Gå til innhold

Har du yamaha-verkstedshandbok\manual,se her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har verkstedshandbok til yamaha 40hk 2takter 3cylindra uten autolube 91mod..

Hadde vore takknemelig viss noen kunne gitt meg tabbelen over tenningstimming

Og åssen forgasserene skal bli stillt inn..

6070916[/snapback]

gi meg litt tid så skal eg se om eg ikke kan fikse det te helgen

Lenke til kommentar

Han eg kjøpte motoren av har skiftet alt av deler,og eg høyrer at han ikkje har fått til å stille d riktigt inn...

Nå motoren nyser,den får for lite bensin då?

Den gjorde det tidligere,men eg trur eg har stillt det inn riktigt nå,er bare tenninga så mangler...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Noen som har verkstedshandbok til yamaha 40hk 2takter 3cylindra uten autolube 91mod..

Hadde vore takknemelig viss noen kunne gitt meg tabbelen over tenningstimming

Og åssen forgasserene skal bli stillt inn..

6070916[/snapback]

gi meg litt tid så skal eg se om eg ikke kan fikse det te helgen

6078346[/snapback]

TAKKER!

Lenke til kommentar

Okay. 91 3 syl mod uten autolub er ikke solgt i norge. Ifra 87 og oppover hadde alle tresylidra motorer fra Yamaha autolub. Ergo så mistenker jeg at denne motoren har fått fjernet autolubsystemet. tenningen er variabel 3- 31 grader vis den ikke har fast tennings plate. har den fast tennings plate er det cdi som justerer tenningen.

Lenke til kommentar
Okay. 91 3 syl mod uten autolub er ikke solgt i norge. Ifra 87 og oppover hadde alle tresylidra motorer fra Yamaha autolub. Ergo så mistenker jeg at denne motoren har fått fjernet autolubsystemet. tenningen er variabel 3- 31 grader vis den ikke har fast tennings plate. har den fast tennings plate er det cdi som justerer tenningen.

6078912[/snapback]

Er det 31grader på fullt turtall,,høyrtes frykteligt mye ut..?

Lenke til kommentar

Korrekt tenning er på denne 40hk er faktiskt 7 grader på minste og 25 på topp turtalll. Det vill si at denne har på maks har den3,93 mm ved tenning før stemplet er på øvre Alstå BTDC. For å sjekke dette med stroboskop brukes den øvre pluggkabelen som er sylinder nr. 1. Tomgangen skal ligge på 750-850 rpm.

Fortsatt trur jeg ikke du har noe feil ved tenningen din :D .

Endret av Bawaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...