6071300[/snapback] Tror nok politiet driter liker mye i begge deler. Og Nstin: Den ideen din syns jeg var kjempebra! Med understrek. For det hadde jo hjulpet sååå mye! ikke sant? [/ironi] Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Du skulle kanskje smurt deg med tålmodighet og ventet til det var helt klar bane, det kunne jo vært en liten unge som snubla i trommestikkene og havnet mellom hjulene dine! Men tror ikke du trenger å bekymre deg for lennsmannen:) 6071287[/snapback] Med 5kmt på en moped, så trur jeg det ikke er mulig å skade noen på den måten der du 6071304[/snapback] Folk drukner i sølepytter, så det går sikkert fint ann! 6071308[/snapback] En moped er jo rimelig lav, og har bra bremser. Så klarer man å skade seg på den måten så er man jævli flink. Og folk som drukner i sølepytter har jeg liten medlidhet for, de er drittsekker. Edit: glemte en del av setningen Endret 9. mai 2006 av Nstin Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Takk for bra svar... Da trenger jeg ikke bekymre meg noe mer Får bare anmelde han for okkupering av veibane eller hindring av kjøring hvis jeg hører noe EDIT: leif Endret 9. mai 2006 av batti64 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender 6071286[/snapback] Voksent, veldig voksent. Lykke til i livet med den oppførselen der. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Du skulle bare spytta på bakken forann han og sagt:"Shit ass! Du er rimelig fakka!" Og så bare kjørt fort videre. Edit: Jeg liker ikke sånne som trur de kan ta loven i sine egne hender 6071286[/snapback] Voksent, veldig voksent. Lykke til i livet med den oppførselen der. 6071435[/snapback] Lykke til med å forstå hva som er seriøst og ikke seriøst. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Trudde da man bare kunne gå midt i veien på 17 mai jeg da. Øve på å gå, kan de vel andre plasser? Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Edit: Nei, gadd ikke å provosere mer Men, Han mannen har da heller ingen rett til å holde igjen gutten heller. Endret 9. mai 2006 av Nstin Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Nå ble jeg litt i tvil igjen Håper du tar feil Men hvor mye sånn sirka kan jeg få i bot for dette? Og kan jeg få en såkalt "prikk" på lappen? Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Hva vil "en parade" si? Altså: Hvis jeg og mine venner tar med oss noen trommer så kan vi okkupere hele veien? Tror nok at man må ha slike ting avklart med politiet eller noe først. Tror egentlig trådstarter har sitt på det tørre her. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Nå ble jeg litt i tvil igjen Håper du tar feil Men hvor mye sånn sirka kan jeg få i bot for dette? Og kan jeg få en såkalt "prikk" på lappen? 6071524[/snapback] Jeg trur virkelig ikke snuten er så smålige at de gir deg bot, hvis de i det hele tatt bryr seg. Jeg tipper at du i verste fall får litt tilsnakk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Nå ble jeg litt i tvil igjen Håper du tar feil Men hvor mye sånn sirka kan jeg få i bot for dette? Og kan jeg få en såkalt "prikk" på lappen? 6071524[/snapback] slapp av, du kan nok glemme prikker og bot Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Mener det står noe om at man har stoppeplikt for parader, begravelsesfølge o.l. som sperrer gaten, så er redd for han har sitt på det tørre i denne saken. 6071477[/snapback] Hva vil "en parade" si? Altså: Hvis jeg og mine venner tar med oss noen trommer så kan vi okkupere hele veien? Tror nok at man må ha slike ting avklart med politiet eller noe først. Tror egentlig trådstarter har sitt på det tørre her. 6071539[/snapback] Hvis du og dine kompiser lager en musikklubb og har på forhånd fått tillatelse til å vandre gatelangs og tromme, så kan dere okkupere veien, ja. Siden dette var et korps som skulle øve til 17-mai feiring, så regner jeg med de hadde avklart det med politiet, evnt. fått sperret av gaten (noe som gjør forseelsen verre). Trådstarter: Slapp av, du får neppe bot eller prikk. Du kan i værste fall få tilsnakk av Onkel Blå. Endret 9. mai 2006 av Rippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå