Gå til innhold

Nye Rasen for Alliance er "Draenei" [offisielt]

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hva en dranei er, og hva en eradar er? Og om de er den samme rasen? Og im blizzard har skjiftet litt på loren nå, ble lettere forvirret etter og ha lest denne tråden. Ble skuffet når jeg så den nye rasen, var innstilt på en BEAST rase, som lignet på swamp of sorrows dranei. Stemmer det at blood elves hjalp dranei slik noen her sa? Meget bra at de går på hvert sitt "lag". Nå er jeg ikke HELT 100% inni all warcraft historie, men jeg har litt vanskelig for å svelge hvorfor blood elves blir horde og dranei alliance, synes ikke det passer helt.

Oppklaring hadde vært meget fint :)

Btw hvilken class får Blood Elves og Dranei ? Rekner med begge rasene får healer class, SLIK GNOMER ER DE ENESTE UTEN ¤#% HEALING. Herrrrrrrrrrrrrejesuskristus jeg hater Blizzard pga dette, gjør vårt gnome only guild helt ubrukelig, og rpinga ødelagt!

Jada undead holy priest, men en gnom paladin eller priest? NEIIIII DET ER FOR DUMT!

6080241[/snapback]

Hvis du leser posten jeg har litt lenger opp så forstår du hvordan ting henger sammen. Det er hentet fra burning crusade siden.

De Draenei som blir spillbar rase er Eredar FØR Sargeras gjorde dem korrupt.

Altså de kom seg unna Sargeras og har gjemt seg på Draenor. Men i slutten ble de påvirket av Fel Orcs og tok på seg den demoniske formen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Hvis du leser posten jeg har  litt lenger opp så forstår du hvordan ting henger sammen. Det er hentet fra burning crusade siden.

Altså de kom seg unna Sargeras og har gjemt seg på Draenor. Men i slutten ble de påvirket av Fel Orcs og tok på seg den demoniske formen.

6080251[/snapback]

Nå skal jeg ikke påstå at jeg er meget belest i warcraft-lore, men denne rasen gir fint lite mening.

Eredar-rasen var fremstilt som generelt onde, og det var de og dreadlord-rasen (Nathrazetellerannet) som gjorde Sargeras korrupt (kosekaren skjønte ikke hvorfor de var så slemme!), og ikke omvendt. Merkelig nok har de i den nye lore-biten plutselig blitt snille eller noe, hvorpå Sargeras plutselig alltid har vært slem.

At de gjorde om eredar-rasen til en koselig gjeng som bare laga romskip og sånt er jo fine greier, selv om fiksjon bør være konsistent. Er ikke uten grunn at fans klager på wow-forumene for tida.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Hvis du leser posten jeg har  litt lenger opp så forstår du hvordan ting henger sammen. Det er hentet fra burning crusade siden.

6080251[/snapback]

Nå skal jeg ikke påstå at jeg er meget belest i warcraft-lore, men denne rasen gir fint lite mening.

Eredar-rasen var fremstilt som generelt onde, og det var de og dreadlord-rasen (Nathrazetellerannet) som gjorde Sargeras korrupt (kosekaren skjønte ikke hvorfor de var så slemme!), og ikke omvendt. Merkelig nok har de i den nye lore-biten plutselig blitt snille eller noe, hvorpå Sargeras plutselig alltid har vært slem.

At de gjorde om eredar-rasen til en koselig gjeng som bare laga romskip og sånt er jo fine greier, selv om fiksjon bør være konsistent. Er ikke uten grunn at fans klager på wow-forumene for tida.

6080372[/snapback]

De har riktignok endret Lore noe, men ikke totalt. Forskjellen er at Sargeras tilbydde Eredar u-ante krefter om de gikk over til hans side og sloss for ham. Dette førte med seg en "ulempe" som ville forvandle dem til demoner.

MEN... Som nevnt i Lore-teksten om den nye rasen. Dette er en gruppe Eredar som overhodet ikke fant seg i å gå over på siden til Sargeras, så de stakk av til Draenor og kalte seg Draenei eller "The Exiles". Her levde de i mange år i fred med Orc-ene helt til Sargeras bestemte seg for å bruke orc-ene imot Draenei. Så da gjorde han orc-ene her korrupte (Fel Orcs) og startet en krig mot Draenei...

I denne krigen ble 80% av draenei populasjonen utryddet. De ble også påvirket av fel-orcenes mørke krefter som gjorde at de tok på seg demonske trekk i utseendet.

Q: What are the Draenei?

A: Descended from the Eredar, the same ancient race as Archimonde, leader of the Burning Legion’s recently thwarted invasion of Azeroth, the Draenei resisted the demonic forces that corrupted their brethren and fled their ancient homeworld, devoting themselves to ending the Legion’s apocalyptic crusade.

Q: Why did you decide to add the Draenei as the new Alliance race?

A: The Draenei visited many worlds in their travels and explored much of the known cosmos on their quest to find safe harbor. During this exodus they befriended the enigmatic Naaru -- a race of beings with a deep affinity for the Holy Light of Creation that empowers the paladins of Azeroth. The Naaru blessed the Draenei with this power in an effort to help them in their struggle. This makes them a natural ally of the Alliance races who embrace this holy power.

In addition, the Draenei hold no affinity for certain Horde races. They outright hate the Orcs, who nearly drove the Draenei to extinction in Outland. And more recently, the Blood Elves stole technology from the Draenei and also sabotaged their dimensional ship, which crash landed on Azeroth.

Q: Where did the Draenei come from?

A: The Draenei's flight from the Legion eventually led them to a remote, peaceful world, which they named Draenor. In time, the Draenei met and befriended the native Orc clans that lived on this tranquil planet. For many years they lived peacefully with their shamanistic neighbors, until Kil'jaeden discovered their hiding place and corrupted the Orcs, pitting them against the Draenei. The Orcs nearly eradicated the entire Draenei race during the ensuing war. Recently, the surviving Draenei fled Outland, and a small group of these refugees landed on Azeroth.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
The eredar, an insidious race of devilish sorcerers, used their warlock magics to invade and enslave a number of worlds. The indigenous races of those worlds were mutated by the eredar's malevolent powers and turned into demons themselves.

Visste ikke nok om Draenei til å kunne si at de faktisk var Eredar. Personlig syns jeg det motvirker hele bildet av hvordan Sargeras ble korrupt i det hele tatt (Eredar og Nathrezim's mørke innflytelse). Eredar er tvers igjennom onde, er ingenting jeg ser for meg som forbinder de med å bli gode og hjelpe Alliance. Rett of slett skuffende at dette er bakgrunnshistorien til Draenei.

Edit:

Dette er Eredar før Sargeras ble sjef, dette er mens Sargeras fremdeles gjorde sin jobb med å bannlyse The Great Dark's onde vesener som Pantheon's største kriger. Eredar ble slått og låst i et fengsel i Twisting Nether av Pantheon, så hvordan i all verden klarte de å gjøre dem gode? Eredar ødelegger/tok over alt Pantheon lagde, at de nå kjemper imot Sargeras på samme side med Alliance(eller Azeroth i helhet) blir for meg helt feil.

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva en dranei er, og hva en eradar er? Og om de er den samme rasen? Og im blizzard har skjiftet litt på loren nå, ble lettere forvirret etter og ha lest denne tråden. Ble skuffet når jeg så den nye rasen, var innstilt på en BEAST rase, som lignet på swamp of sorrows dranei. Stemmer det at blood elves hjalp dranei slik noen her sa? Meget bra at de går på hvert sitt "lag". Nå er jeg ikke HELT 100% inni all warcraft historie, men jeg har litt vanskelig for å svelge hvorfor blood elves blir horde og dranei alliance, synes ikke det passer helt.

Oppklaring hadde vært meget fint :)

Btw hvilken class får Blood Elves og Dranei ? Rekner med begge rasene får healer class, SLIK GNOMER ER DE ENESTE UTEN ¤#% HEALING. Herrrrrrrrrrrrrejesuskristus jeg hater Blizzard pga dette, gjør vårt gnome only guild helt ubrukelig, og rpinga ødelagt!

Jada undead holy priest, men en gnom paladin eller priest? NEIIIII DET ER FOR DUMT!

6080241[/snapback]

Cry me a river, build a bridge and get over it

Lenke til kommentar
The eredar, an insidious race of devilish sorcerers, used their warlock magics to invade and enslave a number of worlds. The indigenous races of those worlds were mutated by the eredar's malevolent powers and turned into demons themselves.

Visste ikke nok om Draenei til å kunne si at de faktisk var Eredar. Personlig syns jeg det motvirker hele bildet av hvordan Sargeras ble korrupt i det hele tatt (Eredar og Nathrezim's mørke innflytelse). Eredar er tvers igjennom onde, er ingenting jeg ser for meg som forbinder de med å bli gode og hjelpe Alliance. Rett of slett skuffende at dette er bakgrunnshistorien til Draenei.

Edit:

Dette er Eredar før Sargeras ble sjef, dette er mens Sargeras fremdeles gjorde sin jobb med å bannlyse The Great Dark's onde vesener som Pantheon's største kriger. Eredar ble slått og låst i et fengsel i Twisting Nether av Pantheon, så hvordan i all verden klarte de å gjøre dem gode? Eredar ødelegger/tok over alt Pantheon lagde, at de nå kjemper imot Sargeras på samme side med Alliance(eller Azeroth i helhet) blir for meg helt feil.

6080838[/snapback]

Vet ikke om wowwiki allerede har skrevet om artikkelen deres om Sargeras, men der står det at det var the nathrezim alene som corrupta Sargeras der. :hmm:

Edit: Ja de har vist det. Men personlig syns jeg det ikke er spesielt ille hele greia her, men så var ikke jeg så veldig satt inn i WC lore fra før av.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Vel, historien på blizzards offisiselle sider sier også at begge rasene gjorde sitt for å vende Sargers syn. Og, Eredar er langt mektigere enn Nathrezim(Balnazzar, Kazzak, han andre fyren i Blasted Lands som du må ha questet for er ikke akuratt de mektigste skapningene). Archimonde ble kanskje stor, men han brukte Eredar spells til sine gjerninger. Dalaran for eksempel, "he used an ancient Eredar spell". Nathrezim har ingenting slikt imponerende.

Lenke til kommentar

http://www.wow-europe.com/en/info/story/chapter1.html

Sargeras sloss mot mange forskjellige demoner og onde og forvridde skapninger rundt om i kosmos og ble gradvis mer korrupt, selv om han fortsatte å drepe alt ondt. Til slutt så innså han at det eneste som kunne være i kosmos var kaos og ødeleggelse så han forlot de andre titanene og frigjorde alle de onde skapningene han hadde sendt til "the great dark" Sargeras fikk da loyaliteten til alle de skapningene. The Burning Legion hadde blitt skapt og var klar for skape ødelegge alt liv og skape kaos.

Eredar var gode skapninger før sargeras gjorde dem korrupte. Han lovte dem utrolige krefter hvis de ble med han i burning legion. Men en av lederne av eredar, valen, sto imot og tok med seg en del av folket sitt og flyktet draenor. Dermed ble de kalt draenei"the exiled"

Det er de som joinet alliance.

^_^

Dranei ser jo dritkule ut, de har jo tilogmed HALE :green: og de er store og grove :p

Men går nok for bloodelf siden jeg har aldri har spilt som horde.

Endret av zyfah
Lenke til kommentar

Eredar var onde skapninger, som ble slått og fengslet av Sargeras av Pantheon, før han ble korrupt. Eredar har alltid vært onde skapninger, at de ble Draenei virker helt feil for meg.

Nathrezim og Eredar var de 2 rasene som hadde mest påvirkning på Sargeras til å bli korrupt og frigjøre seg fra de andre titans.

Over the eons, Sargeras encountered two powerful demonic races, both of which were bent on gaining power and dominance over the physical universe.

The eredar, an insidious race of devilish sorcerers, used their warlock magics to invade and enslave a number of worlds. The indigenous races of those worlds were mutated by the eredar's malevolent powers and turned into demons themselves. Though Sargeras' nearly limitless powers were more than enough to defeat the vile eredar, he was greatly troubled by the creatures' corruption and all-consuming evil. Incapable of fathoming such depravity, the great Titan began to slip into a brooding depression. Despite his growing unease, Sargeras rid the universe of the warlocks by trapping them within a corner of the Twisting Nether.

Hvordan ble Eredar fra det til Draenei?

Lenke til kommentar
Eredar var onde skapninger, som ble slått og fengslet av Sargeras av Pantheon, før han ble korrupt. Eredar har alltid vært onde skapninger, at de ble Draenei virker helt feil for meg.

Nathrezim og Eredar var de 2 rasene som hadde mest påvirkning på Sargeras til å bli korrupt og frigjøre seg fra de andre titans.

Over the eons, Sargeras encountered two powerful demonic races, both of which were bent on gaining power and dominance over the physical universe.

The eredar, an insidious race of devilish sorcerers, used their warlock magics to invade and enslave a number of worlds. The indigenous races of those worlds were mutated by the eredar's malevolent powers and turned into demons themselves. Though Sargeras' nearly limitless powers were more than enough to defeat the vile eredar, he was greatly troubled by the creatures' corruption and all-consuming evil. Incapable of fathoming such depravity, the great Titan began to slip into a brooding depression. Despite his growing unease, Sargeras rid the universe of the warlocks by trapping them within a corner of the Twisting Nether.

Hvordan ble Eredar fra det til Draenei?

6081273[/snapback]

Etter ny lore er det Eredar som hele tiden har vært Draenei, den delen av rasen. De Draeneiene vi kjenner fra før av i blant annet svamp of sorrows har blitt mutert The Dark Portal (hvis jeg ikke husker feil).

Hvis jeg har skjønt riktig er det sånn det er.. :dontgetit:

EDIT: Eh.. Var kanskje litt seint ute.

Endret av MixMaster
Lenke til kommentar

Draenei er Eredar's som flyktet fra Archimonde & Kal'jaeden når de ble lurt av Sargeres til å mutere seg selv til onde demoner, Veler/n ledet flukten, der de fikk hjelp og holy powers fra narru til å flykte, de flyktet så lenge til de fant en planet der de begynte å bygge seg opp, men tilslutt ble de funnet, så derfor stakk dem igjen (Planeten dem flyktet fra i slutten var outlands) De ble splittet opp over hele verden, men det var noen som krasjlandet med et romskip(jeg vet) på Azeroth, og joinet the Alliance pga holy powers ellerno :p

Lenke til kommentar

lurt til å mutere? Eredar var onde warlocks fra twisting nether lenge før Sargeras ble korrupt. Han var jo en titanen som kjempet mot de demonske hordene og fanget dem i fengsler dypt inne i twisting nether.

men etterhvert ble han umotivert og begynte å tvile på om titanenes streben etter orden i universet var det rette. Så gikk han bananas, frigjorde demonene han fengsla, deriblandt eredar (kil'jaeden og achimonde) bandt dem til sin makt og starta the burning legion, hvis eneste formål er å knuse det skaperverk titanene har fiksa.

Vell, det var iallefall den offisielle storyen FØR, og da mener jeg godt dokumentert i publiserte bøker.

hva blizzard driver med nå er derimot helt uvvisst..jeg liker det iallefall ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...