Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prosessor jobber for hardt i spill og photoshop

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Netshop 259 Ien , bærbar maskin.

Test fra Hardware: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/n...op_259ien/19422

2 Gigahertz prosessor, 2 gigabyte minne, 256 go geforce 6600 skjermkort og den er bare 2 måneder gammel så det burde ikke stå på ytelsen.

:: Problem er følgende ::

Prosessor jobber mellom 95 og 100% når jeg åpner forskjellige program uten at det virker som den jobber mindre etterhvert, dette gjør at den ikke klarer og yte maks i programmene og maskinen blir fort varm.

:: Programmene jeg merket problem i er ::

*Photoshop

*PC spillet Starcraft (79mb fra 1998)

*Av og til Opera

Og diverse annet.

Jeg har ikke testet i flere spill enn starcraft så jeg vet ikke om dette er en gjenganger for spill..

Maskinen skal ifølge tester ha et svært lite støynivå når man bruker slike applikasjoner, siden maskinen jobber 100% hele tiden så gjør den da ikke det, så noe må være feil... men hva?

Forslag?

Jeg trenger forslag, eller erfaringer på hva det kan være..

Jeg har tenkt at det kan være skjermdriverne, virus, directx eller lignende som gjør at maskinen ikke klarer og fungere optimalt og kan tenke mindre. Men har ikke utforsket dette så mye siden jeg ikke tørr ødelegge noe.

Hadde vært kjempefint hvis noen med peiling kunne svart meg, har sendt melding til support men uten svar enda.

Er jo endel som har kjøpt denne pcn, så mulig de har samme erfaring og en løsning?

Jeg er sikker på at det ikke er pcn som ikke er god nok, 2gigabyte 500mhz minne og en 2ghz prosessor burde dra de programmene mer enn godt nok

post-30949-1147196001_thumb.jpg

Endret av EagleNest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se hvilken prosess som tar mye CPU-kraft.

6071172[/snapback]

Det er jo som sagt de programmene, Opera, Photoshop, Starcraft osv når jeg åpner de. Men skjønner ikke hvorfor? Fordi maskinen skal jo greie og dra alle 3 samtidig uten problem, så når jeg åpner de hver for seg burde det jo være den minste sak

Er jo bare og lese testen som jeg linket til, den har jo dradd mye større spill og programmer uten problem i testene, så hvorfor ikke i min?

Endret av EagleNest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...